Sobotňajšie poludnie na námestí

Neviem, či aj vám tak príšerne rýchlo letí čas ako mne. Len nedávno som fotila nasledujúce fotky a zajtra je tu už zase ďalšia sobota. Možno sa činnosti na Hviezdoslavovom námestí budú podobať tým, ktoré vidíte na fotografiách, ale predpokladám, že kvôli počasiu budú len predsa o niečo iné.  Takto to na Hviezdoslavovom námestí vyzeralo okolo poludnia minulú sobotu.

 DSCN9780s

Pevne verím, že ani jeden z týchto turistov, ktorí sa aj minulú sobotu fotili pri soche dánskeho rozprávkára Andersena, nenapíšu na svoj blog, prípadne k svojim fotkám z Bratislavy, nasledovný text : “Lewis Carroll, with characters from Alice in Wonderland, can be found on the main road”. Nie, vážená blogerka z Portugalska, toto nie je žiaden Lewis Carroll s postavičkami z Alice a krajiny zázrakov, toto je Hans Christian Andersen a  postavičky z jeho rozprávok.

DSCN9777s

O tejto fontáne ste už na tomto blogu mohli čítať. Jej príbeh som zverejnila TU.

DSCN9727s

Nie je to tak dávno, čo na Hviezdoslavovom námestí pribudli tieto stolnotenisové stoly. Ľudia si na to ešte veľmi nezvykli, ale občas tam vidieť hrať nejakých zapálených stolnotenisových hráčov.

DSCN9725s

DSCN9776s

Aj tieto detské hojdačky sú na námestí novinkou len z tohto predvolebného leta. Škoda, že voľby nie sú častejšie, možno by naše mesto vyzeralo ináč. Vždy, keď idem okolo, tak si spomeniem na moje vlastné detstvo a na to, ako som milovala hojdanie na takýchto hojdačkách. Už neraz som videla, že sa tam hojdajú aj dospelí, väčšinou sú to zahraniční turisti.

DSCN9729s

Sobota je aj dňom upratovania domácností. Aj v meste si povedali, že vytiahnu novozakúpenú drahú mechanickú hračku a pozametajú napadané jesenné lístie.

DSCN9732s

Toto je obraz, ktorý nerada vidím v našom meste. Bohužiaľ,  je ich vidieť dosť často.

DSCN9735

Hviezdoslav bol v sobotu bez dodatočnej bodkovanej šatky. Fontána pod ním ešte stále robila príjemnú atmosféru.

DSCN9739s

Len kúsok od fontány pod Hviezdoslavom si žila svoj vlastný život fontána pred Carltonom. Tentokrát nesedel nikto na lavičkách pri nej. Ja sama si tam vždy rada posedím, ale túto sobotu som na to tiež nemala čas.

DSCN9751s

To, že v noci pršalo, potvrdzovala aj večná mláka, ktorá sa po daždi urobí na tomto mieste. Spôsobila, že vidíte dva novomanželské páry, ktoré sa práve fotili na námestí.

DSCN9759s

DSCN9768s

Na záver ešte pohľad na Slovenské národné divadlo a fontánu, pri ktorej sa niektorí zastavili a posedeli. A ja sa ponáhľam na zastávku autobusu, ktorým som sa odviezla do Marianky.

4 thoughts on “Sobotňajšie poludnie na námestí

  1. Od té doby, co jsem v důchodu, mi čas letí neuvěřitelně rychle, Danko.
    Fotky z Hviezdoslavova náměstí jsou moc hezké. Den byl slunečný a pod stromy jsou díky tomu pěkné stíny. Moc se mi líbí odraz ženicha a nevěsty v kaluži. Prima je i bezdomovec na lavičce, květinová výzdoba, fontány, … zkrátka skvělá reportáž.

    Like

Pridaj komentár

