Rendez 2014

V polovici júna sa v priestoroch starého rušňového depa Bratislava východ uskutočnil už 16. celoslovenský zraz historických železničných vozidiel – Rendez 2014. Pozvánka na toto podujatie sľubovala okrem zaujímavého programu v priestoroch historického depa aj jazdy mimoriadnych historických vlakov v Bratislave a okolí. Jednou zo staníc, odkiaľ sa dalo previezť historickým vlakom, bola aj petržalská železničná stanica.

Vzdušnou čiarou to k železničnej trati, ktorá prechádza Petržalkou, nemám ďaleko. Hlavne večer a v noci zvyknem zaregistrovať  prechádzajúci vlak. No v tú sobotu som si uvedomila, že tie vlaky chodia akosi často a stále pískajú. Netrvalo mi dlho, kým som si uvedomila, že je práve víkend, kedy sa koná akcia, o ktorej som napísala vyššie. Pár mesiacov predtým som si totiž odfotila reklamný bilbord, ktorý na akciu pozýval. Keby nie toho vytrubovania, tak na to úplne zabudnem.

Na internete som si rýchlo našla program a keďže som do odchodu vlaku mala už len tridsať minút, tak som veľmi fofrovala. Na stanicu sa mi podarilo prísť včas, ale ponáhľala som sa zbytočne, pretože vlak odišiel z petržalskej stanice oveľa neskôr, ako bol plánovaný odchod. Mala som teda dosť času nafotiť si nielen ten, do ktorého nastupovali ľudia, hlavne rodičia s malými deťmi, ale aj ostatné vlaky, ktoré v stanici stáli. Myslela som si, že sa mi podarí urobiť viac fotografií s detailami vlakov, ale masy ľudí, ktorí postávali na peróne, ktorí vyliezali do priestoru pre rušňovodiča, ale aj na také miesta, čo by mňa nikdy nenapadlo, mi plánované fotky prekazilo nafotiť.

Vlak s parnou lokomotívou ma vrátil do mojich detských čias. Hoci také vozne, akými som zvykla ako malé dieťa cestovať do okresného mesta, také pripojené nemal.

IMG_4353.1

IMG_4361.1

IMG_4390.1

IMG_4376.1

IMG_4373.1

IMG_4380.1

IMG_4501.1

IMG_4505.1

IMG_4512.1

IMG_4513.1

IMG_4518.1

IMG_4384.1

IMG_4460.1

6 thoughts on “Rendez 2014

  1. Piękne zdjęcia ! Maszyna narobiła dużo dymu ! Moje miasto było kiedyś ośrodkiem kolei i takie maszyny oglądałam bardzo często. Miło powspominać przeszłość !
    Pozdrawiam serdecznie 🙂

    Like

  2. Parní lokomotivy, to byla aspoň romantika, Dani, občas od jiskry chytlo pole s obilím nebo les!
    To si dělám legraci, ale byly to docela fajn časy, vlakem se jezdilo hodně a za pár korun, nebylo Česko a Slovensko, ale Československo … ach jo, dostala jsem se úplně jinam, než o čem je tvůj článek!
    Skvělá reportáž, parádní fotografie. Líbí se mi, že nejsi líná na takovou akci jít a fotit. Snímek s kouřící lokomotivou je úžasný!
    Přeji ti krásný konec týdne, doufám, že se dočkáme i sluníčka!

    Like

    1. Hanka, u nás je v posledných dňoch krásne počasie. Dúfam, že také zostane aj cez víkend.
      Veru, vláčikmi sme sa vozili kedysi viac ako teraz. No ja sa nevozím veľmi ani v aute, môj najčastejší dopravný prostriedok je bicykel 🙂

      Like

  3. Sehr interessant liebe Daniela 🙂 aber leider schon vorbei 😳 Kannst Du nächstes Jahr den Termin für das Rendez-2015 vorher bekannt geben oder gibt es da einen Link zu dieser Veranstaltung?
    Herzlichen Gruß
    Werner

    Like

    1. Ich fand auch Informationen zu dieser Veranstaltung das erste Mal in diesem Jahr. Ich werde im nächsten Jahr zu folgen, und ich gebe dir dann einen Bescheid. Im Jahr 2013 war diese Veranstaltung auch im Mitte Juni.

      Like

Pridaj komentár

