Z týchto návštevníkov našej lodžie radosť nemám

Už po tretiu zimu sme mali počas zimy na lodžii kŕmidlo pre malé vtáčiky. Lenže dosť často sa stalo, že kým sýkorky a im podobné malé tvory naše kŕmidlo objavili, bolo prázdne. Skôr ho totiž vždy našli drozdy, vrany a hlavne holuby. Nestačila som otvárať dvere na balkón a to zo začiatku stačilo na to, aby sa holuby vyľakali a od kŕmidla odleteli. No v poslednej dobe to už nestačilo, pokojne som mohla vyjsť von a niektorí drzáci čakali, kým ich odtiaľ krikom a tlieskaním rúk nevyženiem preč. Neviem, ako to po ďalšie zimy zariadim tak, aby som namiesto sýkoriek nekŕmila holuby. (Aha, práve jeden pristál u nás…. bola som ho odohnať.) Keď sedím v obývačke s notebookom na kolenách, vidím, ako pristávajú na lodžii, ktorú máme z vedľajšej kuchyne.

DSCN2487

IMG_3116

IMG_5730

IMG_5725

Zo zimného zvyku prešli na zvyk chodiť ku nám aj v lete.

IMG_0119

Holuby sú problémom aj v meste. Ničia fasády domov, historické pamiatky. Je zákaz ich kŕmenia. No niektorí ho nedodržiavajú. Nie tak, ako u nás, že holuby prídu kradnúť potravu iným vtákom. Niektorí jedinci ich chodia zámerne kŕmiť. Videla som to viackrát na rôznych miestach nášho mesta. Nasledujúce fotografie sú z ulíc Bratislavy.

IMG_1907

IMG_1915

IMG_1142

IMG_1141

IMG_0490h

IMG_0128h

Na dunajskom nábreží je ich tiež plno. Zvykli si tam chodiť preto, lebo tam ľudia kŕmia čajky a im sa tu tiež často ujde.

DSCN0884h

DSCN0882h

V hojnom počte sa vyskytujú na brehoch Veľkého Draždiaka a Chorvátskeho ramena.

IMG_4746h

DSCN9710h

9 thoughts on “Z týchto návštevníkov našej lodžie radosť nemám

  1. Dobrý deň,

    sme firma ktorá sa zaoberá odchytom a plašením holubov po celom SLOVENSKU, ponúkam Vám moje služby na odchyt holubov ktoré sú prenášačmi ochorení na človeka ako vtáčia tuberkulóza, kliešťová encefalitída, salmonela, pseudomor, tubekulóza, trichomonáda …

    Spôsobujú tak isto aj majetkové škody ako vyzobanie vápna z malty, narušenie mäkkého stavebného kameňa, TRUS- ktorý udržuje vlhkosť

    Ponúkam Vám služby:
    – plašenie holubov pomocou pernatých dravcov (preventívne lietanie, lov)
    – plašenie holubov pomocou dronu

    alebo

    – odchyt pomocou špeciálne upravených pascí v ktorých je návnada
    – odchyt pomocou vystreľovacej sieťe – novinka na SLOVENSKU !

    V prílohe posielam ponuky na plašenie alebo na reguláciu stavu holubov.

    REFERENCIE
    – Gemernákup Rimavská Sobota
    – Zimný štadión Ondreja Nepelu (Slovnaft Aréna) Bratislava
    – Mesto Nitra
    – Nemocnica s poliklinikou Skalica
    – Stredná odborná škola obchodu a služieb (Reštaurácia Čierny Orol) Rimavská Sobota
    – obec Horné Saliby
    – kostol Košútky (Galanta)
    – pamiatka kostolík Čierny Brod-Heď (Galanta)

    http://www.sokoliarstvo-kanat.sk

    Like

    1. Aj keď bol tento váš komentár vyhodnotený ako spam, rozhodla som sa ho schváliť a zverejniť. Nie preto, že by som rozmýšľala nad využitím vašich služieb, ale možno sa k informáciám dostane cez tento článok aj niekto, kto by naozaj takú službu chcel využiť. Vy si predstavujete, že ja zafinancujem vyhubenie holubov v bratislavskej Petržalke????

      Like

  2. Holubi jsou problém skoro všude, Danko. U nás jich moc nebývalo, ale už se taky objevují.
    Přesto jsou to krásní ptáci, a ty jsi je skvěle vyfotila. Ty strakaté a hnědého jsem ještě nikdy neviděla, ale oni se všelijak kříží.
    Moc pěkné snímky jsi pořídila a líbí se mi i tvoje odpověď na nabídku. 😉

    Like

    1. Ja len dúfam, že sa mi na lodžii nezahniezdia. Dnes dopoludnia som bola preč a mala som na kuchynskom okne zvonku položený pohárik, kde som si dala napučať pšenicu, ktorú som si chcela posadiť k Veľkej noci. Keď som prišla domov, pohárik som našla na zemi a po zrne ani stopy 😦 Teraz neviem, či sú vinníci holuby alebo veverička. Aj o nej som si myslela, že už ku nám prestala chodiť, no mýlila som sa. Dnes poobede si tam pochutnávala na orechoch, ale stále neviem, odkiaľ tie orechy stále vyberá. O tých holuboch sa domnievam z týchto fotiek – https://plus.google.com/104645994859709007626/posts/KFuaWyHw3Y2

      Like

Pridaj komentár

