Bola som zvedavá, či už hniezdia labute

V piatok popoludní, cestou domov z nemenovaného úradu, som po viac ako kilometri, ktorý som odkráčala k zastávke autobusu, nakoniec do autobusu nenastúpila, ale domov som sa vybrala peši popri Chorvátskom ramene. Chcela som vedieť, či už hniezdia labute. 

Fúkal nepríjemný vietor, čo je vidieť hlavne na fotografiách vody, obloha bola zatiahnutá, nebol to najvhodnejší čas na prechádzky. Od Kauflandu po križovatku na Rusovskej ceste som žiadnu labuť nevidela. Nielen labute, ale ani kačice. Ale odtiaľ to už bolo ináč.

DSCN5018

DSCN5037

Prvé labute, ktoré som uvidela, boli tieto. Len neviem povedať, či boli naozaj hniezdiace 🙂

Len čo som prešla na druhú stranu cesty, tam som už uvidela naozajstné, dokonca hniezdiace labute. Na tomto mieste si stavajú hniezdo už niekoľko rokov. Pritom je to veľmi rušné miesto a dokonca si pamätám na jeden rok, kedy labuť vajcia v hniezde opustila. Predpokladám, že jej nedal niekto pokoj, ako napríklad aj tej lavičke, ktorú uvidíte o kúsok ďalej.

DSCN5073

DSCN5061

Donedávna bola na tomto mieste veľká kopa zeminy, ktorú sem naviezli pri stavbe prístupovej cesty k novému Starému mostu. Tá konečne zmizla. Že bol naozaj veľký vietor, svedčí aj spadnutý plot na stavenisku. Len kúsok ďalej bola tá vyššie spomínaná zlomená lavička.

DSCN5081

DSCN5117

To, že je už jar v plnom prúde, svedčia tieto fotografie.

DSCN5038

Ešte pohľad na kačice, ktoré driemali na brehu Chorvátskeho ramena.

DSCN5123

DSCN5122

DSCN5130

Tu opúšťam Chorvátske rameno a kráčam smerom domov. Fotila som znovu až vtedy, ako som sa blížila k  domovu.

DSCN5164

10 thoughts on “Bola som zvedavá, či už hniezdia labute

  1. Nejsi ty trochu “šmírák” – nahlížíš nějak často do cizích “domovů.” 😀
    A mimochodem – mají už ty labutě pod sebou vajíčka? Jsou hloupoučký – to si opravdu nemohou najít klidnější místo? Docela se o ně bojím.

    Like

  2. Witaj Danielo!

    Widz, że u Ciebie w wielu miejscach zawitała wiosna. Myślę, że ta pora roku należy do najpiękneijszych.
    Ja uwielbiam wiosnę. Z wielkim utęsknieniem, po zimie zawsze na nią czekam.
    Miłego tygodnia.
    Pozdrawiam:)*

    Like

  3. Už jsem tu byla včera a dokonce psala i komentář, ale nějak mě zazlobil počítač a nešlo mi ho odeslat.
    Na labutě v této lokalitě si od tebe pamatuji a jsem zvědavá kolik letos vyvedou labuťátek. 😉 A ještě musím pochválit tu pomalovanou protihlukovou stěnu. Ne všichni sprejeři jsou mazalové, o těchto by se dalo říct, že opravdu umí!

    Like

    1. Veď som ich tu mala (a asi aj na starších blogoch) už niekoľkokrát 🙂 Aj ja som zvedavá, či bude hniezdenie úspešné. Motívy na tej stene sa dosť často menia. Myslím, že autorov sponzoruje farbami nejaký obchod, ktorý farby predáva. Mám tu na blogu príspevok, v ktorom mám fotky jednej posprejovanej budovy neďaleko nákladného prístavu. Aj tá je zaujímavá.

      Like

  4. Labutě si vybraly k hnízdění opravdu hodně rušné místo, Danko. Doufejme, že se jim to nevymstí!
    Na druhou stranu je fajn, že je máš blízko, aspoň můžeš fotit průběh hnízdění.
    Živé labutě jsou nádherné, ale ty na kolotoči se mi taky líbí. 😉
    Moc milé jsou i kačenky, ty mám ráda, ale letos na ně nemám vůbec štěstí.
    Fotky jsou všechny pěkné, jenom lavičky je mi líto.
    Výkony sprejerů na posledních dvou fotkách obdivuji, to jsou hotová umělecká díla.

    Like

    1. Tento týždeň som fotila na našej ulici novú lavičku. Som zvedavá, ako dlho tam vydrží nepoškodená. Nechápem správanie niektorých ľudí. Ani neviem, či ich mám volať ľuďmi 😦 V nedávnych rokoch som mala jedno labutie hniezdo ešte bližšie, ale tam už nehniezdia. Bolo to práve blízko toho múra s graffiti.

      Like

Pridaj komentár

