Vstavač vojenský

O rastline, ktorú vám dnes prinášam, som už na jednom z mojich blogov písala. Bolo to pred tromi rokmi na blogu Mimi a jej svet. Deň predtým, ako som zverejnila príspevok, som rastlinu videla prvý raz a odfotila som ju na dunajskej hrádzi. Bola som z nej mimoriadne nadšená. Nepoznala som jej názov, preto som doma celý večer strávila klikaním po internete, kým som si trúfla určiť, že je to vstavač. Vtedy som ho zaradila ako vstavač trojzubý, ale v skutočnosti je to vstavač vojenský (Orchis militaris). Jeho presný názov som získala vďaka priateľke, ktorá sa na jej názov pýtala  v slovenskej akadémii vied.

Odvtedy som na túto rastlinu nemala šťastie. Až minulý týždeň v piatok som si ju zase všimla pri mojej cyklistike smerom do Čunova. Teraz to bolo na inom mieste a cestou domov som zámerne išla aj tam, kde som vstavač fotila pred tromi rokmi. Tam som ho už však nenašla.  Pravdepodobne preto, že koncom tejto zimy práve na tom mieste jazdili nákladné autá a iná ťažká technika, s ktorou pracovali na úprave dunajských ramien.

Táto orchidea je chránená a tento rok, tak, ako celá tohoročná flóra, aj vstavač kvitne o niečo skôr ako pred tými tromi rokmi, kedy som sa s ním prvý raz zoznámila.

IMG_5215

.

Ak máš záujem vyjadriť sa k téme, nájdeš ma TU

Pridaj komentár

