Dve čajové lyžičky drogy

zaliať 1/4 litrom vriacej vody a 10 minút nechať spariť. Piť 3-krát denne jednu šálku, sladiť medom. Použiť pri kašli, zachrípnutí, bolestiach krku a zahlienení dýchacích ciest.

To sa píše v mojom vreckovom atlase liečivých rastlín k pľúcniku lekárskemu, ktorý už asi mesiac kvitne v mojom neďalekom okolí. Prečo mi ani raz nenapadlo, že by som si ho mohla nazbierať a usušiť pre prípadné použitie? Asi preto, že bylinkové čaje skoro vôbec nepijem. Len zriedkakedy si takýto čaj kúpim v obchode. Je najvyšší čas to zmeniť.

DSCN5378

DSCN5401

DSCN5367

Kvety pľúcnika ma svojou paletou farieb od ružovej až po fialovú natoľko fascinujú, že som ich fotila vždy, keď som ich videla 🙂

Doteraz som vreckový atlas používala iba pri určovaní názvov mnou nafotených rastlín. Keďže sa v týchto dňoch neviem zbaviť nepríjemného kašľa a u lekárky som v pondelok pochodila tak, ako som to tu na blogu už písala, vzala som malú knižôčku z knižnice a tentoraz som hľadala nie názvy, ale to, čo ktoré rastliny liečia.

Na bronchitídu a kašeľ som okrem pľúcnika lekárskeho našla ešte jednu rastlinku, ktorá momentálne tiež kvitne. Je ňou fialka voňavá.  Návod na jej použitie je veľmi podobný ako u pľúcnika. Aj pri nej sa dva čajové lyžičky drogy nechajú zovrieť v 1/4 litry vody a 5 minút nechať spariť. Šálka čaju osladená medom sa pije 2-3 krát denne.

DSCN8192

DSCN8623

DSCN7147

DSCN8058

Takže dnes je predo mnou úloha.

Vziať si košík a vybehnúť do blízkych lesíkov a na hrádzu a nazbierať si z oboch rastliniek. Len jeden problém dosť zamestnáva moju myseľ. Kde nájsť miesto,  ktoré nie je poznačené močom a exkrementami petržalských psov.

10 thoughts on “Dve čajové lyžičky drogy

  1. Plicník má i příznačné pojmenování k tomu, k čemu bylinka slouží, ale že má ty samé účinky i fialka, to jsem nevěděla. Vlastně jsem ani nevěděla to, že je to taky léčivka. U nás bych čisté místo našla a čaje mám ráda, že bych si taky něco pro “strýčka příhodu”, nasbírala?! 😉

    Like

    1. Jarka, ak ti chutia bylinkové čaje, tak si nazbieraj. Ja nie som ich veľký fanúšik. Ale prinútila som sa, dnes som vypila zatiaľ jednu šálku. Nazbierala som aj fialky, z tých som ešte čaj nevarila.

      Like

  2. Plicník, jako léčivou bylinu znám, ale o fialce jsem taky nevěděla, Danko!
    Přiznám se, že bylinkové čaje ani já nepiju, nějak mi nesedí, bývá mi po nich dost těžko.
    Mnohem lepší jsou byliny na fotkách, ty jsi je vyfotila opravdu moc hezky. Plicník má krásné barvy, i já ho mám ráda, a fialky jsou něžné a navíc úžasně voní.
    Tvoje fotky jsou moc příjemné jarní pohlazení!
    Přeji ti zdraví a slunečné dny, abys mohla pořídit další krásné záběry! ☼ 🙂

    Like

    1. Videla som fotku pľúcnika aj u teba, len teraz nedávno 🙂 Ja som sa na článok o pľúcniku chystala už vlani, ale teraz nastala taká príležitosť, ktorá mi prišla vhod a využila som ju na článok. No radšej by som bola, keby tá príležitosť nebola prišla. K lekárke som sa vybrala preto, lebo mám zakázané prechodiť a neliečiť infekty, kvôli chronickej chorobe obličiek. No zámer mi nevyšiel, druhý raz som tam už nešla. Ďakujem za prianie, už sa neviem dočkať, kedy sa tých hlienov a kašľa zbavím.

      Like

Pridaj komentár

