Mučenka

Fotografie, na ktoré sa teraz pozeráte, mám v mojom fotoarchíve už niekoľko rokov. Urobila som ich na mojej poslednej dovolenke v Chorvátsku. Aj keď je to už dlhší čas, dodnes si pamätám, kde som ich odfotila a doteraz som vôbec nepátrala po tom, akú rastlinu som to vlastne odfotila.

Až dnes, keď som si klikla na blog Canosthome.at, kde som uvidela presne tie isté kvety, som si na ne spomenula. Ani rakúsky bloger nevedel, ako sa tieto kvety volajú. S názvom mu pomohla iná blogerka. A tá pomohla vlastne aj mne.

Z nemeckého názvu som sa veľmi ľahko dopracovala k slovenskému mučenka (Passiflora) a od názvu už aj k tomu, akej rastline tento kvet patrí a aké plody vznikajú po jeho odkvitnutí. Vy ste to možno vedeli, ja nie. Takže takto kvitne tropický plod maracuja.

IMGP0136x

IMGP0137x

IMGP0138x

O pestovaní tejto rastliny si  môžete prečítať viac TU.

V malom pobrežnom mestečku  Živogošće na Makarskej riviére som fotila kvety mučenky.

Živogošće

Živogošće

 

8 thoughts on “Mučenka

  1. Da hast Du aber sehr schöne Bilder von der Passionsblume gemacht 🙂
    Danke Daniela für den Hinweis zum Namen der Blume und den gesetzten Link zu meiner Seite 🙂
    Herzlichen Gruß
    Werner

    Like

  2. Květy mučenky jsem asi ještě neviděla, ale plody – maracuja – se prodávají celkem běžně, zatím jsem je neochutnala. Květ mučenky je nádherný, dobře, že sis na něj vzpomněla, Dani.
    Ty dva záběry z chorvatské krajiny mi úplně zvedly náladu. Už jsem si ani nedovedla vybavit, jak vypadá modrá obloha. Moc krásné snímky to jsou!

    Like

    1. Hanka, odpovedám s oneskorením. Včera aj predvčerom už bola modrá obloha aj u nás. Ja som ten včerajší deň využila na prechádzku do lesa spojenú so zbieraním húb. No dnes je už zase pochmúrna obloha. Dúfam, že sa to ešte počas dňa zlepší.

      Like

      1. Ja unsere gehörte offensichtlich nicht dazu… -8 Grad reicht hier im Allgäu auch nicht. Normalerweise gibt es jeden Winter ein paar Nächte, in denen die Temperatur unter -25 Grad sinkt. Ausnahme der letzte Winter. Da waren es “nur” -18 oder so. 😉

        Like

Pridaj komentár

