Dnes prišiel ten deň D

na ktorý som čakala s fotkami z mojej jesennej návštevy Piešťan. Ešte stále som vám neukázala všetko, čo som v známom kúpeľnom meste videla.  Dnes je totiž Valentína a ja sa k tomuto sviatku zaľúbených pripojím aspoň takto symbolicky. Ukážem vám piešťanský Most zaľúbených. Práve na Valentína pred tromi rokmi bol tento most slávnostne  otvorený a prvé zamilované páry si na ňom zavesili svoje zámky lásky.

Myšlienka Mostu zaľúbených vznikla v Číne, kde je tradícia zamykať zamilované duše.  V Európe sa tento zvyk ujal najmä vďaka knihe „Chcem ťa“ od Taliana Federica Mocciiho. V knižke popisuje zamilované páry, ktoré svoju lásku spečatili práve pripevnením zámku na rímsky starobylý most Milvio, s následným odhodením kľúčov do rieky Tiber. Autor zvolil most Milvio zámerne, pretože tu zahynul mučením patrón všetkých zamilovaných sv. Valentín. Tento zvyk sa rozšíril do mnohých európskych miest, kde sa dajú vidieť stovky zámkov na mostoch. Aj v Bratislave sa dá nájsť niekoľko takých miest.  V niektorých prípadoch to zašlo až do takej miery, že váha zavesených zámkov poškodila most. Stalo sa tak napríklad aj v Paríži na Moste umení (Pont des Arts), ktorý prechádza ponad Seinu, kde viselo asi 1 600 zámkov. Časť jeho zábradlia padla aj so zámkami zaľúbencov do Seiny.

DSCN2732

DSCN2736

DSCN2737

DSCN2738

  DSCN2740

DSCN2734

DSCN2735

Ako sa vám páči tento zvyk? Je aj medzi čitateľmi tohto blogu niekto, kto má niekde zamknutú svoju lásku? Ak áno, tak kde? Mne osobne prichádza na um otázka, že koľko z tých “zamknutých lások” na rôznych mostoch sveta dnes reálne existuje.

***

 P. S.

Prepáčte mi, že som pri nastavovaní automatického zverejnenia príspevku uviedla nesprávny dátum. On mal byť totiž len pripomienkou na to, že sa už ten deň D blíži. Lenže som musela odcestovať a na to, že mám opraviť dátum, som zabudla. Preto ste tento článok videli o dva dni skôr, ako ste ho vidieť mali. Dúfam, že som vám tým nespôsobila zmätok.

13. februára 2015

4 thoughts on “Dnes prišiel ten deň D

  1. Nápad je to docela dobrý, i když Valentýnský svátek nijak neuznávám. U nás máme něco podobného ve Vranově nad Dyjí. Tam visí stovky zámků na řetězu na mostě přes řeku. Fotila jsem je, dokonce jsem fotku možná dala i na blog, ale nemůžu ji najít. 😦
    Valentýna je až zítra, Danko, tak si svátek krásně užij! ♥ 🙂

    Like

    1. Hanka, takto to vyzerá, keď si niekto napíše článok dopredu, nastaví si pripomenutie a v tom čase mu nie je k dispozícii internet. Pred odchodom z domu som zabudla na to, že tu mám tento článok a že mu treba zmeniť dátum automatického zverejnenia…. Jasné, že článok mal byť zverejnený až zajtra 😦 Valentína neoslavujem, ani som nikdy neoslavovala, len som ten sviatok využila ako príležitosť na zverejnenie uvedených fotografií. Ale aj tak ďakujem 🙂

      Like

    1. Veď kvety potešia vždy a do Piešťan choď. Ale aj mne to trvalo večnosť. Na jar alebo v lete pôjdem určite znovu. Po moste Pont des Arts som určite nešla. Ak som ho videla, tak iba z vyhliadkovej plavby po Seine. Aj Paríž by sa mi zišlo zopakovať.

      Like

Pridaj komentár

