Snežienkovo

Tohoročnému končiacemu sa predjariu chcem venovať tento príspevok zo Snežienkova. Tak sa dá totiž momentálne nazvať oblasť, v ktorej bývam. Okolité lesíky sú plné ich rozkvitnutých bielych kvietkov. Aj keď som už v poslednej dobe fotografií snežienok zverejnilo dosť, nedalo mi, aby som im ešte aj dnes nedala ďalšiu príležitosť. Sľubujem však, že snežienky tu budú tento rok naposledy, na tomto blogu sa s nimi znovu stretnete až niekedy o rok. 

Keďže ja sama schopnosť veršovať nemám, hľadala som nejaké veršíky na internete. Väčšinou sú básničky zamerané pre detského čitateľa, ale nevadí, veď aj my dospelí si z času na čas môžeme prečítať niečo so zdrobnelinkami 🙂 Moje fotografie teda prepojím slovami veršov, ktoré som našla na internete na viacerých stránkach, ale k menám ich  autorov som sa nedopátrala.

IMG_5380

DSCN1809

Snežienôčka drobučká,
utiahnutá v kríčku,
prečože máš ručníček
na belavom líčku?
Júj zima je veliká
a ja kvietok malý,
júj bojím sa, že mi mráz
biele líčka spáli.
Len sa neboj snežienka,
že ťa zima zdrví,
už je po nej,
jar je tu
a ty si kvet prvý.

IMG_5498

IMG_5502

DSCN1828

Na malej lúčke pod brehom
snežienky driemu pod snehom.
Raz im sneh slnko roztopí
a povie všetkým dokopy:
“Snežienky, hore! Už je čas!
Veď vy ste prvé z jarných krás!
A zaraz hore na lúčke
zdvihnú sa kvietky bielučké.

DSCN1807

IMG_5423

IMG_5490

IMG_5496

Ľady pukli,
sneh sa stráca.
Načo kryť sa?
Načo báť sa?

Lístky trčia od stebielka
jak motýlie tykadielka.
Deň, dva -už je kvietok vonku!
Srdiečko má v bielom zvonku:

Bim, bam, slnko vyjdi z chmár,
rozsyp lúče na chotár.

DSCN1840

DSCN1806

DSCN1798

Pekná hlávka maličká,
lístoček a kúsok telíčka,
vykúka nám spod snehu,
tenulinká, krehučká,
očká mám vždy rozžiari,
prvý kvietok belavý.

DSCN1820

IMG_5499

14 thoughts on “Snežienkovo

  1. Witaj Danielo!
    U Ciebie już wiosennie. Zagościł zielony kolor i kwiaty, które są moją prawdziwą miłością i przyroda budząca się do życia … Moja ukochana pora roku to wiosna… Kocham ten szczególny zapach unoszący się w powietrzu, ukochany odcień żółci, bieli, zieleni….. I mój ulubiony wiosenny kwiat, to…przebiśnieg. Pokazałaś go na wielu fantastycznych jak zwykle, zdjęcia.
    Przesyłam wiosenne pozdrowienia.
    Lucia

    Like

  2. Páčia sa mi detaily kvetov – človek si ich naozaj nevšimne keď chodí po lese. Snežienky netrhám, nenosím ich domov do vázy.
    Veršíky sú milé – budem ich čítať vnučke .

    Like

    1. Giga, aj u teba som videla, že ti kvitnú prvé snežienky a krokusy v záhrade. Zabudla som u teba do komentára napísať, že takú snežienku, ktorá má plný kvet, som ešte nikdy nevidela. Ďakujem za návštevu.

      Like

  3. Básničky jsou kouzelné, Danko, to jsi dobře vybrala.
    Sněženky máš vyfocené naprosto dokonale. Makrosnímky jsou úžasné, na těch můžu doslova nechat oči.
    Já jsem zatím žádné sněženky neviděla, a to ani v zahrádkách. 😦
    Užívej si příjemné předjarní dny. ☼

    Like

  4. To je krásne … nežné kvietky i nežné básničky … Veľmi sa mi páči tento tvoj príspevok … V lese, v takom množstve som ešte snežienky kvitnúť nevidela … teda, ešte vôbec som nevidela snežienky v prírode … iba v záhradkách … a to do lesa chodím dosť často … asi do nesprávneho … 🙂

    Like

    1. Ani ja som nevidela snežienky v lese dovtedy, kým som sa nenasťahovala bývať do Petržalky (písala som už o tom niekde na blogu). Tu mám lesíky so snežienkami skoro za každým rohom 🙂 A to tu snežienkami iba začína. Postupne rozkvitajú ďalšie kvety, ktoré som nikdy predtým vôbec nevidela.

      Like

  5. Ahoj Daniela. Pekne si sa popasovala s básničkami a i fotkami. Naozaj podarene zachytená krehká voňavá krása v detailoch a príjemne pôsobí i pohľad na koberce snežienok

    Like

Pridaj komentár

