Zo záhonu aj z lesa

Včera som konečne trošku upratala kvetinový záhon pri dome. Na záhone som sa nebola pozrieť dlhšie a tým, čo som tam uvidela, som bola celkom milo prekvapená. Kvitnú mi tam už viaceré rastliny a iné sú zase pekné svojimi listami. Preto som sa tam dnes popoludní vybrala znovu aj s fotoaparátom.

Na niektorých fotografiách sa objavia rastliny a kvety, ktoré som už v posledných článkoch publikovala, ale veď je teraz ich čas, tak sú tu znova.

Hyacint som tu mala naposledy niekedy v januári, keď mi kvitol v byte. Aj tento fialový bol kedysi kúpený do bytu, po odkvitnutí som ho posadila von na záhon. Takto som však posadila už viac hyacintov, no zatiaľ je vonku zo zeme iba tento jeden.

DSCN3416

Na záhone to už vyzerá celkom pekne zelene. Postarali sa o to listy kosatcov a ľalioviek, ktoré vykvitnú až oveľa neskôr. Nádherné sú aj rastliny rozchodníka, ktorý rozkvitne až v jeseni a zároveň listy orlíčka, ktorý poteší svojimi kvetmi možno už niekedy v máji.

DSCN3425

DSCN3424

DSCN3448

Primulky sa dsotali na môj kvetinový záhon rovnako, ako aj hyacinty. Kupovala som ich najprv na to, aby mi robili radosť v byte a potom som ich po odkvitnutí zasadila von.

DSCN3436

Fialky kvitnú nielen na záhone, ale aj na trávniku.

IMG_5765

Onedlho rozkvitnú aj narcisy.

DSCN3442

Vlani som si posadila jednu rastlinku pľúcnika lekárskeho. Aj ten už pekne kvitne. Budem rada, keď sa mi v budúcnosti rozrastie.

IMG_5773

Aj toto už kvitne. Vyzerá to ako nejaký druh anemonky. Malo by ich byť viac a aj v iných farbách. IMG_5771

Keď som už bola vonku, tak som sa s fotoaparátom vybrala do neďalekého lesíka. Tam je už zelenej farby naozaj dosť. Postarali sa o to listy medvedieho cesnaku. Už ho je aj cítiť. Biela farba snežienok sa tam mieša s modrou farby scily, žltou krivca a začínajú kvitnúť už aj chochlačky. Zatiaľ som našla iba ružové.

DSCN3471

DSCN3557

DSCN3489

DSCN3486

DSCN3562

DSCN3571

DSCN3508

V lesíku bolo živo. Konečne sme sa dočkali jari.

DSCN3589

Cestou domov som išla zase okolo stromu s týmito drobnými červenými kvietkami. Stále netuším, aký je to strom.

    IMG_5793

9 thoughts on “Zo záhonu aj z lesa

  1. U vás je opravdové jaro, Danko, i když jsi fotila v předposlední zimní den. Na záhonku máš krásné květiny, je vidět, že se o ně dobře staráš, protože nádherně rozkvetly.
    Procházka lesíkem byla taky moc pěkná. Na Třebíčsku toho ještě moc nekvete. 😦
    Momentálně si vůbec nedovedu vybavit, jaké počasí bylo minulou středu u nás.
    Už vím, svítilo sluníčko, jenže já jsem měla službu u nemocné vnučky! 😉

    Like

  2. To je nádhera … čo ja mám v skalke, piplem to, aj tak sa to akosi nechce množiť a kvitnúť … vy to máte v lese … no je dáka spravodlivosť ? :))))))))))))))

    Like

    1. Možno chceš pestovať rastlinky, ktorým sa vaše o niečo drsnejšie podnebie (oproti tomuto nášmu) nepáči 😦 Ani mne sa všetko nechytilo, čo som posadila na záhone. Napr. mi vôbec nechcú kvitnúť pivónie a ešte jedna taká vraj burina, ktorú tam mám od samého začiatku a ešte ani raz nekvitla, túto jar som si dokonca zatiaľ vôbec nevšimla, že by už vyrašili zo zeme. Ide o túto kvetinu – https://fotografiedb.wordpress.com/2013/06/18/kvetinovy-zahon/#jp-carousel-1239

      Like

  3. Ak sa môžem vmiešať do debaty, strom na poslednej fotke by mal byť hamamelis. Pivónie sú dlhoveké rastliny, ktoré nemajú príliš v láske presádzanie, po ňom pár rokov nemusia kvitnúť, kým sa s ním zmieria. A nemali by byť príliš hlboko v zemi.
    Lusikka

    Like

    1. OMG! V živote som o takom strome nepočula. Trošku som googlila, našla som fotky kvetov toho stromu aj v iných farbách a samozrejme, v oveľa lepšej kvalite. Mohlo by to byť ono. Keby som nebola teraz taká unavená a hlavne lenivá, išla by som sa pozrieť, ako ten strom vyzerá teraz. No uvidím, či sa ešte nepremôžem 🙂 Ďakujem na názov. Ináč, obdivujem tie tvoje informácie. Všimla som si aj u teba na blogu, že bez oficiálneho názvu kvetu plus s latinským názvom nič nedáš 🙂 Mne sa to väčšinou nechce hľadať. A keď aj hľadám a nájdem, už sa mi stalo, že mi to potom niekto, kto sa do toho vyznal, opravil.

      Like

Pridaj komentár

