Toľko krásy pokope

Možno vás bude zaujímať, ako pokračoval môj pondelkový deň po tom, čo som bola neúspešne vyšibaná. Čas odchodu autobusu do Devína sa blížil, tak som sa z nábrežia od pracovnej partie ľudí z Nového času presunula k zastávke autobusu.

To, že parťák, s ktorým som sa na túto fotovychádzku dohodla, nestihol autobus, v ktorom som sa viezla, spôsobilo, že som pri Riviére vystúpila a ten čas, ktorý mi zostával do príchodu ďalšieho spoja, som si vyplnila fotením vo Vodárenskej záhrade a pri Karloveskom ramene. Dúfam, že sa na blogu niekedy dopracujem aj k tomu, aby som vám ukázala, čo som tam nafotila.

V Devíne sme z autobusu vystúpili zbytočne o jednu zastávku skôr, ale nám to nevadilo a úzkou uličkou pomedzi záhrady, ktorá nesie názov Hadia cesta, sme sa vybrali hore do kopcov Devínskej Kobyly. Tento prvý úsek je vlastne pre netrénovaného turistu (akým som aj ja), najnáročnejší. Prudké stúpanie, ale tá krása, ktorá sa tam hore ukázala všade dookola, stála za to. No, musím priznať, že v jednom bode sa náš zrak zastavil na niečom, z čoho až tak nadšený nebol. Nebudem to tu radšej konkretizovať.

Ostatné, čo sme videli, ukážem aj vám.

DSCN7149

Netrvalo dlho a už sa nám prvý raz otvoril pohľad na Dunaj s Moravou a nad ich sútokom aj bralo so zrúcaninami hradu Devín.

DSCN7154

DSCN7160x

DSCN7163

DSCN7177

Ale to som už začala pozerať viac aj dole pod nohy, aby som mohla fotoaparátom zachytiť krásu kvetov, ktoré tam vôkol kvitli.

DSCN7192x

DSCN7261x

DSCN7204x

DSCN7199x

DSCN7240

DSCN7311

DSCN7316x

DSCN7346

DSCN7262x

A tu už vchádzame do lesa.

DSCN7379

DSCN7367x

Toto je už naozaj posledná z posledných snežienok tejto jari na mojom blogu 🙂

DSCN7390x1

Nielen peších turistov sme stretali, ale aj cyklistov.

DSCN7391

V lese bolo nádherne. Svieža zelená sa striedala s bielou, ružovou, modrou, žltou a cyklámenovou farbou kvetov, ktoré v lese kvitli.

DSCN7422

DSCN7446

DSCN7486

DSCN7131

Počas prechádzky lesom  sa slnečné počasie pomaly menilo a obloha sa zatiahla tmavými mrakmi, z ktorých začalo snežiť. Zišli sme z chodníka kúsok nižšie na miesto, odkiaľ sme mali výhľad na rieku Morava pod nami, ale aj na rakúske mesto Hainburg an der Donau.

DSCN7456

DSCN7465

DSCN7467

To sme už nemali ďaleko k miestu, kde sa listnatý les zase končil a prišli sme k známemu Sandbergu.

DSCN7561x

DSCN7589x

Hrad Devín sme z tohto miesta videli zase takto.

 DSCN7622

DSCN7613

DSCN7619

DSCN7626

Tu naša deväťkilometrová túra lesom končí a máme pred sebou ešte asi kilometer k zastávke autobusu. Na ceste k nej sme sa ešte zastavili na jedno zaslúžené orosené 🙂

DSCN7628x

10 thoughts on “Toľko krásy pokope

  1. Krasne fotky Dani, takmer “kalendarove”. Hlavne fotky prirody su nadherne. Tento rok uz konecne aj ja vezmem zenu na Sandberg, uz sa tam chystam peknych par rokov.

    Like

  2. Čo komentovať ? Fotografie sú nádherné – hlavne kvety ale aj Sandberg ti vyšiel ako maľovaný. Dúfam, že aj spoločnosť bola na 1* !!!

    Like

  3. V celkovém záběru je krajina ještě šedá, ovšem v trávě pod stromy už všechno kvete o stošest. Některé kytičky umím pojmenovat jiné neznám, ale je to fuk, stačí se jen dívat a užívat si tu nádheru. Ušli jste pořádný kus cesty, to orosené bylo vskutku zasloužené. 😛

    Like

    1. Keďže ani ja neviem všetky kvety pomenovať, prestala som to radšej robiť. Pred rokom som tu mala tiež jeden príspevok z Devínskej Kobyly a zle som určila názvy rastlín. Našťastie mi ten príspevok objavil niekto, kto je viac podkutý v botanike a názvy mi opravil 🙂

      Like

  4. To je krása, až oči přecházejí, Danko! Tolik nádherných kytiček jsi vyfotila, všechny je znám, ale letos jsem jich u nás ještě moc neviděla. Asi bych se měla vypravit na jižní Moravu.
    Tahle procházka opět stála za to, pořídila jsi nádherné záběry a ušla pořádný kus cesty. Odměna byla opravdu zasloužená. 😉
    Já jsem byla dneska odpoledne venku necelé dvě hodiny a měla jsem toho dost. Pořád nejsem úplně fit, zřejmě to ještě nějaký čas potrvá. 😦

    Like

    1. Hanka, ale moje fotky nikdy neukážu prírodu tak, aká ja v skutočnosti. Vždy oveľa krajšia.
      Už ti ten stav trvá dosť dlho, prajem ti, aby ti už bolo lepšie. Pre zmenu, od včera večera je zase “boľavo” mne. Spadla som z bicykla. Píšem o tom na blogu Na cestách s Kellysom.

      Like

    1. Áno, aj keď to počasie bolo také bláznivé aprílové – počnúc slniečkom s modrou oblohou až po snehové metelice s výrazným vetrom, neľutujem, že som v ten deň išla von.

      Like

Pridaj komentár

