Pelmel včerajšieho dňa

Pôvodný titulok bol Pelmel dnešného dňa, ale ako to u mňa dosť často býva, keď sa večer do niečoho pustím, nedokončím to 😦  Takže dnes mením na včera.

Včera som potrebovala vyviazať popínavé ruže na záhone a keď som už išla dole, zobrala som si so sebou aj fotoaparát. Nebolo ani desať hodín, keď som odchádzala z bytu a domov som prišla až o jedenástej. To vyväzovanie ruží mi netrvalo viac ako hodinu, lenže keď som to urobila, dala som si malý okruh v blízkom okolí. Samozrejme fotookruh 🙂

Na záhone som nafotila to, čo tam teraz kvitne.

Anemonka

DSCN0432z

Tulipány

DSCN0444z

DSCN7941z

DSCN7948z

Orlíček. No nie sú to  nádherné kvety?

DSCN7933z

DSCN7938z

DSCN7934z

DSCN7935z

DSCN7936z

Popínavé ruže, kvôli ktorým som išla včera na záhon. Musím poďakovať našej domovej dôverníčke, ktorá ma jedného dňa prekvapila tým, že som pri ružiach našla ten kovový stojan. Zišli by sa mi ešte také, nie do kruhu, ale len také obyčajné.

Mne už na záhone narcisy odkvitli. Tento je z opačnej strany domu a kvitne preto neskôr, lebo je na severnej strane.

DSCN7953z

Dulovec, ktorý som vám spomínala už v minulom príspevku o záhone.

DSCN7959z

DSCN7956z

DSCN7957z

Od dulovca a narcisov som prešla na druhú stranu ulice. Ak by ste predpokladali, že sa volá rovnako ako naša, tak ste na omyle. Volá sa úplne ináč. Títo susedia oproti majú pred domami nádherné orgovány.

DSCN7960z

DSCN7964z

DSCN7970z

DSCN7969z

Prechádzam ďalej a tam okrem rozmarínu, ktorý zvykne kvitnúť aj v zime, prichádzam k bielym orgovánom.

DSCN7974z

DSCN7981z

DSCN7979z

A zase prejdem na opačnú, teda našu stranu ulice. Cez dvor Saleziánov prechádzam pomaly k detskému ihrisku v areáli Saleziánov.  Prechádzam aj popri búdke, v ktorej netuším, čo môže byť. Ale vyzdobená je pekne. Je na nej strom a jeho listy sú z kúskov zrkadiel.

DSCN7996z

DSCN7997z

To, načo je táto ďalšia búdka, vidíte aj sami.

DSCN7998z

Už sa blížim k nášmu domu, ale ešte som sa zastavila odfotiť maľovaných vtáčikov. Nie, že by sme tých živých mali v okolí málo, je ich tu po celý rok naozaj dosť.

DSCN8002z

DSCN8003z

Ešte nejdem domov. Idem k ďalšiemu detskému ihrisku.  Dnešné deti ich majú dosť, tie naše v tom čase, keď boli malé, to šťastie nemali.

DSCN8010z

Len kúsok od ihriska sú záhony kríkov, ktoré nesadili obyvatelia blízkych domov, ale boli vysadené v rámci zazeleňovania Petržalky. Tie kry práve kvitnú, v jeseni a v zime majú malé červené plody, takže sú pekné aj vtedy. Nielenže sú pekné, ale sú aj potravou pre už spomínané vtáctvo.

DSCN8030z

K niektorej fotke z predošlého fotenia som si poznačila aj meno tohto kra, no neviem to nájsť. P. S. Ďakujem mojej menovkyni Daniele za nápovedu. Ker sa volá dráč.

DSCN8012z

DSCN8016z

DSCN8028z

O kus ďalej sú tie isté, len v červenej farbe listov.

Tu objavujem aj rastlinu, ktorú by som tiež rada vlastnila na mojom záhone. Naozaj sa nenájde niekto, kto by mi ju daroval? 😛

DSCN8040z

DSCN8043z

To, že hluchavka žltá sa dá pestovať aj na záhonoch, som nevedela. Tu jej žltá farba pekne kontrastuje s modrou a fialovou iných kvetov.

DSCN8045z

DSCN8051z

Od tohto domu sa vraciam a pomaly sa blížim k domovu.

DSCN8064z

DSCN8067z

DSCN8070z

Prišli ste až sem, na koniec môjho fotookruhu? Dnes som toho dala veľa. Kedysi sa bývalý prezident Havel vyjadril o Petržalke ako o “králíkárnach”. Tým pravdepodobne myslel to, že je to miesto iba na prespanie. Nie je.  Po vzhliadnutí týchto fotografií máte aj vy ten pocit? Ja som s bývaním tu spokojná.

Today´s Flower

24 thoughts on “Pelmel včerajšieho dňa

  1. Krásne fotografie z miest, kde som vyrastala aj keď ulice a domy sú samozrejme iné. Naše detstvo boli rodinné domy a záhradky plné kvetov. Teší ma, že aspoň množstvo kvetov spríjemňuje panelákové prostredie. K pomenovaniu “králikárne” sa radšej nevyjadrujem, ani k osobe ktorá to tak nazvala.

    Like

    1. Betónová je, to je fakt, ale aj zelene je tu dosť. Veď len z tohto blogu sa môže hocikto dozvedieť, že aj ja mám z balkóna pohľad na mnohé živočíchy, ktoré zeleň obývajú. A osobne si takto vynahrádzam to, že nemám záhradu.

      Like

  2. There are so many wonderful pictures in your post! All these beautiful flowers, enchanting colours and interesting impressions of that town.
    Unfortunately I don’t understand your language, but I like the speech of your photos very much 🙂
    Happy Sunday!!!

    Like

  3. Tak je to jasné, po shlédnutí fotek vidím jasně, že je u vás jaro o velikánský skok dál. Je to nádhera, rozkvetlé sídliště vypadá moc hezky a líbí se mi i ty pomalované kontejnery, nebo jak to nazvat. 😉 Je vidět, že i sídliště může být pěkné a že kousíček zahrádky v podobě květinového záhonu, může být i u paneláku.

    Like

    1. Jar je naozaj v rozmachu, len ja sedím väčšinou doma, pretože vždy, keď vyjdem niekde von, tak sa mi zdravotný stav pohorší. Ešte stále nie som zdravá 😦 Aj na záhon by som ma ísť posadiť kvety, ktoré majú hľuzy, no radšej ešte pár dní počkám.

      Like

  4. Danko, to je nádhera, u vás všechno kvete jako o život. Tvůj záhon doslova hýří barvami a jedna je hezčí, než druhá. Je fajn, že se o kytky tak dobře staráš, dělají radost nejen tobě, ale i všem okolo.
    Procházka po sídlišti se mi moc líbila, hlavně co se kytek týká. Pěkné jsou i obrázky na boudách. Proti takovým malůvkám nemůže nikdo nic namítat. 😉
    Dráč je česky dřišťál, aspoň si to myslím.
    Tvoje fotky jsou nádherné, u nás je jaro ještě trošku zpožděné, ale příroda a zahrádky už taky pěkně rozkvétají. Šeřík-orgován na Vysočině rozkvete asi tak za týden, ale v Praze už kvete.
    Krásně jsem se s tebou prošla, díky. 🙂
    P.S. Dneska jsem dala na blog nějaké plané kytky a jsou k nim i slovenské názvy pro tebe. 😉

    Like

    1. Hanka, aj tebe ďakujem za pekný komentár. Chcem sa ťa spýtať, ako dlho sa ťa držala tá posledná choroba? Ja sa z toho neviem dostať, dnes končím už aj s antibiotikami.

      Like

  5. This post is fantastic! Such a variety of beautiful color in the flowers and the murals were lovely also. Thank you very much for sharing with Today’s Flowers, and I wish you a very happy week 🙂

    Like

Pridaj komentár

