Rok sa s rokom zišiel

a ja tu znovu prichádzam s príspevkom o našom Kornelovi. Presnejšie povedané s príspevkom o ďatľoch, ktoré k nám prilietavajú na lodžiu.

O tom, prečo som prvého ďatľa, ktorého som na našej lodžii uvidela, nazvala Kornelom, som tu už písala. Rozdiel, medzi tými, ktorých fotky som tu na blogu už mala a týmto, ktorého som naposledy fotila aj dnes dopoludnia, je ten, že tento sa len tak ľahko odfotiť nenechá. Musím byť veľmi opatrná, aby ma nezbadal. Preto sú aj fotky oveľa horšej kvality ako tie z minulých rokov.

O tom, že k nám v zime chodili veveričky, viete odo mňa tiež. Keď tu niekto číta moje riadky a je tu u mňa na blogu možno prvý raz, pomyslí si, že iste bývam niekde v lese. Síce lesíky tu v okolí máme, ale náš dom stojí obklopený ďalšími podobnými na petržalskom sídlisku.  O to milšie sú návštevy veveričiek a rôznych vtákov u nás. Niekedy na rozhraní zimy a jari som prišla raz do kuchyne vo chvíli, kedy na lodžii poskakovala veverička a prilepený na stene domu ju sledoval ďateľ. Škoda, že to bol len okamih. Ďateľ zaregistroval aj moju prítomnosť v kuchyni a rýchlo odletel. Nestihla som toto zaujímavé divadlo zachytiť fotoaparátom.

Takto si pochutnáva na hovädzom loji, ktorý som začiatkom zimy zháňala po všetkých mäsiarskych obchodoch. Všade tvrdili, že také niečo vôbec nedostávajú. Spomenula som si na to, že môj brat má s jedným mäsiarom bližšie kontakty a vďaka týmto stykom som nakoniec mohla kus loja zavesiť na balkón a tiež aj na stromy pri záhone.

IMG_6576

DSCN9553

DSCN9532

DSCN9551

DSCN9533

DSCN9543

DSCN9550

Staršie príspevky – klik SEM

IMG_6577

4 thoughts on “Rok sa s rokom zišiel

  1. Myslím si, že nemusíš být v lese, že stačí ty stromy v blízkosti paneláku, na které jsi nedávno upozornila svým článkem. My máme v těsné blízkosti lodžie borovici (je naštěstí bokem, tak stíní do bytu jen zčásti) a ta borovice se celou zimu stává výchozím bodem pro ptáčky, kteří k nám chodí zobat na krmítko. Ovšem strakapoud je u nás vzácná návštěva a veverky nechodí vůbec, na to asi jedna borovice nestačí. 🙂

    Like

    1. Aj ja viem z tvojho blogu o borovici pred vašou lodžiou 🙂 Neviem, či stačí jedna borovica, ale aj my tu máme borovice, je ich viac v skupinkách, tam sa tiež veľmi rady veveričky preháňajú. Ale je to predovšetkým tým, že neďaleko je lesík.

      Like

  2. Kornel je možná plachý, ale zato věrný, Danko, když se k vám zase vrátil. Máš to dobře zařízené, stahují se k tobě samí milí pěkní tvorečkové. 😉
    Na kvalitu fotek si nestěžuj, jsou skvělé. Dala bych za podobný úlovek nevím co!
    Nám hnízdí v borovici na dvorku kosi, ale vyfotit se nedají, hnízdo není mezi větvemi skoro vidět. 😦

    Like

    1. Aj drozdov je tu veľa, veď som ich tu už na blogu tiež mala. V zime chodievali na balkón ku kŕmidlu. Vo vedľajšom vchode si vraj vlani urobili na balkóne na prvom poschodí hniezdo a vyliahla sa tam nová generácia. Ja som raz našla sedieť na vajíčkach na našom balkóne holuba, ale hniezdo išlo bez pardónu preč. To je už veľa rokov dozadu.

      Like

Pridaj komentár

