Čo je nové na mojom záhone

Zo začiatku jari som na tomto blogu môj záhon dosť zanedbávala, ale teraz prichádzam s novinkami už druhý raz počas tohto mesiaca. V porovnaní s minulým rokom zakvitli aj topoľovky, ktorým som vlani venovala jeden špeciálny príspevok, o niečo skôr. Bohužiaľ, ako som písala minule, dávno nepršalo a kvety trpia nedostatkom vlahy. Asi sa budem opakovať, keď napíšem, že záhon, ktorý som pred pár rokmi pri našom dome založila a aj sa oň naďalej starám len sama, je odkázaný iba na vodu z prírody. A tej sa jej práve za posledné obdobie vôbec nedostáva. Džungľa, ktorá vyrástla počas chladnejšieho a vlhšieho mája, vädne a pomaly vysychá.

IMG_5966

IMG_5967

IMG_5957

IMG_5949

IMG_5956

IMG_5939

IMG_5985

IMG_5979

IMG_5975

11 thoughts on “Čo je nové na mojom záhone

  1. Nafotila jsi to tak, že ten nedostatek vláhy vůbec není vidět. Ale umím si strádající záhon představit. U nás je taky sucho a tráva na pastvině schne nastojato.

    Like

  2. Tvoje topol´ovky se u nás jmenují sléz zahradní. Jak píše Katka, vůbec není poznat, že by trpěly nedostatkem vody, máš je krásně nafocené, Danielo, a vypadá to, že jsou i hezky vysoké. Moc se mi líbí jejich květy, mají moc hezké barvy.

    Like

    1. Hanka, aj my sme ich tak doma volali. Píšem o tom v tom vlaňajšom článku, na ktorý som linkovala v texte. Sú vyššie ako ja, rastú “ako z vody”, aj keď jej majú nedostatok 🙂

      Like

    1. Diese Malven sind die Blumen meiner Kindheit. Dank dir kenne ich jetzt auch die deutsche Namen meiner Blumen 🙂 Das Foto der Jungfrau in grün hatte ich hier schon im vorherigen Artikel über mein Blumenbeet. Jungfrau ist auch mein Sternzeichen 🙂

      Like

  3. Och Danielo, podbiłaś moje serce kwitnącymi malwami. Bardzo lubię kiedy zakwitają piękne malwy. U Ciebie kwitną dosyć wcześnie. U mnie mają dopiero maleńkie pąki. Mam takie pomarańczowe liliowce. Pochodzą z dawnego ogródka mojej Babci.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    Like

    1. Vidím, že malvy sa páčia nielen mne, ale aj mnohým ďalším. Chcela by som mať ešte aj biele, zatiaľ mi bielou farbou ešte ani jedna nezakvitla. Už som to písala v odpovedi vyššie, že sú to kvety môjho detstva. Pamätám si presne miesto, kde boli vysadené a že kvitli ružovou farbou.

      Like

Pridaj komentár

