Na 1880-om kilometri

Aj dnes bude môj príspevok venovaný rieke, ktorá preteká a zároveň na niektorých miestach aj tvorí hranicu nielen nášho mesta, ale aj krajiny. Dunaj na 1880-om kilometri od miesta, kde sa vlieva do Čierneho mora. Viete kde to je?

Je to tam, kde sa do Dunaja vlieva rieka Morava, kde na vysokom brale nad sútokom stojí zrúcanina hradu Devín a kde sa nachádza nábrežie kedysi samostatnej obce, dnes mestskej časti Devín. No moje fotografie neboli nasnímané z brehu tejto mestskej časti, naopak, fotila som ich z Rakúska, pretože na tomto úseku tvorí Dunaj hranicu medzi Rakúskom a Slovenskom.

IMG_6708

Protiľahlá strana Dunaja ponúka tieto krásne výhľady na slovenskú stranu, ale fotila som aj proti prúdu a po prúde rieky.

IMG_6650

IMG_6651

IMG_6654

IMG_6655

IMG_6657

IMG_6658

IMG_6661

IMG_6663

IMG_6668

IMG_6673

IMG_6674

IMG_6677

IMG_6704

IMG_6707

IMG_6710

IMG_6721

IMG_6723

IMG_6726

Pri písaní týchto riadkov mám zapnuté raňajšie vysielanie Jojky a aká to náhoda! Moderátor robí práve rozhovor s kapitánom lode Martin, ktorou sa môžete dostať  aj na 1880-ty kilometer.  Medzi iným sa ho spýtal aj to, na ktorom kilometri leží Bratislava. Takže centrum mesta je podľa kapitána na 1869 kilometri – čo je približne pri Slovenskej národnej galérii.

11 thoughts on “Na 1880-om kilometri

  1. Danielo,
    czy już Ci pisałam, że kocham Twoje krajobrazy?
    Są takie piękne. Podziwiam taflę wody. Aż dziwne, że jest taka spokojna.
    Nawet chmury przeglądają się w wodzie.
    Życze Ci miłej, słonecznej niedzieli.
    Pozdrawiam bardzo serdecznie:)

    Like

  2. Fotky jsou krásné, Danielo, jenom vody v Dunaji je málo a je hodně kalná, jako ve většině řek v poslední době. Sucho se podepsalo všude. Třetí fotka od konce je úplně nejlepší, líbí se mi rákosí pod modrou oblohou. Je moc fajn, že takhle mapuješ tok Dunaje, aspoň uvidíme spoustu zajímavostí. 🙂
    Zdravím tě a přeji příjemnou neděli. ☼ Hanka

    Like

    1. Hanka, tvoje konštatovanie, že voda v Dunaji je kalná, ma prekvapilo. Veď to je nádherne čístá voda! Toto nie je malý horský potôčik, ale veľrieka, ktorá zbiera po svojom toku množstvo iných menších riek. Keď si pozrieš fotky Dunaja na mojom inom blogu, tak tam nájdeš aj také, kde je voda naozaj kalná. Keď som fotila na 1880-om kilometri, deň predtým som fotila napríklad aj toto – a tam je vidieť, že voda je naozaj čistá.
      http://nakrasnommodromdunaji.wordpress.com/2014/06/28/hrad-a-mesto-za-dunajom/

      Like

      1. Asi máš pravdu, Danielo, nejspíš bych si měla vzít brýle. To, co mi připadalo jako kalná voda, je písek. Ono taky záleží na záběru, některé mi ukazují vodu dohněda, což možná taky dělá monitor. Tak promiň příště se budu dívat pořádně.

        Like

        1. Hanka, ty si to videla určite dobre, len predstava o tom, čo je čistá voda v rieke je u teba iná, ako u mňa. Ty fotíš hlavne horské bystriny, riečky, kde je voda naozaj čistá, Dunaj je zberná rieka, kde okrem iného plávajú aj veľké lode a to všetko vodu znečišťuje 🙂 Nemám ti čo prepáčiť.

          Like

      2. No konečne si sa prezradila “nádherne čistá voda”, takže nabudúce ťa chcem vidieť vo vode,žiadne výhovorky typu” sú tam víry” neuznám…:-)

        Like

Pridaj komentár

