Scila

včerajší večer som strávila preklikávaním stránok s vyhľadávaným slovom scilla a scila. To prvé je časť pomenovania z latinčiny, druhé je slovenský názov rastliny. Našla som ich niekoľko druhov a nedokážem ich vôbec rozlíšiť. Práca botanika musí byť podľa mňa dosť náročná. Preto som rastlinku s modrými kvetmi na mojich fotografiách nazvala iba jednoducho – scila.

Kým som nebývala v bratislavskej Petržalke a nechodila som do blízkych lesíkov, vôbec som túto rastlinu a jej krásne jemné kvety modrej farby nepoznala. Tak, ako aj mnoho ďalších rastlín typických pre túto oblasť.  No odkedy fotím a blogujem, mám už v archíve množstvo fotografií a samozrejme, že niektoré som už aj zverejnila. Pred pár rokmi som na jednom z blogov označila rastlinu ako modravku žiarivú, no dnes si už vôbec nie som istá, či to bolo správne. Naopak, skôr som si istá, že to bolo nesprávne. Preto zdôrazňujem ešte raz, že dnes je to iba scila.

Táto je jedna z prvých tohoročných fotografií, ktoré som urobila už koncom februára. Ale i tak je oproti minulému roku kvitnutie nielen tejto rastliny o niekoľko dní posunuté.

DSCN8979

Dnes už nemusím prehľadávať suché lístie a hľadať jej kvietky. Kvitnú tak, že začínajú tvoriť modré koberce.

IMG_5666

DSCN2416

IMG_5471

IMG_5458

IMG_5556

IMG_5483

DSCN2282

8 thoughts on “Scila

  1. Ladoňku jsem potkala ve volné přírodě jen jednou, Danko. Modrý koberec je překrásný, zase ti musím tu nádheru závidět.
    Pořídila jsi krásné fotky krásných kytiček.
    U vás je přece jenom tepleji. Doufám, že se oteplí i tady a příroda rozkvete. 🙂
    Přeji pěkný víkend. ☼

    Like

  2. Tento Tvoj článok ma celkom osobitne potešil. V posledných (..) rokoch som sa už mnohokrát (na jar) chystala zistiť ako sa volá. Nikdy som sa ale ku tomu nedostala. Teraz som sa to konečne dozvedela. Dik.

    Like

Pridaj komentár

