Niečo z čeľade Malvaceae

…čiže z čeľade slezovitých. Táto čeľaď zahŕňa niekoľko druhov jednoročných, dvojročných, ale aj trvácich rastlín, ktoré sa vyznačujú sýto sfarbenými jednoduchými či plnými kvetmi.

Topoľovka (Alcea) bola kedysi neodmysliteľným kvetom vidieckych záhrad. V poslednej dobe prichádza znovu do módy. aj ja ju pestujem na kvetinovom záhone pri našom dome. Jeden z príspevkov, kde som zverejnila fotografie, je napríklad aj tento (klikni na fotografiu)

photo(5)

Z nižších trvaliek je zaujímavý slez pižmový – malva moschata. Nenáročný, znáša pôdy chudobné na vápno a živiny a v vzhľade mu je tiež podobný slez liečivý malva alcea. Tieto ďalšie druhy, ktoré sa vyskytujú voľne v prírode nedokážem rozlíšiť a pomenovať. Preto k fotografiám názvy neuvádzam. Obe rastliny som fotila pri mojich cyklistických vychádzkach.

IMG_9142.1

IMG_9140.1

IMG_9141.1

IMG_6978.1

IMG_6979x1

IMG_6975.1

IMG_9109.1

Aj pre mňa bola zaujímavá informácia, že k čeľadi slezovitých patria aj drevité druhy, napríklad ibištek sýrsky, o ktorom som písala iba nedávno (klikni na fotografiu).

IMG_8058x

4 thoughts on “Niečo z čeľade Malvaceae

  1. Nejdřív musím napsat, že se mi velice líbí krajinka na druhém snímku, to je úplná idylka. Moc pěkný je i květ slézu se šnečkem. Hezké jsou samozřejmě všechny fotky.
    Sléz je krásná květinka, ráda ji fotím, ale mám vždycky honičku s tím, abych správně určila druh, každý má naštěstí jiné listy, takže to není zas tak velký problém. Na stepi jsem vyfotila slézovec durynský a zaboha jsem ho nemohla zařadit, nakonec se mi to podařilo, ale ztratila jsem spoustu času.

    Like

Pridaj komentár

