Variácie na tému “Ružová orchidea”

Sú to iba tri týždne, čo som si kúpila ružovú orchideu. Viackrát som sa nechala počuť, že som radšej, keď k sviatku dostanem namiesto kytice orchideu v kvetináči, pretože tá mi urobí radosť oveľa dlhšie ako rezané kvety. No po kúpe tejto orchidey to už asi tvrdiť nebudem. Vydržala mi len o málo dlhšie ako rezaná kytica. Viem, že pri správnej starostlivosti by som sa mohla dožiť toho, že mi za nejaký čas zakvitne znovu, ale mne sa to v poslednom čase nejako nedarí dosiahnuť.

Aj preto som si z tejto posledne kúpenej orchidey urobila množstvo záberov, aby mi zostala na pamiatku aspoň na fotkách. Zabudla som ešte podotknúť, že jej kvietky začínajú odchádzať zarovno kvietkami tej, ktorú som tu mala od konca augusta, čiže celé tri mesiace. Že by to malo nejakú súvislosť? Hm, že by im uškodilo dlhšie otvorené okno v minulých dňoch? Všetko je možné.

Ak máte záujem, potešte sa jej krásou aj vy.

IMG_0554

IMG_0556

IMG_0570

IMG_0572

IMG_0573

IMG_0574

IMG_0575

IMG_0587

8 thoughts on “Variácie na tému “Ružová orchidea”

  1. Witaj Danielo!
    Prześliczny storczyk i jego kolor również zachwyca,
    Twoje zdjęcia jak zwykle są przesliczne.

    Jeszcze dwa lata temu miałam w domu ponad 20 storczyków.
    Niestety, pojawiły się robaczki, których nie można było zlikwidować.
    Storczyki zaczęły gubić kwiaty i zamierać.
    Teraz pozostał tylko jeden. Bardzo obficie kwitnie.
    Kiedy opadną kwiaty zaraz wypuszcza nowe pędy z pączkami.
    Ten storczyk ma ponad cztery lata.
    Pozdrawiam Cię bardzo serdecznie:)

    Like

    1. Milá Lucia, sme na tom rovnako. Už som to tu niekde na blogu písala, že som raz mala tiež asi 20 orchideí a potom mi všetky jedna po druhej uhynuli. Ani som nepátrala, čo im bolo, no určite to bola nejaká choroba, ktorá ich napadla. Odvtedy mám už len jednu, najviac dve orchidey naraz, ale po odkvitnutí sa mi ich nikdy nepodarí pestovať dlho. Nevadí, ako som písala v článku, urobia mi vždy radosť na dlhší čas ako by mi urobila rezaná kytica kvetov.

      Like

    1. Nacvakala som si ju zo všetkých strán. Bolo totiž po dlhom čase konečne dobré svetlo, vonku asi na dve hodiny zasvietilo slnko a ja som si ju fotila v otvorenom obývačkovom okne. Keď potrebujem niekomu blahoželať, rada to robím s vlastne urobenou pohľadnicou a tieto orchidey budem mať do zásoby 🙂

      Like

    1. Veď už ani mne 😦 Písala som v odpovedi vyššie, že bolo obdobie, keď som mala doma asi dvadsať orchideí, každú inej farby. Orchidey boli dokonca aj predmetom môjho úplne prvého článku, keď som začala blogovať.

      Like

Pridaj komentár

