Október zajtra skončí

Kedysi som niekde čítala výrok, ktorý znel približne takto: Som tak rád, že žijem vo svete, kde je október. Aj ja som rada, že tento mesiac je v našich zemepisných šírkach taký, aký je. Mám rada jeho babie leto, jeho hmly, dokonca mi neprekážajú ani dažde. No najviac milujem jeho farby.

Keďže sa nám tento mesiac neúprosne blíži k jeho koncu, dnešné popoludnie som využila na prechádzku prírodou. Po niekoľkých zamračených dňoch bolo pekné počasie a to som chcela využiť. Pozývam vás na rekapituláciu dnešnej prechádzky.

Keď som vyšla z domu, práve išiel autobus, na ktorý som nasadla a odviezla som sa ním na najbližšiu zastávku. Vystúpila som pred ekonomickou univerzitou, kde som okrem iného nezabudla odfotiť aj strom roka 2009, topoľ čierny. Jej areálom som prešla k jazdeckému areálu.

DSCN0969p

DSCN0970p

DSCN0978p

DSCN0980p

Cestou popri ňom ma spoza jedného plotu sledovala dobre živená biela mačka. Vôbec jej nevadilo, že som zastala a niekoľkokrát som si ju cvakla. Ďalej som nakukla cez bránu areálu, kde trénovalo niekoľko jazdcov.

DSCN0988p

DSCN1003p

DSCN1004p

DSCN1029p

Kone boli aj na lúke, ktorá je medzi hrádzou a Dunajom. Bol čas, kedy sem chodia mnohí ľudia so svojimi psami.

DSCN1036p

Mňa však zaujal strom s nádhernými červenými listami. Červená farba nádherne dopĺňala zelenú farbu listov a tie sa spolu krásne vynímali na pozadí bielej kôry stromov.

DSCN1048p

Cestička k rieke viedla popri vysokých trávach, ich kvety sa jemne pohupovali vo vánku a odrážali sa v nich lúče popoludňajšieho slnka.

DSCN1057p

DSCN1059p

Všade naokolo poletovali malí vtáci, jeden z nich si sadol na strom, ktorý rástol na brehu Dunaja. Keďže už bol úplne bez lístia, sýkorku sa mi podarilo bez problémov zachytiť fotoaparátom.

DSCN1062p

A to som už prišla k rieke v mieste, kde na opačnom brehu vchádzajú lode do zimného prístavu. Priblížila som si ho na maximum a videla som, že sa dosť zaplnil loďami.

DSCN1082p

Ďalej som si všímala už len to, čo sa deje na vode. Tá už po zvýšenej hladine nedávnych dní postupne klesá a na miestach, kde sa vytvorili plytčiny, sa zhromaždili čajky a vrany. No nielen tie ma zaujali. Voda priniesla zaujímavú časť stromu. Peň, na ktorom už stihol vyrásť ďalší. Zastavil sa práve tu u nás. Bude tam asi dovtedy, kým ho ďalšia veľká voda neodnesie o kus ďalej.

DSCN1084p

Ďalší priplavený strom si obsadili čajky.

DSCN1098p

Pohodu čajok narušil pes, ktorého majiteľka priviedla až celkom k vode. Najprv sa rozleteli čajky a vrany na plytčine, potom aj tie, ktoré boli usadené na kmeni.

DSCN1155p

DSCN1165p

Strom bol konečne prázdny a pes si povedal, že ho vyskúša tiež.

DSCN1168p

DSCN1169p

DSCN1170p

Asi sa mu tam veľmi pohodlne nestálo, tak z neho zišiel dolu. Vtedy si všimol, že ho niekto z brehu fotí. Rozbehol sa ku mne. Zostala som stáť a čakala som, čo sa bude diať. Skočil raz na mňa, ale na krik majiteľky sa vrátil na chvíľu k nej. No naozaj iba na chvíľu. Znovu sa zopakovalo to, čo pred chvíľou. Zaujímavé, ale ani som z neho nemala strach.

DSCN1180p

Radšej som odišla o kus ďalej. Tam bol pri vode ďalší pes, ale ani potom, čo si všimol, že ho tiež fotím, sa ku mne nerozbehol. Zostal stáť a pozoroval ma.

DSCN1193p

Postupne som sa dostávala stále bližšie k Prístavnému mostu.

DSCN1199p

Zaumienila som si, že sa idem pozrieť, či sa už zdržujú kormorány na stromoch bližšie k mostu. Trošku som musela dávať pozor, aby som sa nešmykla na čerstvom blate, ktorá tam zostalo po nedávnej vyliatej vode. Aj tu je naplavený strom, ktorý tvorí s tým, ktorý tam rastie, zvláštny kríž.

DSCN1216p

To som už bola na mieste, z ktorého zvyknem pozorovať kormorány. Boli tam. Keďže ešte stále fotím iba s kompaktom, lepšie fotky sa mi nepodarili.

DSCN1225p

DSCN1230p

Dlho som sa tam nezdržala a odtiaľto som už odchádzala smerom k hrádzi, smerom k domovu. Cestou domov som fotila farebnú prírodu predposledného októbrového dňa.

DSCN1238p

DSCN1263p

DSCN1267p

DSCN1288p

DSCN1327p

DSCN1329p

DSCN1330p

DSCN1343p

DSCN1344p

Domov som si priniesla kyticu rozchodníka, ktorý som našla rásť v burine. Jeho krásna červená farba môjmu zraku neunikla.

DSCN1305roz

DSCN1350roz

 

Neviem si ani predstaviť, že by sme jednoducho preskočili tento mesiac a že po septembri by bol hneď november. Prišli by sme o krásnu podívanú. Dúfam, že aj vy ste sa tešili z októbrovej jesene.

2 thoughts on “Október zajtra skončí

  1. Tenhle článek patří k nejhezčím, jaké jsem u tebe v poslední době viděla, Danko, a to nejen kvůli krásnému počasí.
    V Bratislavě je spousta možností, kam si zajít nebo zajet na kole, či autobusem. Máte u vás nádherná místa.
    Fotky jsou úžasné, mají krásné světlo, a ty jsi vybrala skvělé záběry. Líbí se mi i paneláky, když jsou uprostřed zeleně, ale nejhezčí jsou zvířecí a ptačí fotky, to je paráda. Potkala jsi za jeden den tolik tvorů, kolik já jich nepotkám ani za půl roku.
    Napsala jsi k fotkám skvělý slovní doprovod, moc se mi líbí příhoda s opeřenci na kmeni stromu a loveckým psem.
    Co se týká října, patří k mým nejoblíbenějším měsícům. Bývá ještě docela teplo a příroda je úžasně barevná.
    Přeji ti příjemný poslední říjnový den! ☼ Hanka

    Like

    1. Hanka, ďakujem ti za prekrásny komentár. Ja také neviem napísať a neviem napísať ani taký slovný doprovod, aký by som si predstavovala. Na takúto reportáž z vychádzky som sa inšpirovala na blogu U Ajky. Tá píše fantastické reportáže. Nuž, ale nie všetci máme talent na všetko 😦
      Prajem ti taktiež krásny deň!

      Like

Pridaj komentár

