Medveď mi vyplašil volavku

Aby bolo jasné, tak sa jednalo o ľadového medveďa. Možno sa hneď pýtate, že ľadový medveď začiatkom septembra? Áno. Podľa mňa tak kľudne môžem nazvať plavca, ktorý dnes ráno vošiel do vody Veľkého Draždiaka. Veď bolo len niečo nad desať stupňov. To je už pre mňa otužilý medveď. Nakoniec, ktovie, či tá voda nebola nakoniec teplejšia ako ranná teplota okolitého vzduchu.

Minimálne dvakrát do roka sa v skorých ranných hodinách určite vyskytnem v blízkosti Veľkého Draždiaka. To, že som v tých končinách, využijem vždy na prechádzku okolo jazera. Dnešné ranné počasie síce na prechádzky veľmi nelákalo, z ťažkej olovenej oblohy pršalo, bolo ponuro, ale ja som nevnímala vietor, ani pichľavý drobný dážď.

IMG_5315x

IMG_5324x

IMG_5369x

IMG_5372x

Prvé, čo som si všimla, keď som prišla k vode, bola volavka popolavá. Tohto vtáka som na tomto mieste ešte nikdy nevidela. Myslela som si, že to bude konečne vhodná príležitosť, aby som sa k nej priblížila. Na brehoch jazera som nevidela žiadneho rybára, vyzeralo to tam na relatívny kľud.  Potichúčku som sa snažila prísť k nej čo najbližšie, ale to je tak plachý vták, že už z diaľky si ma všimol a odletel. Niekoľkokrát zakrúžil nad vodou a potom pristál o kus ďalej. Takto to urobil trikrát. Po chvíli som si uvedomila, že pri jazere nie som iba ja sama, ale volavku vyrušovali ojedinelí ranní bežci. Na jej poslednom stanovišti ju vyrušil muž, ktorý si svoje oblečenie odložil len kúsok od nej. To sa už milý vták naštval a od Veľkého Draždiaka odletel nevedno kam.

IMG_5317x

IMG_5325x

IMG_5332x

IMG_5333x

IMG_5349x

IMG_5364x

Vo vode zostali iba vodné bicykle,  labute, divé kačice a zopár lysiek. Na brehu hľadali potravu mestské holuby.

IMG_5377x

IMG_5401x

IMG_5408x

IMG_5417x

IMG_5430x

IMG_5472x

Bufet bol rovnako opustený. Nielen preto, že bolo ešte skoro ráno, ale predpokladám, že dnes si tam nikto neprišiel kúpiť osviežujúci nápoj alebo zmrzlinu. Už od nedele večera v kuse stále prší, fúka vietor, je chladno. Leto nám veľmi rýchlo vystriedala jeseň.

IMG_5410xa

One thought on “Medveď mi vyplašil volavku

  1. To je škoda, Dani, čekala jsem opravdového medvěda! 😉 Dvounohý medvěd byl pořádný odvážlivec, v takové zimě se koupat a ještě ti vyplašil volavku! Ale naštěstí jsi ji stihla vyfotit.
    Moc se mi líbí ty dva labutí snímky.
    Jak vidím, počasí v Bratislavě je stejné, jako v Třebíči. Tady už třetí den chvílemi prší a chvílemi lije! Doufejme, že se počasí brzy aspoň trochu zlepší, tohle je strašná otrava, nedá se jít ven!

    Like

Pridaj komentár

