Kúpanie v Dunaji

Našli by ste odvahu kúpať sa v rieke, akou je Dunaj? Priznám sa, keď som bola ešte veľmi mladá a keď som možno menej premýšľala 😦 , jedno kúpanie v Dunaji som absolvovala aj ja. Bolo to krátko po maturite, kedy nás dievčatá, čo sme bývali v jednej internátnej izbe, pozvala jedna zo spolubývajúcich k nej domov na juh Slovenska. Tam sme dovŕšenie štúdia pekne oslávili a odtiaľ sme si vyšli na výlet k Dunaju, kde sme sa aj kúpali. Takže toto je moje jediné doterajšie kúpanie v našej veľrieke.

Sú však ľudia, ktorí Dunaj na kúpanie využívajú nielen v lete, ale aj v zime. V Bratislave je dosť ľadových medveďov. Nedávno ma jeden kamarát zobral na miesto, kam sa chodí kúpať on. Najprv to bolo len kúsok od môjho bydliska, to miesto som poznala a odtiaľ sme išli na opačnú stranu mesta, kde sme boli už len kúsok od slovensko-rakúskej hranice a odkiaľ sme mali krásny výhľad na mesto.

IMG_5294

IMG_5302

IMG_5320

IMG_5392

IMG_5463

IMG_5464

Tu sme na cípe, kde sa vlieva do rieky  bezmenné dunajské rameno Zuzana (vďaka Michal za upozornenie).

IMG_5469

A tu sme už na opačnom konci mesta, oproti nám je Karloveská zátoka, v pozadí je bratislavská časť Dlhé diely.

IMG_5510

IMG_5524

IMG_5529

IMG_5536

IMG_5550

Loď Twin City Line pláva z Bratislavy do Viedne a dokáže narobiť nádherné vlny.

IMG_5608

IMG_5610

IMG_5612

IMG_5613

Príde si tento príspevok prečítať niekto, kto žije v blízkosti Dunaja? Nielen na Slovensku, ale aj v ďalších krajinách, ktorými preteká alebo tvorí ich hranicu?

Dunaj je s dĺžkou toku 2 858 kilometrov po Volge druhou najdlhšou európskou riekou. Preteká celkovo desiatimi štátmi: Nemeckom, Rakúskom, Slovenskom, Maďarskom, Chorvátskom, Srbskom, Bulharskom, Rumunskom, Moldavskom a Ukrajinou. Z toho štyri – Chorvátsko, Bulharsko, Moldavsko a Ukrajina majú prístup len k jednému brehu. Podstatná časť toku Dunaja (1 071 km) tvorí zároveň štátnu hranicu medzi rôznymi štátmi: Nemeckom a Rakúskom, Slovenskom a Maďarskom, Chorvátskom a Srbskom, ďalej srbsko-rumunskú hranicu, rumunsko-bulharskú, rumunsko-moldavskú a nakoniec rumunsko-ukrajinskú.

IMG_5535

Bola by som rada, keby ste sa aj vy zapojili do komunity na google+, ktorej som dala názov

Via Donau

a ktorá je venovaná dunajským mostom.

19 thoughts on “Kúpanie v Dunaji

  1. Pekné fotky Daniela,tie vlny sa ti podarilo perfektne zachytiť.Máš tam jednu malú nepresnosť,tá fotka toho cípu,to nieje ústie Zuzany,ale len taká malá zátoka bez mena . Som zvedavý,kedy sem pribudnú fotky na ktorých budeš ty v Dunaji. 🙂

    Like

  2. Přiznám se, že stěží zvládám koupání ve vaně, Danielo, natož abych lezla do Dunaje, ale fotky jsou to krásné. 🙂 Líbí se mi obzvlášť ty, kde nejsou tak patrné stopy civilizace.

    Like

    1. Tiež si sprchovací typ? Ja som pri prerábke kúpeľne zrušila vaňu, lebo sa u nás skoro vôbec na kúpanie nevyužívala. Máme iba sprchovací kút. Škoda, ale nad aj pod Bratislavou je všade vidieť aj civilizáciu. Možno raz pridám aj príspevok s fotkami, kde bude len príroda.

      Like

  3. Dunaj to przepiękna rzeka. Dzięki niej krajobrazu wielu krajów w Europie nabiera szczególnego uroku… Brrrr, na samą myśl o kąpieli w wodach Dunaju, robi mi się jeszcze bardziej zimno.
    Danielo, dzisiejsa temperatura na zewnątrz to 11 st.C Jest lato, zaczynają się urlopy, jutro wakacje a na dworze taki ziąb.
    Podziwiam wszystkie Twoje przepiękne zdjęcia.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    Like

  4. Schöne blaue Donau… idyllisch ist es da.. allerdings gehe ich in Flüssen nicht so gerne baden, irgendwie sind sie mir nicht sauber genug… Ausnahme hier die Iller oder andere Flüsse in den Alpen… ich denke mir auch immer, was wir hier doch für schöne saubere Seen haben.
    Liebe Grüße
    Ute

    Like

    1. Už to písal aj niekto na facebooku, že voda v Dunaji nie je teraz taká špinavá, aká kedysi bývala. Teda vtedy, keď nie je po dažďoch. Na fotkách mojich posledných dvoch príspevkov bola čistá.

      Like

Pridaj komentár

