Neverili by ste, čo všetko je v Bratislave zakázané fotiť

Na mape zakázaných objektov a priestorov mi pribudlo ďalšie miesto. Po tom, čom som bola s krikom vykázaná z areálu nemocnice na Mickiewiczovej ulici, kde som si fotila fontánu (v tom čase nefunkčnú), viem o ďalšom mieste, kde sa vraj nesmie fotiť. Aby sa aj vám nestalo, to čo mne, tak vás na to miesto upozorním.

Je tomu už viac ako mesiac, keď som sa vybrala fotiť priestory Námestia F. Liszta, pretože som si na tému Liszt pripravovala článok na blog. Keď som už v tých miestach bola, samozrejme, že som si chcela pofotiť aj jeho okolie. Ako som peši kráčala od hlavnej stanice ku križovatke ulíc Šancová a Pražská, upútali ma betónové kvetináče na chodníku. Zarastené burinou a repkou olejkou, ktorú tam pravdepodobne zasiali mestské holuby. Tak som teda zastala a urobila som si zopár záberov. V tom ma oslovil pán, ktorý si vyšiel pofajčiť pred budovu, ktorá je mne známa ako výpravná budova prvej parnej železnice, ktorá je národnou kultúrnou pamiatkou. Ak si dobre pamätám, kedysi v minulosti v nej bolo železničiarske učilište. Možno sa mýlim, ak áno, tak ma opravte.

No a ten dotyčný fajčiaci muž ma upozornil, že tam sa fotiť nesmie. Táto informácia mi vyrazila dych. Kde sme? V akom štáte, pomyslela som si. Vtedy som si všimla, že na dverách do budovy, pred ktorými dotyčný stál, bola papierová ceduľa s ikonkou zákaz fotografovania (ja by som ju zamenila za zákaz fajčenia). Do dnešného dňa mi túto informáciu neberie rozum. Preto som prešla o kus ďalej, postavila som sa na nadchod, ktorý vedie ponad križovatku a budovu som si odfotila odtiaľ.

DSCN5224

DSCN5233

DSCN5232

DSCN5236

DSCN5234

DSCN5235

Ako som už spomenula, je to budova, ktorá slúžila ako výpravná budova prvej parnej železnice. Budovu dali postaviť Uhorské centrálne železnice a jej dejiny sa začali písať 20. augusta 1848, kedy dorazil do Bratislavy prvý parný vlak po trati  Bratislava – Devínska Nová Ves – Marchegg – Gänserndorf ( Viedeň). Je postavená v  neskoroklasickom štýle.

DSCN5244

DSCN5246

DSCN5250

Rada by som si prečítala vyjadrenie zainteresovaných, prečo je pred budovou zákaz fotenia. Ak má platiť zákaz, ktorý je na dverách, predpokladám, že má platiť  pre interiér budovy. Neodpustila som si ešte poznámku a dotyčnému som povedala, že namiesto toho, čo tam chodí pofajčievať, by sa radšej mohol pustiť do vytrhania buriny v tých kvetináčoch pred budovou.

P. S.

Pôvodne som si fotografie kvetináčov fotila pre stránku blogu Bratislava – Na krásnom modrom Dunaji – Odvrátená tvár mesta. No nakoniec som si to rozmyslela a venovala som tomu príspevok na tomto blogu.

17 thoughts on “Neverili by ste, čo všetko je v Bratislave zakázané fotiť

  1. No tak to je docela hustý! Mám dojem že si pán asi spletl zákazy. Vnitřní zákaz zaměnil za venkovní. Nebo mu bylo blbý že se město nestará o to aby byla veřejná zeleň v takovém stavu v jakém by měla být? Hele a nedá se někde na nějakém úřadě optat jak to vlastně je s takovými zákazy a cedulkami na dveřích, jestli se to vztahuje i na okolí případně v jakém paragrafu zákona se to zakazuje či určuje? Pak bys takovému opruzovi mohla ten zákon a jeho příslušné číslo odrecitovat ať se chlapec podívá. Ono už tohle v mnoha případech naprosto stačí a dotyčný sklapne paty a zmizne……

    Like

      1. Ja sa vám čudujem dievčatá,dáky debil na ulici vám povie,že to a to nesmiete,a vy už hľadáte zákony,paragrafy,inštitúcie,či to naozaj nesmiete alebo smiete,…..to hocijaký bezdomovec napr. na Hl. námestí(BA) vám povie,že tam nesmiete fotiť,a vy vypnete foťáky a utekáte preč???? :-)….
        P.S. Doporučujem fotiť selfie,v kúpelni a najlepšie po tme……:-P

        Like

        1. Čo taký podráždený komentár? Debil to mohol byť, ale bezdomovec by asi ťažko vyšiel zo spomínanej budovy. Nech sa páči, môžeš si to tam ísť osobne preveriť. Ale nie, že budeš fotiť niekde skrytý s tým tvojím novým diaľkovým objektívom. Pekne sa chvíľočku pomotaj pred tou budovou s fotoaparátom. A stále čakám na tú fotku fontány zo štátnej nemocnice 🙂 Ak chcelo byť to doporučenie vtipné, tak sa vôbec nezadarilo 😦

          Like

        1. Ďakujem za pozvanie a v lete určite prídem. Keď som išla naposledy okolo štátnej nemocnice (asi pred dvomi týždňami), bola už fontána zakrytá a zazimovaná. Aspoň tak to z ulice vyzeralo. Ja sa tam už bojím aj prejsť okolo tej strašidelnej vrátnice.

          Like

  2. Něco podobného se nám stalo v Praze, Dani, fotili jsme jakousi budovu, a to na nás přímo vyletěl nějaký člověk a docela nekompromisně nás odtamtud vykázal.
    Plevel v květináčích moc velkou parádu tedy nedělá, s tím jsem se naopak nikde nesetkala.

    Přeji pěkný víkend, Danko! ☼

    Like

  3. Śmieszy obecnie zakaz fotografowania ? w obecnych czasach ? przy takiej technice?
    Tysiące zdjęc można zrobić i być niezauważonym. Łatwo zauważyć kobietę z aparatem fotograficznym i zbierać punkty, że zwróciło się jej uwagę.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie:)

    Like

  4. Ja som si na tú budovu pamätala ako na kancelárie železníc.
    Koncom 70-tych r. som tam totiž zopárkrát vybavovala prevzatie nejakých zásielok, ktoré došli nášmu podniku zo zahraničia.
    Na ŽU som si nespomenula. Podľa Stredná odborná škola, Na pántoch 7, Bratislava » História školy tam ale od r. 1958 až do r. 1975 bolo.

    Like

  5. Tak ja si na tú školu asi pamätám z čias, kedy som pravidelne cestovala električkou zo stanice. Škola tam končila presne v tom istom roku, v ktorom sme my končili strednú. Ale to je v tomto prípade nepodstatné. Týmto článkom mi išlo o to, že dnes si hocikto povie, že tu sa fotiť nesmie, bez nejakého podstatného dôvodu. Kde sme?
    A čo sa týka tých kancelárií, kde sa preberali balíky zo zahraničia? Aj s tou mám skúsenosť. Bola som ten balík preberať ďalej za tou budovou, niekde medzi koľajnicami 🙂 Balík prišiel z Nemecka vykradnutý. Pravdepodobne zamestnancami našich železníc.

    Like

Pridaj komentár

