Prechádzka popri Vydrici

Wikipédia hovorí, že Vydrica je  riečka na juhozápadnom Slovensku, má dĺžku 17 km s  priemerným prietokom 0,22 m³/s v ústí a že je jednou z mála slovenských tokov, ktoré priamo ústia do Dunaja. Len nedávno mi to miesto ústia ukazoval z druhého brehu Dunaja môj kamarát M. Na internete som sa dočítala, že sa k tomu miestu nedá dostať, pravdepodobne je na nejakom súkromnom pozemku. Ale s istotou to netvrdím, lebo som sa tam nikdy nesnažila dostať. Možno raz…

Včera som v rámci sobotňajšej vychádzky prešla popri toku tejto horskej riečky od Červeného mosta až po jazero na Železnej studničke. Na tomto, viac ako trojkilometrovom úseku, bolo dosť miest, kde som sa zastavila a fotila.

Ako prvý ma zaujal Červený most. Bol najväčším železničným mostom na najstaršej parostrojnej železnici na území Slovenska. Postavili ho v roku 1848 ako jednokoľajný viadukt, nazvaný podľa svojich červených klenieb – Červený most. Aj jeho železná konštrukcia je natretá červenou farbou. Premosťoval hlboké údolie potoka Vydrice vo výške 17 m s deviatimi tehlovými klenbami. Viadukt bol dlhý celkom 215 m. Práve v týchto dňoch dostáva most nový červený náter.

DSCN0229x

Červený most na blogu Na krásnom modrom Dunaji

Kúsok za mostom som odbočila chodníkom doľava a dostala som sa k železničnej zastávke Železná studnička.

DSCN0234

DSCN0236x

Od staničky som sa vrátila znovu dolu a prišla som na Partizánsku lúku. Partizánska lúka je najznámejšia bratislavská rekreačná lokalita. Hemžilo sa tam množstvo ľudí. Dospelých aj detí. Deti využívali  nielen rôzne atrakcie na detskom ihrisku, ale čo ma zaujalo najviac, boli bosé dievčatá vo vode Vydrice. Spomenula som si na moje detské roky, ako rada som sa hrala v potoku, ktorý tiekol vedľa našej záhrady. Aby bolo dané názvu lúky zadosť, stojí tam protilietadlový kanón. Možno by som sa bola dozvedela viac z tabule, ktorá obďaleč stála, ale nezastavila som sa pri nej.

DSCN0243

DSCN0246

DSCN0249

DSCN0250

DSCN0251

DSCN0252

DSCN0253

Z Partizánskej lúky som sa dostala k prvému jazeru, ktoré je na dolnom toku Vydrice.  Nečakajte, že voda v ňom bude priehľadná. Práve naopak, je zeleno-hnedej farby, ale kačiciam, ktoré sa v jeho okolí a na vode zdržiavali, to zjavne vôbec neprekáža.

IMG_9247x

IMG_9248x

IMG_9249x

IMG_9251x

IMG_9266x

IMG_9269x

IMG_9275x

IMG_9276x

IMG_9282x

IMG_9288x

Po chodníku vedľa cesty a kúsok od brehu riečky som sa o chvíľu dostala  k bývalému mlynu Klepáč, ktorý je dnes občerstvovacou zastávkou pre návštevníkov tejto lokality.

DSCN0293

IMG_9313x

IMG_9319x

DSCN0265

Pokračujúc ďalej, kedy som od brehu riečky vyšla trošku vyššie do lesa, som fotila stromy, tiene a dokonca aj hada, ktorých sa tak bojím. Našťastie to bola iba užovka, jej fotky sa mi nie veľmi vydarili, lebo ona predo mnou rýchlo unikala. Asi sa ma bála ešte viac, ako ja jej.

DSCN0267

DSCN0268

IMG_9310x

IMG_9409x

IMG_9413x

Z lesa som vyšla kúsok od ďalšieho mlyna, ktorý nesie názov IX. mlyn. Čo je v ňom dnes, mi nie je známe, ale vyzerá to tak, že je to nejaké ubytovacie zariadenie.

DSCN0284

IX. mlyn na blogu Na krásnom modrom Dunaji

A to už pomaly prichádzam k ďalšiemu turistami vyhľadávanému miestu – k Železnej studničke, kde sa cesta rozdvojuje. Jednou sa dá vyjsť na Kačín a tou druhou sa dá dostať až na Kamzík. Ja som si vyšla len k jazeru, ktoré je kúsok za bufetmi a cestou od neho som sa v bufete zastavila na jeden pagáč s pivom. To bol koniec mojej sobotňajšej prechádzky v lese. No tým nechcem povedať, že to bol koniec prechádzky ako takej. Autobusom som sa odviezla do mesta, kde som prešla ďalšie kilometre popri Dunaji. Možno raz niekedy aj o tom, ale až nabudúce.

DSCN0301

DSCN0303

DSCN0321

DSCN0325

DSCN0331

Na záver – trošku mi vadil vzduch, ktorý ma doprevádzal mojou včerajšou prechádzkou. Keď ide človek do lesa, predpokladá, že sa nadýcha čerstvého horského vzduchu, že tam bude chladnejšie ako dolu v meste. No ani jedno nebola pravda. Rovnako teplo a dusno bolo aj v lese a čerstvý vzduch bol na mnohých miestach “okorenený” dymom z ohnísk, na ktorých si skupinky ľudí pripravovali sobotňajší obed.

IMG_9461x

IMG_9289x

13 thoughts on “Prechádzka popri Vydrici

    1. Katka, vieš, kedy by som bola dobrá? Keby som bola prešla tých spomínaných 17 km k prameňu rieky. Ale na také niečo si na jeden krát netrúfam. Možno sa vyberiem na ďalšie pokračovanie, ale to už nie sama, na takú túru radšej ešte niekoho zoberiem so sebou. V podstate som už aj na tomto blogu jednu časť tej riečky fotila – https://fotografiedb.wordpress.com/2014/01/07/trojkralova-prechadzka-v-bratislavskom-lesoparku/
      No nie som si istá, lebo som nikde nenašla žiadnu tabuľku s jej názvom.

      Like

  1. Das war wohl ein Ausflug, wundervolle Fotos, liebe Daniela.
    Im Wald die Treppe da, die gefällt mir so gut.
    Der Spielplatz für die Kinder ist ja schön groß.
    Nur die Kanone, da sollte besser niemand mit spielen.
    Ganz liebe Grüße Bärbel

    Like

  2. Moc se mi líbí záběry od jezera, Danko, a všechny další z přírody, jinak je na můj vkus všude moc lidí. Vyhnout se jim někdy nedá.
    Doufám, že se na kole chováš ukázněně. Určitě už jsem ti psala, jak bezohledné cyklisty potkáváme. Nejlepší je, když jedou za nepřehlednou zatáčkou tři vedle sebe!
    Užij si pěkné odpoledne! ☼

    P.S. Dívala jsem se na odkazy, zámky jsou nádherné, ale u toho, co mám teď na blogu, takové vyhlídky asi nebudou.

    Like

    1. Hanka, ja si o sebe myslím, že som ukáznený cyklista 🙂 Môžeš sa presvedčiť na mojom cyklistickom blogu, ako aj sama kritizujem rôzne nešváry, ktoré vidím pri bicyklovaní.
      Pozývam ťa pozrieť aj Na cestách s Kellysom.

      Like

      1. Věřím ti, Danko, už jsem tvoje kritiky i četla a blog “Na cestách s Kellysom” viděla. Mám ale dojem, že tam byly nějaké problémy s komentáři. Zkusím se podívat znovu.

        Like

  3. Danke für den schönen Ausflug liebe Daniela. Wunderschöne Fotos… das Viadukt und das alte Bahnhofsgebäude sieht aus, als wäre es im Dornröschenschlaf. Und eine idyllische Landschaft. Wunderschöne Spiegelungen und nette Entenfotos. Das hat mir richtig gut gefallen. 🙂
    Und die Schlange war eine harmlose Ringelnatter… bei der musst du dich nicht sorgen. Nur vielleicht nicht in zu große Bedrängnis bringen. Giftig sind sie aber nicht. Aber wenn sie können, flüchten sie schnell. Das hat sie ja auch getan. 🙂
    http://de.wikipedia.org/wiki/Ringelnatter
    Liebe Grüße
    Ute
    Nochmals von Google übersetzt… das wird sicher ziemlich durcheinander sein… 😉
    Vďaka za pekný výlet drahý Daniela. Krásne fotky … viadukt a stará budova stanice vyzerá, ako by to bolo v hlbokom spánku. A idylickej krajine. Krásne odrazy a roztomilé kačica fotky. To je to, čo sa mi naozaj páčil. 🙂
    Teraz had nebol poskytnúť neškodné užovky … keď budete potrebovať, aby vás. Len možno neprinesie príliš veľa utrpenia. Ale ak môžu, utekajú rýchlo. To, že tak urobil. 🙂
    http://de.wikipedia.org/wiki/Ringelnatter
    zdravím
    ute

    Like

    1. Liebe Ute,
      das ist eine Nette Uberraschung von dir, dass du mir slowakisch geschrieben hast 🙂 Danke dir sehr! Ich bin froh, dass meine Fotos dir gefallen.
      Ich wünsche dir einen ruhigen Abend.
      LG Daniela

      Like

  4. Nádherné fotky z miest, po ktorých som kedysi chodievala.
    K Vydrici: ja si myslím, že i jej ústie do Dunaja je na pozemku botanickej záhrady (pretože viem, že ňou preteká /kedysi som išla chvíľu popri nej, ale potom chodník pre návštevníkov odbočil iným smerom).

    Like

Pridaj komentár

