S prichádzajúcou jarou hľadám nový šat

tohto blogu a stále ho neviem nájsť 😦 Včera večer som zmenila predošlú WordPress tému za túto. Štve ma, že témy, ktoré sa mi pozdávajú najviac, sú všetky platené. Keďže tu platiť nič nemienim, musím sa uspokojiť aj s niektorou z tém zadarmo. Či pri nej zostanem, záleží od toho, či sa za pomoci translatora prelúskam k tomu, aby mi pod každým nadpisom ukazovalo aj jednu fotografiu.

Od vzhľadu blogu prejdime teraz k vzhľadu prírody. Pred štyrmi dňami som tu mala príspevok s fotkami snežienok, ktoré som odfotila v predzáhradke obytného domu počas prechádzky s mamou po meste, v ktorom moja mama žije. Príspevok som končila so slovami, že sa už možno dočkám kvitnúcich snežienok aj pri prechádzke lesíkom, ktorý je len kúsok od miesta, kde bývam. A tak aj naozaj bolo.

DSCN1920sn

DSCN1958sn

V nedeľu aj v pondelok som sa bola prejsť nielen v lesíku, ale aj po vzdialenejšom okolí. V pondelok, kedy bolo už skoro jarné počasie, som prešla peši viac ako dvanásť kilometrov. Videla som nielen kvitnúce snežienky, ale aj kvietky, ktoré som nikdy nevidela označované za prvých poslov jari, pritom ich nebovomodré maličké kvietky môžete mnohokrát nájsť oveľa skôr ako kvety snežienok. Viete už, na ktorú rastlinu myslím? Je to jeden druh veroniky a ak sa nemýlim, mala by to byť veronika perzská.

DSCN2468mod Aj lienku vytiahli von lúče slnka. Počas prechádzky som videla ešte ďalšiu kvitnúcu rastlinu, ale tú som sem zámerne nedala, pretože o nej chcem napísať samostatný príspevok.

IMG_4549lienka

IMG_4560lien

V lesíku som okrem snežienok našla aj prvé listy medvedieho cesnaku, takže o pár dní si budeme môcť ísť po vitamín C nielen do obchodu, ale aj do lesa.

IMG_4536ces

To, že kvitnú snežienky a pučia stromy, neznamená, že je vonku tak teplo, aby sme sa mohli obliecť len do plaviek a hodiť sa do vôd jazier. Na Veľkom Draždiaku bolo plno vodného vtáctva, týmto tvorom studená voda vôbec neprekážala. No videla som aj jedného kúpajúceho sa ľudského otužilca.

IMG_4534púčiky

IMG_4667vd

DSCN2684otuž

O veveričkách som v poslednej dobe písala viackrát, ale keďže mám zase  nové fotky nielen z našej lodžie, ale aj z lesa, ďalšieho veveričkového príspevku sa v krátkom čase určite znovu dočkáte. Zatiaľ len táto jedna okaňa, s ktorou sme sa vzájomne sledovali v lese. Ona hľadela na mňa z výšky a ja zase na ňu hore.

DSCN2364v

Ľad na vodných plochách sa začína roztápať a tak vznikajú aj takéto pohľady.

IMG_4597ref

IMG_4596md

20 thoughts on “S prichádzajúcou jarou hľadám nový šat

  1. U vás už je vážně jaro, Dani! 🙂
    Sněženky, rozrazil, medvědí česnek a dokonce slunéčko už jsi vyfotila!
    Na vodě je sice ještě led, ale to mě nijak nezaráží, spíš ten otužilec, až mě zamrazilo!
    S veverkou jste na sebe krásně koukaly, portrét je velice podařený.
    Moc pěkné fotky jsi na procházce pořídila. U nás je pod mrakem, takže se fotit nedá. 😦

    Černý podklad se mi líbí, ale je to u tebe dost nezvyklé. 😉
    Měj se hezky. 🙂

    Like

    1. Sama som prekvapená, že mi naskočil čierny podklad. Pôvodne bol biely a potom som na niečo klikla a zrazu je čierny. Na tomto blogu si veľmi nemôžem vyberať farby, typ písma, veľkosť a podobné veci. Za všetko chcú peniaze 😦 Je tu síce veľký výber voľných tém (zadarmo), ale v rámci nich si už nemôžeš nič meniť, musíš používať to, čo ti oni zadarmo dajú. Tmavé pozadie mám odjakživa na blogu Na krásnom modrom Dunaji. Fotoblogy by mali byť na tmavošedom pozadí, na takom vraj fotky lepšie vyniknú.
      Aj dnes som sa vybrala von, chvíľu bolo ešte pekne, ale potom sa zase úplne zatiahlo. Mám to odsledované, že najlepšie počasie tu býva ráno a chvíľu dopoludnia, potom už nie.

      Like

        1. Hanka, to je tým, o čom som už písala. Vyberala som si takú tému wordpressu, ktorá má čo najväčšie fotografie a z tých neplatených je ich s čiernym pozadím veľmi málo. Ale raz som už mala aj tento blog s tmavým pozadím. Tuším to bolo úplne na začiatku. Škoda, že som si zakaždým nezoskenovala obrazovku. Bola to táto téma, možno si spomenieš – https://wordpress.org/themes/visual
          Tým, že stále vznikajú nové, tak ma to láka stále meniť. Som taký typ, že stále hľadám zmeny, lebo by som sa ináč veľmi nudila 🙂 Ale! Sú veci, s ktorými som spokojná a tam novinky nepotrebujem. To je na blogu Na cestách s Kellysom. V jednom čase ma stále upozorňovali, že téma, ktorú tam mám, je inovovaná, je za ňu náhrada. Lenže tá náhradná sa mi nepáčila, preto som nechala pôvodnú.
          Hanka, trošku si mi nasadila červíka do hlavy. Žeby som sa znovu vrátila k tej prvej téme Visual?

          Like

  2. Krásne ste zachytili jarné lásku Daniela . Za to dostanete odmenu . ; – ) Stále je veľa snehu , a to sa mrazí v noci silný . Ale počas dňa si mohli povedať , že jar sa blíži . Tiež v prípade , budúci týždeň znovu dostať sneh .
    S pozdravom
    Ute

    Like

  3. Toho nového vzhledu jsem si všimla hned a myslím, že bys mohla být spokojená, mě se aspoň líbí víc než ten předcházející.
    Ta beruška na rozrazilu mě dostala, nevěřila bych, že je půlka února a k tomu ten koupající se pán a jsme rázem v létě. 😉

    Like

    1. Jarka, ale stále nie som spokojná. Po prvé preto, že v ponukovej ukážke na túto tému sú okrem názvov príspevkov aj fotky, no ja som ešte stále neprišla na to, ako to urobiť, aby ich ukazovalo aj mne. Ďalšia vec, ktorá mi tu vadí, je to, že nie je vidieť ďalšie podstránky tohto blogu, jednou z nich je napr. aj stránka Sakrálne stavby – tam som sústredila všetky príspevky moje a aj tých, ktorí sa v minulosti u mňa zúčastnili toho projektu. Takže ak neprídem na to, ako zviditeľniť aj podstránky, budem musieť hľadať niečo iné. Pamätám si, že aj vlani som takto skoro fotila tie modré kvietky veroniky, po vašom rozrazilu.

      Like

    2. Jarka, neviem, či si to sem prídeš prečítať, ale práve som si všimla, že sa mi predsa podarilo zviditeľniť aj podstránky. No kto by ich hľadal úplne vpravo dole na stránke? Sú tam všetky 🙂

      Like

Pridaj komentár

