Na Fotografa do kina

vás pozývajú tieto dnešné fotografie. Chodievate? Ja vôbec. Ani si nepamätám, kedy som bola naposledy. Ale nie, pamätám, to som len použila taký zvrat, aby bolo jasné, že to bolo veľmi dávno. Bolo to v období, keď mal premiéru slovenský film  Pokoj v duši. Vtedy som si po rokoch (od premietania Titanicu), čo som na kino zanevrela, povedala, že to znovu skúsim. Pokus dopadol tak, že to bolo asi naozaj naposledy.

Spomínam si, že na filme som bola v niektorej menšej sále multikina v Auparku, ktorá mala dokopy kapacitu možno pre sto ľudí. Pravdepodobne to preháňam, nepamätám si to, no pamätám si, ako mi hučalo v hlave, keď som odchádzala z kina domov. Zvuk filmu bol pustený na toľko decibelov, ako keby ho neboli premietali v tej malej sále, ale v sále  minimálne pre tisíc divákov. Dovtedy mi prekážalo hlavne správanie sa divákov v kine, k tomu sa teraz pridalo ešte aj toto.

Preto, aj keď ma zaujme reklama na nejaký film, radšej si naňho počkám v telke. Tak to bude aj s filmom, ktorého upútavky ma zaujali prechádzajúc mestom. No tento konkrétny pútač ma nezaujal len kvôli filmu samotnému, ale aj kvôli tomu, čo všetko sa v ňom odrážalo.

K filmu v krátkosti iba toto:

Názov je Fotograf a je inšpirovaný životom svetoznámeho českého fotografa Jana Saudka. Titulnú rolu výstredného umelca hrá Karel Roden. Viac si môžete o filme prečítať TU.

DSCN0806f

DSCN0808f

DSCN0811f

11 thoughts on “Na Fotografa do kina

  1. The reflection is so neat… I’m not sure I approuve of the intimacy of the couple presented on the picture, but that is only my own taste… The building reflected is really beautiful.

    Like

  2. Na Fotografa bych šla ráda, ale manžel se mnou nechce do HK, tak si asi počkám, až to bude u nás. Do kina občas chodím a ráda. Ten zážitek je úplně jinej než v Tv. Americký zvyky (popcorn kam se podíváš, apod.) mě taky štvaly, ale jelikož jsou jen dvě možnosti – buď to zkousnout nebo sedět doma na zadku, tak jsem si zvykla. Svět se mění, a to stále a stále. A vždycky starším připadá to nové horší než to, co bylo za jejich mládí.

    Like

    1. To mi jasné, že kvalita obrazu je iná v kine, ako doma. Ale ja nie som hluchá, aby mi to v kine hučalo tak, že bubienky praskajú. A tie popcorny, cukríky a iné pochutiny mi fakt vadia. V minulosti, keď som do kina ešte chodila, mi vadilo to, keď sa ľudia s prvými záverečnými titulkami zdvihli zo sedadiel a odchádzali z kina. No ja som chcela vidieť aj titulky, chcela som vedieť viac, aká hudba bola použitá, ale aj iné informácie o filme. Lenže vďaka tým stojacim, som nikdy nič nevidela. A ďalšie, prečo je dobré pozerať film doma – v kine sa nemôžeš vyvaliť na gauč a prípadne si aj pospať a pustiť si to znova 🙂
      No a po tom prvom komentári sa chcem spýtať aj teba, aký máš názor na plagát, ktorým sa film propaguje? Aj teba pohoršuje? Ozaj, ako si na tom s tou tvojou angličtinou? Môžeš sa mi mrknúť, či tá veta, ktorou som na komentár odpovedala, je vôbec zrozumiteľná a dá sa z nej vôbec pochopiť, čo som chcela povedať? Ďakujem!

      Like

  3. Mě to do kina nijak neláká, Danko, naposledy jsem byla se synem na 2. dílu Hobita, 3. díl už jsem bez lítosti oželela.
    Fotograf by mohl být hodně dobrý a zajímavý film, navíc mám ráda Karla Rodena, ale nejdu, jsem líná a stejně bych neměla s kým jít. 🙂

    Like

  4. Možná špatně vidím, ale nevím, čím by mě měl pohoršovat. Že se jí tulí tváří k hrudi? Nebo že ji drží za zadek? Spíš se mi zdá, že moc nevystihuje Jana Saudka, o němž je známo, že má rád kypré ženy. Ale kdo ví, třeba to tak nebývalo vždycky.
    Samotný film asi bude pohoršovat kde koho. Sice se o Janu Saudkovi leccos ví, ale vidět to …. to je něco jiného. Podle traileru se mi líbí, JAK ho Roden hraje, dobře okoukal gesta, držení hlavy i způsob řeči. Ovšem jak boří hlavu do celulitidickýho ohromnýho zadku, to se mi zdá dost nechutný, ale zřejmě věrný 😉
    Na angličtině mě dnes pan učitel chválil, ale asi předčasně, protože nevím, co jsi tou větou chtěla říct. To je ale určitě moje chyba. Můžeš mi to napsat česky, aby mi došlo, jak je to konstruováno anglicky? 🙂

    Like

    1. Tak, ako som dala predtým, než som odpovedala, do prekladača slovenskú vetu, dala som teraz tú anglickú a preložilo mi toto:
      Musíš byť naozaj veľký puritán. Použila som dva rôzne prekladače – google aj bing.

      Like

  5. Mně to přijde zbytečně složité.Z češtiny to přeloží překladač You need to be.,,,,
    Mně to nějak myslí pozpátku. Teprve teď jsem si přečetla první komentář a pochopila, proč se ptáš, jestli nás to pohoršuje. 😛

    Like

    1. Ani jeden z tých prekladačov neprekladá správne, to som už zistila pri jazykoch, ktoré ako-tak viem 😦 No dotyčný z toho jedného (posledného) slova mohol pochopiť, čo som mu odpísala :-p Práve mi dnes navrhla jedna kamoška, aby sme na film išli. Tak uvidím, počkám si ešte na to, čo budú o ňom hovoriť tí, ktorí ho už videli.

      Like

Pridaj komentár

