Vankúšik z pulóvra

Niektorí si možno pamätáte, že som tu mala pred časom fotografiu pletenej veci, pri ktorej som vám dala hádanku, že čo to bude. Odpoveď som do dnešného dňa  neprezradila. Teraz to už môžem urobiť, pretože vec z fotky je konečne hotová a dokonca je už umiestnená aj na mieste, pre ktoré som ju robila.

Ono to na tej prvej fotke vyzeralo, že som niečo plietla. Áno, plietla, ale nie celé, ako by ste si možno mysleli. V skutočnosti to bolo takto:

Pred pár rokmi ma zaujal pulóver z mäkučkej priadze a dokonca aj vo farbách, ktoré mám rada. Neváhala som a kúpila som si ho. No až nosením som prišla na to, že priadza nie je veľmi vhodná na pulóver, pretože sa nadmerne naťahovala a tým, že pulóver bol aj dosť krátky, nevyzerala som v ňom príliš vábivo. Skoro vôbec som ho nenosila. Pri jednom triedení vecí v skriniach som ho pripravila do tašky na vyhodenie, ale potom mi napadlo, že by ho bola škoda vyhodiť. Tak som ho teda recyklovala.

Na jednu vec som zabudla. Pulóver som neodfotila 😦 Musíte si ho už len predstaviť vo svojej hlave. Najprv som z neho odpárala  olemovanie okolo výstrihu a rukávy. Z predného a zadného dielu pulóvra som vypárala kus až po miesto, kde bolo začaté uberanie . Tú časť, ktorá mi potom chýbala do veľkosti vankúšika som znovu uštrikovala. Vo fáze štrikovania som vám kúsok ukázala.

Pletenie mi netrvalo dlho, ale horšie to bolo s dokončovacími prácami. Neviem, ako ste na tom vy, ktoré sa venujete ručným prácam, ale ja som odjakživa neznášala dokončovanie, teda zošitie hotovej veci, “upratanie” trčiacich nití a podobné nezáživné práce. Pri tomto vankúšiku som najprv nemala doma tú správnu ihlu a aj po jej zakúpení som si znovu dala načas. Koncom minulého týždňa som sa do toho konečne pustila.

DSCN8551

DSCN8550

DSCN1025

IMG_5308

Potom som hotovú vec oprala a už som len čakala, kedy budem môcť ísť k synovi, aby som vankúšik odfotila spolu s tými, ktoré som mu nedávno kúpila v Ikea. Myslela som, že sa tak stane cez víkend, ale nestalo sa tak. Nakoniec som tam išla hneď v pondelok, aj keď to nebolo dopoludnia, teda v čase, kedy do jeho bytu svieti slnko.

DSCN1670 Pasujú k sebe?

Nie, že si teraz pomyslíte, že tento dnešný príspevok zostane na túto tému ojedinelý. Takých tu  postupne pribudne viac. Uvažujem dokonca o tom, že vytvorím novú kategóriu blogu s trendovým označením “DIY” – Do it yourself –  v preklade UROB SI SÁM. Ak bude toho viac, presuniem to z “U mňa doma” do novej kategórie DIY. Jedna vec do tejto kategórie už čaká na tú mnou neobľúbenú činnosť.

Že som sa ručným prácam kedysi dosť venovala, dokazuje aj táto fotografia pletených pulóvrov, ktoré som kvôli foteniu vybrala z najvrchnejšej police mojej skrine.

IMGP3066

6 thoughts on “Vankúšik z pulóvra

  1. To by mě vůbec nenapadlo, Danko! Měla jsi skvělý nápad, polštářek vypadá moc hezky.
    Možná se po tobě budu opičit, pár starých svetrů by se u nás taky našlo. 😉
    Jak vidím, ruční práce ti nejsou cizí, svetříky, které jsi pletla nebo háčkovala, jsou moc pěkné. Tohle já neumím. 😦

    Like

    1. Hanka, to nebol môj vlastný nápad. Inšpirovala som sa na internete. Možno sa pomaly vrátim k ručným prácam, ale mala som to urobiť o pár mesiacov skôr, nie teraz, keď jar klope na dvere 🙂

      Like

    1. Mŕtveho chrobáka hráš teraz ty na blogu, lebo som tam dávno nič nové nevidela. Bola som tam naposledy včera a dlho nie je o tebe počuť. Už som si myslela, že na teba spadla niekde lavína 😦 Teší ma, že sa aj môžem zaradiť medzi “tvorilky”, ale na tvoje pletenie z pedigu by som si nikdy netrúfla a veru by sa mi zišiel nejaký vhodný košík, do ktorého by som si mohla vložiť aspoň tú rozrobenú ručnú prácu. Štrikovať a háčkovať som sa naučila ešte ako decko. Prvý sveter som si uplietla možno v piatej triede.

      Like

  2. Veru šikovnica si ty … Doteraz by som povedala, že domaa nevydržíš, že ťa to len von ťahá a ty takto … i pri pec si vieš sadnúť a ručnú prácu do rúk zobrať … :)))))) Máš u nňa veľké plus … :)))))) Pekný vankúš si vytvorila … určite mal syn radosť … Tiež som sa na niečo podobné chystala … nenašla som vhodný sveter …

    Like

    1. S tým nevydržaním je to veru tak. Toto nebola nejaká náročná práca, ale ako píšem v článku, ďalší som uplietla, no ten stále čaká na dokončenie. Syn povedal, že sa mu vankúšik páči, ale len pár dní predtým mi tiež povedal, aby som mu nič nekupovala (jednalo sa o hodiny do kuchyne), lebo môj vkus je ďaleko od toho jeho 😦

      Like

Pridaj komentár

