Lavičky a malí internetoví podvodníci

Okrem toho, že prispievam fotografiami na niekoľko mojich blogov, zapájam sa s fotkami do rôznych komunít, prípadne udalostí aj na Google+. A tam som približne v polovičke  septembra dostala od mne neznámej osoby pozvanie, aby som sa zúčastnila udalosti na tému “Lavička”. Keďže som vo svojom archíve nejaké fotografie lavičiek mala, s radosťou som pozvanie prijala.

S pribúdajúcimi dňami začali pribúdať na tému lavičky nové a nové fotografie. Vždy si rada pozriem aj to, s akým fotoaparátom a s akými nastaveniami boli fotografie urobené. No tu som si všimla, že väčšina fotografií je nejakých divných malých rozmerov, že mnohé sú publikované tým istým človekom a ani na jednej fotke neboli mnou hľadané údaje ohľadne fotoaparátov. To mi vnuklo myšlienku, že tie fotky nie sú vlastníctvom toho človeka, ktorý s nimi do “Lavičiek” prispieval. Keďže sa to dá celkom ľahko zistiť, tak som si pekne jednu fotku za druhou začala googliť. No a čo som zistila? Že moje podozrenie bolo opodstatnené. Boli to všetko fotky stiahnuté z rôznych internetových stránok.  Keďže som si pri niektorých udalostiach vyhlasovaných na G+ všimla, že majú stanovené svoje pevné pravidlá, medzi ktorými bolo aj to, že fotografie musia byť vlastné a nie cudzie, vyhlasovateľa udalosti  Lavičky som sa spýtala, aké má vlastne pravidlá  ním vyhlásená téma. Keď mi odpovedal, že žiadne, z tejto udalosti som moje fotky lavičiek stiahla.

V tom období to bola v krátkom čase už druhá skúsenosť, kedy som zistila, že ľudia sa radi popýšia cudzím perím.  Títo ľudia si posťahujú často navštevované fotky z internetu a zavesia ich u seba tak, že vyzerajú ako ich vlastné. Totiž,  keď nad nimi prechádzate s kurzorom, oznámi vám, že sú to fotky osoby XY, teda majiteľa konkrétneho profilu. Počítajú s tým, že človeka upúta pekná vec na prvý pohľad a na menej zaujímavé veci potom neklikne. Uvažovala som, čo ich k tomu asi vedie. Napadlo mi len to, že klikanie na ich profily im zarába. No potom som si uvedomila, že na ich profiloch by asi bola nejaká reklama, ale to som si u nich nevšimla. Neviem, ako to presne s tým zarábaním funguje, lebo som sa tým nikdy nezaoberala.  Možno to ani nerobia s finančným pozadím, ale to už potom ich počínanie vôbec nechápem.

Na základe toho ma niektorí ľudia svojím správaním natoľko znechutili, že som viacerých vymazala aj zo svojich kruhov. Nemám rada podvody, ani podvodníkov. Tí nech sa zgrupujú navzájom, ale ja sa s nimi do žiadnych spolkov, ani len tých internetových, dokopy dávať nemusím.

Keďže som vtedy vyhľadala lavičky z archívu a nejaké nové som na túto tému aj nafotila, rozhodla som sa, že ich dám aspoň sem na blog. Na mojich fotografiách budú lavičky rôznych tvarov, farieb, materiálov, ale aj také, na ktorých budú ľudia, ktoré budú na bežných, ale aj na menej bežných, až zaujímavých miestach.

Sériu lavičkových článkov začínam dnes s týmito lavičkami.

Toto je najznámejšia bratislavská lavička.  Možno nie je kontinent, na ktorom by sa u niekoho v domácom fotoarchíve táto lavička nenašla. Odhadujem to z toho dôvodu, že je skoro vždy obliehaná turistami, ktorí si ju domov odnášajú na svojich fotografiách.  Niekde mám aj ja fotku s touto lavičkou a až teraz som si na ňu spomenula. Ale tá je ešte z čias, keď som fotila s analógovým fotoaparátom.

lavička

Z Hlavného bratislavského námestia sa posunieme trošku ďalej, do Horského parku. Na tejto nezvyčajnej lavičke sa síce nesedí veľmi pohodlne, ale môžete si na nej posedieť od jari do neskorej jesene a kto je veľmi otužilý, ten aj v zime.

IMG_9202(1)lavička

IMGP1830lav

V jedno leto sa na bratislavských námestiach objavili aj takéto lila lavičky. Chystala sa vtedy nejaká fialová evolúcia.

IMG_0201lavička

fialová lavička

Čo by ste povedali na takúto obrovskú lavičku? Síce neviem, či by sme sa na ňu zmestili sadnúť aspoň dvaja, ale zaujala aj dievčatá, ktoré boli v tom istom čase na Devíne ako aj ja.

IMG_6592lav

IMG_6585lav

Z bratislavských lavičiek vám dnes ukážem ešte tie, ktoré využívajú návštevníci petržalského Sadu Janka Kráľa.

lavička

IMG_9511lavičkasad

IMG_9543lavsad

Ďalšie lavičky zase inokedy. No fotografiami tento príspevok nekončím. Pre tých, ktorí by chceli zverejňovať cudzie fotografie, ale aj články, robí sa to takto:

Klikneš na fotku, prípadne článok a skopíruješ jeho URL adresu. Tú prenesieš na svoju stránku, či profil, podľa toho, kde to chceš zverejniť. Druhou možnosťou je, využiť tlačítko SHARE alebo po slovensky zdieľať.

Nerobí sa to takto:

Stiahneš fotku alebo článok z internetu do svojho počítača a zverejníš na svojom profile ako vlastné.

Keď už nie je iná možnosť, ako stiahnuť fotky k sebe, tak pri zverejnení je dobrým zvykom napísať, odkiaľ bola fotka použitá a netváriť sa, že fotka je moja aj v prípade, že je cez ňu cudzia, aj keď slabo viditeľná vodotlač.

Na dôvažok ešte dodám, že ma vôbec neprekvapí, keď medzi prvými, ktorí dajú tomuto článku plus, bude aj osoba, o ktorej sa v tomto článku zmieňujem. Lenže o tom, čo som tu napísala, sa vôbec nedozvie. Nielen preto, že slovensky nerozumie, ale hlavne preto, že na odkaz, ktorý vyjde v okamihu zverejnenia tohto článku na blogu, aj na mojom profile G+, vôbec neklikne. Jediné, čo urobí, zanechá tam svoju stopu v podobe pluska. A to je ďalšia téma, o ktorej tu zase raz niečo napíšem.

2 thoughts on “Lavičky a malí internetoví podvodníci

  1. Drzost některých lidí nezná mezí, Danko. Přesně tohle se mi stávalo s mými recepty a fotografiemi sladkostí předtím, než jsem na fotky začala dávat vodoznak. V jednom případě jedna podnikavá paní vyhrála s mým receptem a fotkou 1 500 Kč v nějaké soutěži.

    Nápad s lavičkami je fajn. Taky už jsem na to myslela, ale zatím nemám v archivu nic zvláštního.
    Tvoje lavičky jsou moc pěkné, zajímavá je ta kovová, ale v zimě bych na ni nesedla, mohla bych přimrznout. 😉
    Fialová lavička vypadá trochu divně, ale barvu má docela hezkou.
    Kamenná lavička na Děvíně je spíš trůn.
    Na lavičkách v parku musí být obzvlášť příjemné posezení, prostředí je krásné.

    Těším se na další lavičková zátiší! 🙂

    Like

    1. Keby si mala profil na facebooku, až tam by si videla, ako niektorí kradnú fotografie. Jedna osoba tam má profil, dostala som sa k nej prostredníctvom jedného môjho kontaktu, sťahuje fotky z internetu a označuje ich vodotlačou toho jej facebookového profilu. A ľudia to lajkujú ako také ovce. Ďalšia zase, tá sa zapája do podobných aktivít, o akých som písala v článku. To, že to robí na google+, to som už vedela dávnejšie, ale že to isté robí aj na blogu, to ma dosť šokovalo. Aby si mala predstavu, že o čom píšem. Ty by si sa napríklad zapájala do môjho starého sakrálneho projektu, prípadne do toho, ktorý vyhlasuje teraz Vendy. Ale nedala by si tam svoje vlastné fotografie, lež by si našla fotky na internete, tie by si stiahla a zverejnila na svojom blogu ako tvoje vlastné. Tak čo si môžeš o takom človeku pomyslieť? Ako sa asi správa v iných situáciách? Rovnako podvodnícky ako aj na internete.
      Tie lavičky by som raz aj tak zverejnila na blogu, mám tak pripravené fotky na viac tém, len to vyhľadávanie v archíve ma dosť zabíja 😦 Nechce sa mi to robiť, lebo to nemám usporiadané tak, aby som sa v tom vedela rýchlo orientovať. Tej lavičke v Horskom parku som mala venovať viac slov. Nenapadlo mi, že by som o nej získala informácie z internetu. Ale ja to asi ešte napravím a lavičku pôjdem odfotiť znovu a potom o nej napíšem viac. A tá lavička-trón na Devíne, to bola súčasť nejakej umeleckej výstavy, už tam nie je. Veď aj na fotke je už polorozpadnutá.

      Like

Pridaj komentár

