Franz Liszt a Bratislava II.

Urobíte dobre, keď si najprv kliknete na tento odkaz:

Najlepšie od Liszta – The best of Liszt

A teraz sa už môžete venovať tomuto článku 🙂

Niekto asi len predsa číta moje blogy – to som si pomyslela, keď som sa dozvedela o premenovaní bratislavského Predstaničného námestia na Námestie Franza Liszta. V októbri 2011 som totiž na inom blogu zverejnila článok o hudobnom skladateľovi Franzovi Lisztovi pod názvom

Franz Liszt a Bratislava.

V ňom som okrem iného napísala, že neviem o tom, že by bola v Bratislave ulica alebo námestie pomenované po tomto hudobnom velikánovi. Netrvalo dlho a už od augusta 2012 Námestie Franza Liszta v Bratislave máme. Pred pár dňami to boli presne dva roky, čo jedno, asi najšpinavšie a najsmradľavejšie námestie Bratislavy, dostalo meno po tomto hudobnom skladateľovi. Tomu Lisztovi Bratislava akosi veľmi nepraje. Veď aj tá jeho busta je na takom mieste, kde si ju len málokto všimne.

DSCN12241

DSCN12251

DSCN12271

DSCN12281

DSCN12311

DSCN12331

Bratislava – Staré Mesto sa rozhodlo zmeniť názov námestia nielen na počesť 200. výročia narodenia uhorského hudobného skladateľa, klaviristu, dirigenta a učiteľa Franza Liszta,  ktoré sme si pripomenuli v roku 2011, ale aj preto, že v Bratislave sa už v roku 1899 nachádzala Liszt Ferenc utca. Dnes je obyvateľom známa ako Čajkovského ulica.

námestie

DSCN51641

DSCN51691

DSCN51711

DSCN51811

DSCN51871

DSCN51981

7 thoughts on “Franz Liszt a Bratislava II.

  1. Danielo, to by byla věc, kdyby si naši představitelé brali k srdci názory obyčejných lidí. Kdo ví, možná k tomu tvůj článek opravdu přispěl. Nemůžu posoudit, jestli je zmiňované náměstí nejšpinavější v Bratislavě, ale busta Franze Liszta stojí na velice romantickém místě. Pravda ovšem je, že si jí asi málokdo všimne. Na druhé straně, ty sis jí všimla a vyfotila ji. Někdo může do sochy narazit třeba uprostřed bulváru a nevšimne si jí. Kdo chce, tak vidí.
    Posprejované zdi a orvané plakáty najdeš všude, je to smutné, ale je to tak, bohužel! 😦
    Měj se hezky, u nás konečně svítí sluníčko! ☼

    Like

    1. Za to vetou o čítaní môjho blogu som mala najprv smajlíka, lebo som to myslela ironicky. No keďže som dala smajla aj o vetu skôr, tak som toho druhého zrušila, aby to nebolo usmajlíkované 🙂
      Dúfam, že aj mojím blogom spropagujem niektoré miesta v našom meste, aj keď sa k blogu dostávajú čitatelia viac-menej iba náhodne.

      Like

      1. Stát se může ledacos, sama už jsem to taky zažila, když jsem v jednom článku kritizovala restaurace na Pálavě. Ozvali se mi z obce, ale už nevím, jestli zjednali nápravu, ale věřím, že ano. 🙂

        Like

  2. Tak to je pěkně rozporuplný příspěvek. Krásná hudba, která mi právě teď opravu udělala radost, podbarvuje kritická slova a některé obrázky by fakt nepotěšily toho, komu je náměstí “věnováno.” O takovou “poctu” by asi nestál. To se mi tak víc líbí ten přehlédnutelný koutek v parku.

    Like

    1. Potešilo ma, že sa ti hudba, ktorú som vybrala, páčila 🙂 Ten koutek nie je v parku, je to námestie pri pešej zóne a v pozadí vidíš katedrálu – teda veľmi frekventované miesto, no bez toho, aby ťa niekto upozornil, by si si tú bustu asi ani nevšimla. Aj na druhej strane je tiež jedna, no v tejto chvíli si ani za svet nespomeniem, koho.

      Like

  3. Práve dnes som si ráno zase pripomenula F. Liszta a “jeho” námestie keď som išla na našu železničnú stanicu. Mám po mojej nebohej sestre celý obal s korešpondenciou, ktorá prebehla medzi vtedajšou Spoločnosťou Franza Liszta v BA a mestskou názvoslovnou komisiou (neviem jej oficiálne meno) o tom, žeby si slávny skladateľ zaslúžil, aby bola podľa neho pomenovaná ulica alebo námestie v Bratislave. Jeden z argumentov prečo to vždy táto komisia zamietla bolo, že už v Bratislave existuje Listova ulica (tuším v Ružinove) a ľudia by si to mýlili….
    Tá busta je na peknom ale nenápadnom mieste. Keď Spoločnosť FL chcela ukázať návšteve alebo hudobnému hosťovi bustu vždy ju niekto išiel deň predtým umyť od vtáčieho trusu…..

    Like

Pridaj komentár

