Dve sochy popri ceste do neznáma

Pri mojich cyklocestách som si pred časom všimla, že v diaľke za poľom, popri ktorom prechádzam do rakúskej dediny Wolfsthal, je vidieť nejakú sochu. Stojí na kraji lesa. Až dnes som si urobila odbočku a z cyklistického chodníka som zišla, aby som zistila, čo  to tam vlastne je.

Keď som prekonala približne dvestometrovú vzdialenosť, videla som, že socha nie je jedna, ale sú dve. Sú naozaj na okraji lesa po oboch stranách cesty,  ktorou som tam prišla.  Zároveň tam je závora s tabuľou  so zákazom vjazdu bicyklov. Takže ďalej som si netrúfla ísť. Už pri odbočení z cyklochodníka bola značka zákazu vjazdu všetkých motorových vozidiel. Keby som tam nebola sama, možno by som si trúfla ísť ďalej peši, aby som videla, čo je za zákrutou. Doma som si miesto pozerala na mape, ale nič zaujímavé som tam nenašla.

Neviem ani to, koho tie sochy znázorňujú. To miesto je naozaj nezvyčajné na to, aby na ňom boli. Možno v nich niekoho spoznáte práve vy, čitatelia tohto blogu.

IMG_9338.1

IMG_9340.1

IMG_9339.1

IMG_9337.1

IMG_9321.1

IMG_9319.1

IMG_9335.1

IMG_9320.1

IMG_9331.1

IMG_9323.1

IMG_9328.1

IMG_9324.1

IMG_9325.1

IMG_9334.1

 

16 thoughts on “Dve sochy popri ceste do neznáma

  1. Já bych řekla, že tam bývala brána a oni střežili vstup na území někoho významného, bohatého. A třeba to jsou alegorie bez konkrétních jmen.
    Mám ráda takové průzkumné odbočky. Ale pokud je člověk sám, má trochu strach a pokud je s někým, ten někdo nemusí mít pochopení pro takové “zdržovačky.”

    Like

    1. Peší ľudia aj so psami tam určite chodia, lebo okrem zákazovej značky pre bicykle tam bolo ešte upozornenie, že psík patrí na vôdzku. Ale z mapy som naozaj nič nevyčítala, že čo by tam asi mohlo byť. Teraz vyskúšam niečo, čo som ešte doteraz nerobila, vlastne to meranie vzdialenosti na mape google som si všimla až dnes. Dám sem odkaz, ako to vyzerá na mape, uvidím, že či sa to otvorí znovu tak, ako som to označila – https://www.google.sk/maps/place/Wolfsthal,+Rak%C3%BAsko/@48.1280741,17.02884,2051m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x476c8ae1d3c7d627:0x7bb6a4808d85aa5b
      A čo sa týka toho zachádzania, máš pravdu. Len máloktorí cyklisti sú ochotní vyjsť bokom z chodníka do neznáma. Raz na jar som vzala so sebou na takúto prieskumnú cestu jedného kamaráta, no po celý čas som si musela vypočuť jeho hundranie, že kadiaľ ho vláčim a že sa nečuduje tomu, že mám vždy tak skoro zodraté plášte. Mňa zase nebaví chodiť stále po tom istom cyklochodníku, ktorý už poznám ako vlastné topánky 🙂 No neoplatí sa niekedy odbočiť aj tam, kam ťa cyklistické značky nenasmerujú?
      http://reminiscencie.wordpress.com/2014/03/17/dvestovku-uz-mam-za-sebou/

      Like

  2. Cesta do neznáma je moc pěkná a trochu tajemná, Danko. Sochy se mi moc líbí a vůbec nevadí, že nevím, koho znázorňují. Možná to s nimi bylo tak, jak píše Katka. V lesích a kolem silnic se najde hodně soch, člověk si jich někdy ani nevšimne. Většinou jsou to svatí.
    Fotky máš krásné a je od tebe hezké, že respektuješ zákazy, spousta cyklistů by je ignorovala.

    Like

  3. P.Daniela, trochu som sa zaoberala touto oblasťou a dočítala som sa, že ďalej po lesnej ceste sa ide ku horárni a lesnému hospodárskemu dvoru. Les je zrejme súkromný pozemok, patriaci ku kaštieľu vo Wolfstahle a patriaci šľachtickej rodine Walterskichenovcov.

    Like

    1. Ďakujem p. Jolana! Kde ste sa k tým informáciám dostali? Ja som sa pokúšala googliť, ale ani cez texty, ani cez fotky som sa na google k žiadnej informácii nedostala. Kaštieľ z W. čaká tiež na zverejnenie, fotila som ho párkrát, aj keď len veľmi problematicky, lebo ten plot je dosť vysoký 🙂

      Like

  4. Nuž bolo to cez Google, ale aj podľa mapy. Našla som tam názov Nussau, čo je adresa horárne. Mám dojem že je tam aj malý hotel pre poľovníkov. Mala by tam byť Lesná správa, Forstvewaltung Isabelle Prosoroff-Wettberg.

    Like

        1. Je to tak, ako píšete. No veľa informácií som sa o tom nedozvedela, ale je tam telefónne číslo, že by som si zavolala? 🙂 Aj nedávno som hľadala podobné miesto tu v BA na nete, presne také isté informácie som našla ako vy k tomuto rakúskemu miestu. Tiež sa jednalo o správu lesa. O tom som chcela písať v poslednom článku o cyklistike, no nakoniec som to miesto nazvala len ako majer s koňmi 😦

          Like

  5. Keby som sa bola touto problematikou zaoberala minulý týždeň, tak by problém so správnou nemčinou nebol, lebo som tu mala dcéru z Nemecka, ktorá by ma bola hneď opravila. Ha ha ha. Škoda, že ten Kaštiel Walterskirchen je v tak zlom stave. V Bratislave boli na Vazovovej kedysi Walterskirchenove kasárne, čo bola rodina z Wolfstahlu.

    Like

Pridaj komentár

