Tulipánový deň

Fotografie tulipánov, ktoré som nafotila túto jar, som si nechávala k dnešnej príležitosti. Už pred rokom som mala na tomto blogu príspevok venovaný svetovému dňu tulipánov. Po roku som tu s tulipánmi znova.

Keďže je svetový deň tulipánov dnes, ich charakteristiku som si dovolila zobrať zo stránky kalendára, ktorý o tom informuje:

Tento deň je oslavou tulipánov pre svoju krásu a jednoduchosť. Sú jedinečné, ihneď rozpoznateľné a so širokou škálou farieb a odrôd. Tulipán je jedným zo symbolov Holandska. Pôvodne bol kvet nájdený v Turecku a Perzii, kde hral významnú úlohu v umení a kultúre.

Kedysi sa naše mesto každú jar pýšilo záhonmi tulipánov, no týchto je z roka na rok stále menej. Veľká škoda. Túto jar sa mi podarilo zachytiť nejaké tulipány v meste a niečo som zase nafotila v záhradách mojich známych a príbuzných.

IMG_3589

IMG_4553

IMG_6360

IMG_8511

IMG_3509

One thought on “Tulipánový deň

Pridaj komentár

