Konečne napršalo!

Za slovom napršalo som musela dať výkričník, pretože tento dnešný nadpis je radostné zvolanie. Áno, je to konečne. Ani si už nespomínam, kedy tu u nás naposledy pršalo. Príroda okolo nás už chytila namiesto zelenej žlté a okrové farby, ktoré predstavujú farby sucha. Meteorológovia nám dážď sľubovali už viackrát, ale doteraz z neho nebolo nič, iba prázdne sľuby meteorológov. Ozaj, vy nemáte ten pocit, že meteorológia ako veda je preceňovaná? Veď koľkokrát denne a na koľkých televíznych či rozhlasových staniciach, v koľkých tlačených médiách,  na koľkých internetových stránkach sa dozvedáte o predpovedi počasia? Mnohokrát sa dosť líšia a veľmi často vôbec nemajú s realitou nič spoločné. Pokúšali ste si naplánovať pár dní dopredu nejaký výlet a sledovali ste denne predpovede? Všimli ste si, ako často ich dokážu meniť? V priebehu jedného sa predpoveď na tie nasledujúce dni zmení aj niekoľkokrát. No načo je takáto veda? Moji blízki počujú odo mňa často vetu, že v druhom živote si vyberiem profesiu meteorológa. Tam sa  mi určite nikdy nestane, že ma za chybne odvedenú prácu budú postihovať. Doteraz som o takom niečom ešte nepočula.

Včera to konečne vyšlo aj meteorológom. Dopoludnie aj začiatok popoludnia bolo ešte pekne, no keď sa blížilo k tretej hodine, mračná na oblohe začali pribúdať, až kým ich nebolo toľko, že z nich začali padať prvé kvapky. Spolu s kvapkami pribúdali nad hlavami ľudí dáždniky a tí, ktorí ich nemali, hľadali miesta, kam sa môžu schovať.  Z prvých nesmelých kvapiek sa za niekoľko minút z oblohy rinulo toľko vody, ako už dávno nie.

IMG_6940

IMG_6954.CR2

IMG_6965.CR2

IMG_6972.CR2

IMG_6975.CR2

IMG_7006.CR2

IMG_7010.CR2

IMG_7015.CR2

IMG_7018.CR2

Asi polhodinu som sa musela skrývať na miestach, kde nepršalo. Keď prestalo pršať, ukázalo sa zase slnko a ja som mohla pokračovať v mojej prechádzke mestom. No už z diaľky som idúc po dunajskom nábreží videla, že dažďu ešte koniec nie je. Presne nad hainburgskými kopcami bolo jasne vidieť, ako tam prší a ako sa dažďové mračno presúva k nášmu mestu.

IMG_7102.CR2

IMG_7137.CR2

IMG_7152.CR2

Keď sa znovu rozpršalo, to som už sedela v autobuse na ceste domov. Nechcela som riskovať zmoknutie v meste, tak som sa rozhodla ísť radšej domov.  No po vystúpení z autobusu som nemohla pokračovať v ceste domov, musela som sa skryť  pod krytou zastávkou MHD. Keďže dážď neprechádzal a mne už bolo dosť chladno, rozhodla som sa nakoniec vybehnúť do toho veľkého dažďa. Tých niekoľko metrov k nášmu domu mi stačilo, aby som zmokla do nitky.

IMG_7189.CR2

IMG_7193.CR2

Nakoniec aj tento druhý dážď ustal, slnko znovu vyšlo na oblohu a ja som sa išla pozrieť na záhon s kvetmi. Konečne som vytrhala tie, ktoré už boli odkvitnuté a suché.

IMG_7204.CR2

IMG_7201.CR2

Dnes ráno ma prebudilo klopkanie dažďa na okennej parapete. Nesmierne som sa tomu potešila.  Pršalo skoro celé dopoludnie. Nevadí, môže  pršať ďalej.

IMG_7207.CR2

IMG_7209.CR2

10 thoughts on “Konečne napršalo!

  1. U nás taky, Danielo, i když ne moc, ale aspoň je zalito. Moc pěkně jsi zachytila déšť. Líbí se mi, jak je po dešti všechno umyté a svěží, krásně se dýchá. Snad se teď zazelená i tráva. 🙂

    Like

      1. Co je to platné, když zase přišlo horko a do toho fouká vítr. Sucho je pořád, pak přijde přívalový déšť a zase horko, … a tak pořád dokola. Nesnáším vedra, jsem úplně vyřízená! 😦

        Like

Pridaj komentár

