Alfonz a Ema

Do našej zvieracej “rodiny” pribudli dvaja noví členovia. Alfonz a Ema. To sú veveričky, ktoré už od jari sledujem z okien a balkóna nášho bytu ako šantia na stromoch pri dome a od minulého týždňa sú už aj našimi novými návštevníkmi. Takže po ďatľovi Kornelovi, ktorý sa na balkóne ukázal len raz hneď z jesene, pribudli tieto skákavky. Jedna hnedá – Alfonz a druhá ryšavá – Ema. Mená dostali podobným systémom ako Kornel 🙂 Ostatným návštevníkom nášho balkóna – sýkorkám, vrabcom, drozdom, vranám, strakám, brhlíkom, hrdličkám, holubom a už si ani nespomeniem, čo všetko k nám chodí na hostinu, mená nedávam.

Keď som v jedno ráno vstala, išla som pozrieť na balkón, ako je vonku a nikdy nezabudnem pozrieť stromy a trávnik pod nimi, či sú tam aj veveričky. V to ráno som si všimla, že hnedá veverička prebehla od borovíc cez môj kvetinový záhon blízko k domu a viac som ju nevidela. Nechápala som, kde sa tam môže schovávať. Tak som sa išla pozrieť z okna vedľajšej miestnosti a vtedy som uvidela, že lezie po múroch domu hore. Nechcela som veriť vlastným očiam. Rýchlo som pribehla s fotoaparátom, ktorý som ani nestihla prestaviť od posledného fotenia makro a cvakla som zopár snímkov. Tu je jeden z nich.

DSCN8491

Vtedy som si uvedomila, že balkónové dvere z kuchyne nebudem môcť nechávať hocikedy otvorené, lebo nevítaný návštevník sa mi môže veľmi ľahko dostať do bytu. Presvedčila som sa o tom na ďalší deň, kedy som sedela v obývačke pri počítači a z balkóna som začula nejaké zvuky. Rýchlo som vstala a nazrela z kuchyne von oknom na balkón. Jasné, už tam šmejdila ďalšia z páru veveričiek. A tá tam pobudla dosť dlho, vôbec ma neregistrovala, keď som sa do kuchyne vrátila aj s fotoaparátom a urobila som si niekoľko fotografií.

Ešte som nestihla ani poriadne zaostriť, keď som ju videla nakúkať cez dvere do kuchyne. Keďže videla, že tade ďalej cesta nevedie, vyskočila na odpadkový kôš, z ktorého si vybrala zbytky jablka.

IMG_3477

Pekne ho obhrýzla zo všetkých strán.

IMG_3490

Na jabĺčku si pochutila a obzerala sa ďalej, čo by si tak ešte dala.

DSCN9494

DSCN9506

Na múriku balkóna bola položená sušienka, ktorú som tam položila nedávno. Bola som zvedavá, či vonku niekomu zachutí. No veverička ju len oňuchala a nechala pre iných návštevníkov balkóna. Drozdy si ju našli.

IMG_3492

Vtedy si Ema spomenula, že ona už u nás bola a že si v kvetináči s medovkou schovala oriešok. Hops, a už bola v kvetináči.

DSCN9509

IMG_3500

Ale kam teraz s orieškom? Na balkóne sa objavil aj drozd, zatiaľ si vzájomnú pozornosť nevenovali. Keď si drozda všimla, orech si pred ním znovu pokúsila schovať do zeme v kvetináči. Ale nejako sa jej to nepodarilo. Rozhodla sa, že ho radšej zje.

IMG_3549

IMG_3534

IMG_3531

Nestačila som sa diviť, akou rýchlosťou začala ohlodávať škrupinu orecha.  Netrvalo jej dlho a už si pochutnávala na jeho obsahu.

DSCN9511

IMG_3586ve

Koniec hodovaniu nastal vo chvíli, keď sa drozd chcel priblížiť k načatému orechu. Veverička sa zľakla, orech jej vypadol z labiek a obaja, drozd aj veverička z balkóna zmizli.

34 thoughts on “Alfonz a Ema

  1. Veverky mají děsně legrační ksichtík. Takovej trochu nablblej a roztomilej. Krásně nafocené a musím říct že máš ve městě větší štěstí jak já tady na vsi…. popravdě živou veverku jsem viděla někdy před rokem…., a to ještě hodně zdálky na protější stráni.

    Like

    1. Veď keď som ako dieťa žila na dedine, nevidela som množstvo z tých zvierat, ktoré vidím teraz, odkedy žijem v meste. Ani veveričku som vtedy nevidela, ktovie, či tam vôbec žijú. Spomínam si, že sa k nám párkrát v zime zatúlali do záhrady srnky, to je asi všetko, čo také mimoriadne mi zostalo v pamäti.

      Like

    1. Jednu vzorovú modelku som ti už poslala skôr 🙂 Len ma mrzí, že tie veveričky k nám nechodia v takomto čase. To už svieti aj na tú stranu, kde máme balkón, slnko. Fotky by boli oveľa krajšie. Neviem, kde sú počas dňa, vždy sa ukážu iba v skorších dopoludňajších hodinách.

      Like

  2. Danko, to je nádhera! Takovou skvělou společnost jsi měla. Veverka je očividně krotká, vůbec se nebála a nechala se krásně vyfotit. Bydlení v paneláku má svoje výhody, jak vidím, mně se veverka za okno nedostane. 😦
    Překrásné fotky, tohle ti fakt závidím! 😉

    Like

    1. Hanka, to je všetko fotené z kuchyne, cez okno – preto sú tie fotky aj také, aké sú. Dnes som až dvakrát skúsila vyjsť na balkón, ale zakaždým ušla. Nestihla som jej ani chvost odfotiť 🙂 Možno, keby som v ruke držala niečo na mlsanie, tak by zostala, ale to by som zase nemohla fotiť. Predsa mám len dve ruky 🙂

      Like

  3. Ahoj Danielo, no já koukám, že umí veverka šplhat po baráku, by mě nenapadlo.-)) A jak pátravě nakukuje přes okno:-)
    Asi je vybíravá, sušenka jí nechutná, ale oříšek jo:-) Ještě jsem zblízka veverku louskat ořech neviděla, to jsi skvěle nafotila:-) Moc pěkná reportáž, doufám že bude nějaká další:-)
    Ajka

    Like

  4. Danielo, jakie fantastyczne zdjęcia ! Cudowna mała ruda wiewiórka ! Z orzeszkiem w mordce wygląda tak rozkosznie i słodko ! Zrobiłaś jej prawdziwą ucztę z ciasteczkiem na deser !
    Polubiła Twój balkon i będziesz ją oglądać często :)))
    Cudne zdjęcia :)))
    Pozdrawiam serdecznie 🙂

    Like

  5. Droga Danielo!
    Witam Cię bardzo serdecznie po bardzo długiej przerwie.
    Jestem zachwycona Twoimi wspaniałymi zdjęciami. Wiewiórka podbiła moje serce. Uwielbiam te rude, małe zwierzątka. Nie mogłam uwierzyć, że weszła na blokowy balkon. A może ona jest oswojona? Zdjęcie z orzeszkiem włoskim jest fantastyczne. Co ja piszę. Wszystkie zdjęcia są SUPER!!!!
    Ślę do Ciebie moc pozdrowień.
    Lucia

    Like

    1. Najprv sa mi to zdalo zábavné, ale pomaly ma jej návštevy na našom balkóne začínajú rozčuľovať. Veď sa bojím otvoriť balkónové dvere, že čaká niekde, kde ju nevidím a vojde mi do bytu.

      Like

    1. Veľakrát som našla na balkóne natrúsenú zem z kvetináčov, myslela som si, že to robia drozdy. Po včerajšku si to už nemyslím, lebo som videla z kuchyne, ako prišla na kuchynské okno a na ňom mám hrantík s kvetmi – teraz tam ešte stále kvitnú vresy. Tam si čosi zahrabávala do zeme a ten bordel, to asi vždy urobila ona, len som to až teraz zistila, že k nám chodieva na balkón. Budem to musieť nejako riešiť, len neviem, ako. Teraz už bude chodiť aj preto, že si vraj veverička veľmi dobre pamätá, kde si ukryla nejakú potravu. Radšej keby chodil Kornel 🙂

      Like

    1. Ja sa snažím skôr o opak, odučiť ich od toho, aby ku nám chodili 🙂 Fotiek už mám dosť, aj tak sa to pri zlom počasí cez okno fotí zle. Na google+ som dala nemecký článok aj s fotkami, kde si obyvatelia bytu naučili chodiť veveričku až do bytu. Tak to ja nechcem. Mám ju však nafotenú zvonku, ako sa driape po múroch domu až na dvanáste poschodie a tiež aj to, ako sedí na múriku našej lodžie a pozerá sa spokojne na okolitý svet.

      Like

Pridaj komentár

