Sezóna medvedieho cesnaku skončila

Nestíham. Pôvodne som tu mala pripravený článok o tom, ako konzervovať medvedí cesnak. Za obdobie približne od marca až doteraz, kedy už dokvitá v neďalekých lesíkoch, som si nenašla čas, aby som ho napísala a zverejnila. Nevadí, veď na blogoch sa to len hemžilo rôznymi pestami a inými možnosťami konzervovania tejto rastliny. No nikde som nečítalo to, čo som vám chcela napísať ja.

Ale aj s tým už prichádzam, ako sa to u nás hovorí, “po funuse” 😦 Možno sa ešte na niektorých miestach Slovenska nájdu miesta, kde medvedí cesnak ešte kvitne, ale skôr si myslím, že to tak nie je, ako je. Nevadí, poznačte si túto informáciu pre budúcu sezónu. Ide o púčiky kvetov medvedieho cesnaku. Vedeli ste, že aj tie sa dajú zužitkovať? Nie? Tak teda čítajte.

Ak budete budúcu jar zbierať listy a dostanú sa vám medzi ne aj puky kvetov, nevyhadzujte ich. Sú vynikajúcou pochúťkou. Čerstvé ich môžete použiť  napríklad na obloženie pizze, alebo ich môžete zakonzervovať do sladkokyslého nálevu a použiť ich ako predjedlo. Na to vám bude stačiť prevariť kvalitný vínny ocot s trochou cukru. Kvetné púčiky medvedieho cesnaku vrstvite do pohárov a zalejte horúcim nálevom. Zatvorte ich a nechajte vychladnúť. Takto vám v chlade vydržia aj niekoľko mesiacov.

No a teraz už len niekoľko fotografií, ako to počas tejto jari u nás v lesíku vyzeralo.

DSCN8780c

DSCN8638c

DSCN4708c

DSCN8917c

DSCN8877c

Tu je dôkaz o tom, že aj v mojej domácnosti sa túto jar varilo z medvedieho cesnaku. Polievku som tu už na blogu mala, tak sem dnes dám kuracie prsia plnené listami medvedieho cesnaku a rizoto so šampiňónmi a medvedím cesnakom.

DSCN8815c

IMG_3522c

IMG_5884c

DSCN9306c

DSCN9294c

 

7 thoughts on “Sezóna medvedieho cesnaku skončila

  1. Když já česnek nemám ráda a doma ho při vaření používám minimálně. 😛 Ale musím uznat, že tento medvědí, krásně kvete a ty jsi našla místo, kde ho rostou učiněné lány. Nádhera! 🙂

    Like

    1. No prosím, ďalšia! 🙂 Aj ten komentár vyššie hovorí o tom istom. Ja tiež nemôžem dávať do jedál veľa cesnaku, lebo ho cítim ešte aj o tri dni. A tento sa mi zdá niekedy ešte silnejší ako ten normálny (hlavne čínsky) cesnak. Tie lány som nemusela hľadať, to tu máme hneď za rohom. Práve som bola na obchôdzke, cesnak už je odkvitnutý. Lesíky stratili ten svoj biely pôvab.

      Like

  2. Já jsem letos medvědí česnek propásla, ale bylo to úmyslné. Jeden rok jsme ho totiž fotili a mně bylo z té silné vůně zle.
    Normální česnek nesnáším, ale medvědí jsem ještě nezkoušela. Možná by mi nevadil, lépe řečeno mému žlučníku. 😉
    Jak vidím, ty ho do jídla přidáváš, Danko, vypadá to dobře.
    Medvědí česnek má nádherné květy, a tvoje fotografie jsou skvostné! 🙂

    Like

    1. Je pravda, že aj tieto naše lesíky voňajú na jar cesnakom až príliš, ale hlava ma z toho ešte nikdy nebolela. Pamätám si na obdobie prvých rokov, ako sme sa sem nasťahovali, kedy som ani len netušila, čo je to za rastlinu, ktorá tak veľmi vonia po cesnaku 🙂

      Like

Pridaj komentár

