Pohár

Kúpila som si pohár. Čo budem z neho piť? Nepredpokladám, že niekto, kto teraz klikol na tento príspevok, videl aj ten, ktorý som zverejnila približne pred dvomi rokmi na mojom blogu Projekt 365/2013. Na moju otázku odpovedali vtedy v komentároch len traja čitatelia a jedna, ktorá sa podpísala iba ako Ľ. (predpokladám, že to bola Ľubica H. a neviem, prečo sa nepodpísala celým menom) to aj uhádla 🙂

Áno, pohár som si vtedy kúpila na aranžovanie kvetov. Buď ako vázičku alebo ako nádobku na rýchlenie cibúľ. Dúfala som a aj verila, že sa mi v ňom podarí dopestovať cibuľoviny do zdarného kvitnutia. Už som to skúšala s rôznymi cibuľkami, ale úspešnosť sa zatiaľ nedostavila a vyzerá to tak, že ani tento posledný pokus úspešný nebude 😦 Cibuľky postupne odhnívajú a tie, ktoré ešte nezhnili, asi čo najskôr radšej presadím do zeme.

IMG_7514pohár

Tentokrát sú v pohári cibuľky modrice (lat. Muscari), ktoré som si priniesla zo záhonu pri dome. Kvôli lepšiemu svetlu som si pohár vyniesla na balkón a fotila som tam.

IMG_2514modr

IMG_2522mod

IMG_2515modr

IMG_2517m

Aspoň to viem, že na záhone pri dome mi modrice určite vykvitnú. Takto kvitli vlani.

IMG_1469m

IMG_1454m

7 thoughts on “Pohár

  1. Myslím, že by bylo lepší na dno nasypat drobounký štěrk, ve kterém by byly kořínky a cibulka by zůstala nad ním. A ani ty kořínky by neměly být celé ve vodě. Proto hnijí, potřebují nejen vodu, ale i vzduch. Určitě by se nezlobily za pár zrnek nějakého hnojiva.

    Like

    1. Prvé pokusy boli so zemou. Nevydarené. Aj s kamienkami som to už skúšala, ale kamienky, rovnako ako aj zem, veľmi rýchlo chytili zelenú farbu, riasy. Dospela som k tomu, že všetky kvety, ktoré som takto videla odfotené, boli pravdepodobne naaranžované len na tú chvíľu fotenia, ale v tých nádobkách asi nerástli. Ešte niečo robí na pohári nepekné škvrny. To, ako sa voda postupne vyparuje, na stenách pohára zostávajú fľaky od vodného kameňa a tie musím každý chvíľu umývať. Takže cibuľky pôjdu do zeme, ale ešte som to nestihla.

      Like

  2. víno je dobrá voľba … dalo by sa aj pivko … ale modrica v ňom vyzerá tiež efektne … musím sa priznať, že som tiež rozmýšľala o rýchlení hyacintu v pohári … no teraz neviem … 🙂

    Like

  3. Máš zajímavé nápady, Danko. My máme modřenců plnou zahrádku, je to hrozný plevel, ale krásný.
    Moc se mi líbí fotky s pohárem, jsou to pěkná zátiší a závěrečný snímek je nádherný.

    Like

    1. Nápad to bol odniekade odkukaný, ale ako som už písala vyššie, asi to bolo do toho skla naaranžované len pred samotným fotením. Mne sú vzácne všetky kvietky, na záhon pri dome som ich priniesla z bývalých záhrad, ktoré sú neďaleko. Pred nejakými rokmi boli vykúpené, že sa tam bude stavať, ale zatiaľ sa tam nestavia nič. Našťastie! Z roka na rok je to miesto viac zarastené burinou, ale začiatkom jari, kedy burina nie je ešte tak vysoká, dajú sa tam nájsť zbytky rôznych kvietkov.

      Like

Pridaj komentár

