Hlásenie o vodných tokoch a potokoch

Už včera na obed ma prekvapila správa v rozhlase, že hraničný prechod v Záhorskej Vsi je uzavretý, pretože kompa do Angernu kvôli vysokej hladine rieky Morava nepremáva. Prevádzka tohto hraničného prechodu je totiž v značnej miere závislá od výšky vody v rieke Morava. Vôbec som si neuvedomila, že sneh a dážď, ktoré sa nám v nedávnych dňoch spustili z oblohy,  po oteplení a roztopení zaplnili potoky  a rieky a voda z nich sa pomaly posúva do mora. Spomenula som si na tú správu znovu dnes dopoludnia, keď som  prechádzala cez Euroveu a videla zblízka, aký vysoký je Dunaj aj tu v Bratislave.

DSCN10351

Plavec bol odhodlaný vojsť do veľkej a špinavej vody Dunaja. Či tak aj urobil, to už neviem, lebo som nemala čas čakať, kým tak urobí 🙂 Kráčala som ďalej.

DSCN10441

DSCN10451

DSCN10571

DSCN10611

DSCN10621

Voda už klesla, je to vidieť podľa nánosov rôznych nečistôt na brehu rieky. No ešte stále je vysoko nad normálom.

DSCN10811

DSCN11931

 

Počúvali ste správy o vodných stavoch o slovenských tokoch a potokoch, ako ich hlásil hydrometeorologický ústav

3 thoughts on “Hlásenie o vodných tokoch a potokoch

  1. Obleva a déšť vykonaly svoje. Hladiny řek hodně stouply, mám dojem, že někde byl vyhlášený 1. povodňový stupeň. Naštěstí snad k žádným škodám a problémům nedošlo.
    Dunaj má pořádně vysokou hladinu, naše Jihlava taky a voda je hrozně špinavá.
    Jinak jsou tvoje fotky krásné, Danko, připomínají spíš konec března, než polovinu ledna.
    Plavec se tváří odhodlaně, ale čekala bys do soudného dne, než by vlezl do vody! 😉

    Like

  2. Mně je často hodně divné, že je tak rychle zvýšené povodňové nebezpečí. Protože u nás bylo sněhu pomálu…..asi je krajina zdevastovaná natolik, že té vody pojme míň než dřív. Ale moc tomu nerozumím.

    Like

Pridaj komentár

