Aj takto budem spomínať na včerajšiu sobotu

Ráno sa ukazoval nádherný deň. Okná susedného domu odrážali slnečné lúče. Čo s načatým dňom? Pre Bratislavčanov sa aj tento víkend ponúkalo množstvo rôznych podujatí. Jedno z nich som si vybrala. Konalo sa v Sade Janka Kráľa pod názvom Stredovek pri Dunaji. Pomyslela som si, to bude príležitosť nafotiť ľudí v zaujímavých kostýmoch.

Z autobusu MHD som vystúpila pri Auparku a do Sadu JK sa musím dostať tak, že prejdem úsek cez nákupné centrum. Hneď pri východe som sa zastavila a nielen ja, pri kúpajúcom sa vrabcovi. Naozaj nebolo nikoho, kto by  bol okolo neho obišiel bez úsmevu. Neprekážali sme mu v jeho rannej očiste vo fontánke pred nákupným centrom.

IMG_4281

Po pár metroch som už bola v parku, ale najprv som si to namierila opačným smerom, než ako sa konali stredoveké slávnosti. K fontáne Pijúce holubice. Až potom som sa vrátila a išla tam, kam som mala namierené.

IMG_4295

Cestou som si všimla strom, na ktorom boli takéto plody. Vôbec netuším, ako sa strom volá.

IMG_4309

Z diaľky som uvidela dvoch známych mužov. Jedného možno poznáte aj vy (Janka), toho druhého pravdepodobne nie (Michala).

IMG_4319

Ten druhý sa pripojil ku mne a vrátil sa znovu k Templárom a iným rytierom.

IMG_4321

Všimla som si, že pri každom podujatí, ktoré sa koná v Sade Janka Kráľa, je aj ohrádka, v ktorej sú kozy. Organizátori tak  chcú spríjemniť podujatie aj mestským deťom.

IMG_4332

IMG_4340

Keďže tam toho nebolo veľa na dlhý pobyt a program ešte nezačal, navrhla som, aby sme išli k Dunaju. A keď sme už boli pod Mostom SNP, tak som navrhla zase niečo.  Aby sme skúsili prejsť po petržalskom brehu Dunaja – myslela som naozaj breh, nie jeho hrádzu, ktorou sa chodievam často bicyklovať. No poviem vám, sranda to veru nebola. Chvíľu sa dalo ísť po kameňoch, tam, kde nám v ceste stáli nejaké dreviny, museli sme vyjsť vyššie a predierali sme sa peknou húštinou. Ten úsek, ktorý prejdem po druhej strane peši možno za pol hodiny, nám trval rovné dve.

IMG_4385

IMG_4398

IMG_4414

IMG_4428

IMG_4430

DSCN2421

IMG_4415

Ale to sme už konečne dorazili pod Most Lafranconi a po ňom sme prešli na druhý breh Dunaja.

DSCN2492

DSCN2494

DSCN2518

DSCN2527

Tu sme stretli hneď dve nevesty so ženíchmi, ktorí si prišli robiť svadobné fotografie.

IMG_4499

DSCN2545

Títo to majú zatiaľ asi len pred svadbou 🙂

IMG_4502

Do mesta som kráčala špinavá a to som ešte netušila, čo ma čaká.

DSCN2572

Už na druhom brehu rieky sme počuli od River Parku hudbu, čo mi pripomenulo, že tam je ďalšia akcia. Na chvíľu sme sa zastavili a tanečníkov sme si odfotili.

IMG_4554

IMG_4563

DSCN2599

Aj Michael Jackson vstal z hrobu a prišiel si zatancovať do River Parku 🙂

DSCN2603

Keď sme River Park opustili, zrak nám padol na hrozivo čiernu oblohu. Dúfali sme, že pršať nezačne skôr, ako sa dostaneme tam, kam sme smädní mierili. Možno by sme to boli stihli, nebyť toho, že sme chvíľu fotili jašterice, ktoré sa vyhrievali na brehu Dunaja. No nestalo sa tak.

IMG_4576

DSCN2557

Pršať začalo skôr a ja som zostala stáť pod jedným stromom dúfajúc, že o pár minút bude po daždi. No nebolo. Pršať neprestávalo, dokonca  dážď stále viac silnel. Keď začalo hrmieť (blesky som pod stromom nevidela), rýchlo som stanovisko pod stromom opustila a v tom lejaku som sa rozbehla na jednu z lodí kotviacich na Dunaji.

IMG_4582

Do Tankeru s veľkým T. Je to piváreň, ktorá má časť paluby prekrytú. Tam som sa schovala, ale už nebolo čo schovávať, pretože zo mňa tiekla voda, ako keby som stála pod poriadnou, bohužiaľ, studenou sprchou.  V teniskách mi čľapkala voda a takto mokrá som tam čakala ešte dobrú hodinu, kým sa dážď nezmiernil. Až potom som sa ponáhľala na zastávku autobusu a domov.

IMG_4607

DSCN2639

DSCN2658

DSCN2669

11 thoughts on “Aj takto budem spomínať na včerajšiu sobotu

  1. V sobotu jsi měla jeden zážitek za druhým, Danielo, na tohle určitě nezapomeneš! Prožila jsi docela dobrodružný den a hlavně ho stihla skvěle zdokumentovat. Nafotila jsi moc prima reportáž ze spousty zajímavých míst a taky ses pořádně nachodila, jak je vidět z článku.
    Snímky na začátku jsou krásně prosluněné, a ty ke konci zase pořádně dramatické. Doufám, že z toho nejsi nemocná!

    Like

    1. Našťastie nie som, čomu sa na jednej strane dosť čudujem, na druhej strane som tomu rada 🙂 Nachodila som sa veľa, ale to nie je u mňa zvláštnosť. Nielen na bicykli, ale aj peši zvyknem chodiť veľa.

      Like

  2. “Majkla Džeksna” tuto pani som včera stretla na Dlhých Dieloch. Asi tu býva… Teda okrem iného, veru veľa sa udialo. Ja som ten víkend bola na Morave, takže ten dáždik som nezažila.

    Like

Pridaj komentár

