Kostol Svätej rodiny v Petržalke

Podľa zoznamu, ktorý som našla v Bratislavských novinách, veriaci v bratislavskej časti Petržalka majú k dispozícií šesť miest, kde môžu navštevovať  bohoslužby. Nie som si istá, že sú to všetko kostoly, lebo ja o šiestich petržalských kostoloch neviem. No s určitosťou viem o tom, do ktorého som raz doprevádzala moju mamu. A s týmto kostolom vás chcem aspoň trošku oboznámiť.

Z petržalských kostolov mi je najviac na očiach a vďaka tomu, že stojí blízko Chorvátskeho ramena, chodievam okolo neho dosť často. Moju mamu som do neho doprevádzala v roku 2003, kedy tu pápež  Ján Pavol II. celebroval svätú omšu pod holým nebom.

Katolícky Kostol Svätej rodiny sa nachádza na ploche o rozmeroch 1,7215 ha a aj preto sa už spomínanej omše s pápežom mohlo zúčastniť okolo 250 tisíc veriacich nielen zo Slovenska, ale aj z okolitých krajín. Na počesť tejto udalosti bola plocha, na ktorej kostol stojí, pomenovaná ako Námestie Jána Pavla II.

Je to moderná stavba, ktorá bola postavená podľa architektonického návrhu architekta Ivana Koleniča. S výstavbou sa začalo v júli 2001, dokončená bola v roku 2003. Aj v prípade tohto kostola mám iba fotografie exteriéru, v jeho interiéri som ešte nikdy nebola.

DSCN0073.1

IMG_8143.1

DSCN0074.1

IMG_8112.1

DSCN0079.1

 

6 thoughts on “Kostol Svätej rodiny v Petržalke

  1. Na kostel jsem se dívala už včera, je to hodně zajímavá stavba a líbí se mi, že jsi ji vyfotila ze všech stran. Některé pohledy jsou opravdu úžasné. Opět se mi spousta fotek neukázala, uprostřed stránky je jenom úzký barevný pruh, jako když sklapneš vějíř. Když ale na ty pruhy najedu šipkou, objeví se ručička a fotka se otevře, takže jsem je nakonec viděla. Jsou opravdu skvělé!

    Like

    1. O tom, že sa ti neukazujú fotky, si mi už písala. Tak som vtedy cez facebook poprosila ľudí, aby na môj blog klikali a preverovali hlavne to, či sa im ukazujú fotky. Viacerí mi písali, že nemajú s fotkami na blogu žiaden problém. Tak netuším, v čom to bude u teba 😦

      Like

Pridaj komentár

