Len tak

To nám ale meteorológovia na tento týždeň nadelili! Keď som v nedeľu podvečer cestovala domov zo shoppingu v Ikea, všimla som si na oknách autobusu, že začína pršať. Od tej chvíle pršalo s malými prestávkami až do dnešného dopoludnia. Nebol to čas ani na vychádzky do prírody, ani do mesta. Pri takom počasí sa najlepšie sedí doma v teple.

Konečne som sa dala do niektorých prác, ktoré som si už dlhší čas plánovala. Popritom som sa občas išla pozrieť, čo je nové na balkóne. A aby som nezabudla, chodím sa kochať krásou kvetov orchidey, ktorú som si v nedeľu už v spomínanej Ikea kúpila.

DSCN8454o

DSCN8525o

DSCN8518

Sýkorka na balkónovom kŕmidle

A toto je len kúsok z toho, na čom som pracovala. Uhádnete, čo to bude?

DSCN8552v

Aj vy máte problém, ako skloňovať niektoré cudzie podstatné mená, napr. názvy firiem? Mne vždy robí problém aj tu spomínaná Ikea. Musela som sa pozrieť v jazykovej poradni, ako slovo vyskloňovať. Pre tých, ktorí s tým majú podobný problém, je pomôcka TU.

9 thoughts on “Len tak

  1. Orchidej sis koupila nádhernou, Danko. Mamka je taky pěstuje, ale u nás moc nejdou.
    Líbí se mi, jak jsi vyfotila sýkorku, to je jedna z mála výhod paneláku – balkon s krmítkem pro ptáčky. 😉
    Skloňování názvů firem neřeším, ale do poradny jsem se koukla.
    Co pleteš, nepoznám, mohl by to být svetřík nebo třeba nákrčník, na šálu mi to připadá dost široké … prostě nevím.
    Přeji hezký večer. 🙂
    P.S. U nás je počasí celkem ucházející. Neprší, občas vykoukne sluníčko a je docela teplo.

    Like

    1. Hanka, urobila som si radosť kvietkom v kvetináči. Už som to písala viackrát, že vydrží dlhšie ako rezaná kytica. Kedysi som mala veľa orchideí, ale tie mi vyhynuli a odvtedy sa mi ich akosi nedarí vypestovať do druhého kvitnutia. Aj teraz tu mám dve, ktoré odkvitli a ďalšie puky sa im akosi nasadiť nechce 😦 O tom, čo pletiem, vlastne som už doplietla, napíšem príspevok. Nemôžem to dokončiť, lebo som doma nenašla ihlu, do ktorej by som navliekla vlnu 😦 Nepoužívala som takú asi dve desaťročia. Musím ísť do galantérie.

      Like

  2. Hanka má pravdu, u nás tolik neprší a dokonce se sem tam ukáže i sluníčko, jen dnes se nějak ochladilo. Teď večer máme na teploměru + 2,2°C. Tvá orchidej má krásné květy, taky mám růžovou, ale nemá to parádní tečkování. Též jsem zvědavá, co jsi upletla. Že by to byl svetřík? 😉

    Like

    1. Práve som mrkla na ikonku s počasím, ktorú mám na monitore. Ukazuje momentálnu teplotu 5°C, čo je na túto neskorú večernú hodinu celkom dosť. Dnes sme mali pekné skoro jarné počasie. Už len, aby to tak aj zostalo. Svetrík to nie je 😦 … ale obliekať sa to bude 🙂

      Like

Pridaj komentár

