Kriváň

Dnešným príspevkom sa vrátim niekoľko rokov dozadu a rovnako tak aj niekoľko sto kilometrov ďalej od môjho bydliska. Do Vysokých Tatier. Bohužiaľ, toto sú fotografie z mojej poslednej návštevy tohto kraja. Vlastne som vtedy ani priamo v Tatrách nebola, iba sme nimi prechádzali autom. Vodič toho auta bol natoľko láskavý, že na chvíľu zastavil, aby som si mohla urobiť zopár fotografií veľmi známeho tatranského kopca.

Kriváň.

Viete, prečo je Kriváň krivý?

Toto hovorí legenda.

Podľa nej si Boh v siedmy deň stvorenia sveta sadol a rozmýšľal nad kvalitou svojho diela. Zdalo sa mu, že svetu ešte niečo chýba. Preto si zavolal najšikovnejšieho anjela a prikázal mu, aby rozhodil po svete ešte za vrece prírodných krás. Anjel krášlil krajinu za krajinou až priletel k skupine tatranských štítov. Podcenil však ich výšku a krídlom zavadil o jeden z vrcholov. Vrece naplnené krásami sa mu roztrhlo a pod skalnaté štíty sa vysypali nádherné lesy, lúky, bystriny a jazerá. Do horskej krajiny sa rozbehli svište, kamzíky, jelene a mnoho ďalších zvierat. Pohorie, ktoré neskôr ľudia nazvali Tatry, tak dostalo toľko prírodných krás ako máloktoré iné na svete. Štít, ktorý stál anjelovi v ceste sa pri zrážke skrivil a tak niet divu, že dostal meno KRIVÁŇ.

IMGP2067Kriváň

Kriváň

Kriváň

Záber z idúceho auta

IMGP2057Kriváň

A tu je nádherný pohľad z Múzea liptovskej dediny v Pribyline

Kriváň Pribylina

Poznali ste túto legendu? Ja nie. Keď som na ňu pred časom náhodou natrafila na internete, tak som si ju skopírovala s tým, že ju musím raz použiť aj na mojom blogu. Dnes sa tak konečne stalo.

10 thoughts on “Kriváň

  1. Ach jo, Danko, Tatry jsou můj sen, i když jsem tam byla už třikrát, ale je to hodně dávno, ještě před tou první ničivou vichřicí. Kriváň je nádherný a moc se mi líbí pověst, která se k němu váže. Neznala jsem ji. Překrásná je i Pribilina s Kriváněm v pozadí.
    Fotky jsou skvělé, jak by ne, když jsi fotila tak úžasné záběry!
    Užij si pěkný víkend. U nás dnes odpoledne svítilo sluníčko, ale nikde jsem nebyla, přítel jel sám a já zůstala doma s mamkou a úklidem. 😉

    Like

    1. Mne sa tam v posledných rokoch tiež nedarí ísť. Len plánujem, plánujem a z plánov nikdy nič nie je. Tak žijem aspoň zo zážitkov a fotografií.
      Dnes som ani ja nikde nebola, ale ani som neupratovala. Vyrobila som dva príspevky na cyklistickom blogu, čo mi zabralo dosť času.

      Like

  2. Och Danielo!
    Krywań to wyjątkowy szczyt. Piękny i groźny.
    Przypuszczam, że znasz piękną góralską piosenkę o tej górze.
    Oglądam Twoje zdjęcia. I ciągle do nich wracam. Są jak zawsze doskonałej jakości.
    Życzę Ci szczęsliwej i miłej niedzieli.
    Lucia

    Like

    1. Lucia, musím sa s hanbou priznať, že nepoznám žiadnu ľudovú pieseň, v ktorej sa spieva o Kriváni 😦 Skúšala som niečo nájsť na youtube, ale nenašla som. Ak o nejakej vieš, môžeš mi na ňu poslať link? Ďakujem!

      Like

    1. P. Jolana ďakujem! Keby som ju počula, možno by som povedala, že ju poznám, ale podľa názvu, fakt som si na nič nespomenula. Preto som hľadala niečo na youtube, ale tam som nič nenašla. Ináč, ja nie som vôbec veľký znalec ľudových piesní. Ani si nepamätám, kedy som nejakú zaspievala, bohužiaľ 😦 Asi to je preto, že neviem spievať a v jednom čase ma dokonca jedna osoba dosť hamovala, aby som doma nespievala…. Teraz som už doma sama, mohla by som, ale nespievam.

      Like

Pridaj komentár

