Modré a biele zvončeky

Koncom minulého týždňa som sa konečne vrátila k mojej obľúbenej činnosti, k bicyklovaniu – viď nové príspevky na blogu Na cestách s Kellysom. Pri sobotňajšej cyklistike  som videla v prírode kvitnúť modré zvončeky. Fúkal však taký vietor, že som ich jemné kvietky nedokázala odfotiť ani tak, keď som si ich jednou rukou pridŕžala.  Určite si vyhliadnem vhodný čas a pôjdem tam v najbližšej dobe znova, aj keď viem, že dni, kedy v Bratislave nefúka vietor, môžeme narátať na prstoch rúk. Dnes zatiaľ nefúka, uvidíme, či sa to počas dňa zmení a bude znovu tak veterno, ako bolo v posledných dňoch.

DSCN1251

Zvončeky, ktoré mi kvitnú na balkóne sa mi podarilo odfotiť lepšie. Tie totiž nemajú dlhú byľ, ktorú ľahko rozhojdá aj slabý vánok. Pozoruhodná je na nich farba. Čo poviete na môj mičurinský pokus? Už ste videli kvitnúť v jednom kvetináči zvončeky dvoch farieb? Ak nie, môžete to vyskúšať aj vy 🙂 Stačí, keď si dva rôzne kvety, jeden biely a druhý fialový, zasadíte spolu. Urobila som tak vlani koncom jesene, aby som mala toho menej na prezimovanie. Pôvodne som chcela presunúť kvetináč do bytu, ale nakoniec zostal po celú zimu na vonkajšej parapete kuchynského okna. Asi to kvetu prospelo, lebo ma za moju starostlivosť obdaroval záplavou kvietkov.

Tu je biely, ktorý som dostala ešte v prvých dňoch minulého roka:

IMG_6776

Koncom júna som si priniesla domov ďalší, tentoraz fialový:

IMG_7227

To, že to nie sú prvé campanuly, ktoré som priniesla domov z kvetinárstva, svedčí aj táto staršia fotografia. Bohužiaľ, doteraz sa mi ich nikdy nepodarilo prezimovať.

Z tejto krásy sa momentálne teším na balkóne:

IMG_7885

IMG_7899

IMG_7898

IMG_7880

DSCN1818

DSCN1521

IMG_7889

IMG_7909

4 thoughts on “Modré a biele zvončeky

  1. Páni, ty máš na balkóně celou zahradu, Danko!
    Nedávno jsi ukazovala sazenici rajčat, teď tyhle nádherné zvonečky a bůhví, co ještě předtím.
    Moc se mi líbí zvonky v detailu, to jsou krásné fotky. 🙂
    Je prima, že už můžeš jezdit na kole, to je známka, že jsi na tom zdravotně docela dobře.
    Tak na sebe dávej pozor!!! … a měj se skvěle! ☼ 🙂

    Like

Pridaj komentár

