Májový dážď padá – zlato padá

A  nielen to. Vraj májový dážď  viac stojí ako Viedeň. To asi úplná pravda nebude, ale naozaj by už mohlo konečne poriadne napršať. Lenže nám toho zlata nie je veľa dopriate. Pomaly je polovička mája preč, zatiaľ pršalo iba raz. O tých ostatných dáždikoch sa dá povedať len toľko, že spadla rosa. Dnes skoro dopoludnia sa obloha zatiahla a keď spadli prvé kvapky, vzala som fotoaparát a išla som von. No kým som vyšla z domu, už bolo po daždi. Dážď nestačil ani zmáčať asfalt chodníkov, pod stromami zostali suché. Pritom je tak veľmi sucho, príroda by vodu potrebovala.

DSCN1944

DSCN1952

DSCN1957

Kvietky sedmokrások za zatvorili. Už nemajú pred sebou dlhý život, pretože som na niektorých miestach Petržalky videla kosiť trávu.

DSCN1966

DSCN1976

DSCN1979

Holub lesný, donedávna som si myslela, že to je hrdlička, našiel maličkú kaluž s vodou.

DSCN1997

Mračná z oblohy zmizli a vyšlo slnko.

DSCN1998

DSCN1999

DSCN2039

Prišla som až k uliciam, ktoré susedia s lesíkom. A tu som ju našla. Moju starú známu. Aj ona sa tvárila, že sa poznáme  🙂

DSCN2059

DSCN2100

Vošla som do lesíka, kde bolo málo svetla na fotenie. Preto sa mi len veľmi ťažko darilo odfotiť jedinú konvalinku, ktorú som našla a rovnako tak aj kokorík voňavý. Ten sa mi nikdy nedarí odfotiť, pretože rastie v tmavých lesoch a jeho malé biele kvietky sú schované pod jeho listami.

DSCN2139

Chvíľami sa v lese predralo slnko pomedzi koruny stromov, chvíľami sa spustili kvapky dažďa, ale tuším ani jednej sa nepodarilo, aby ma trafila 🙂 Takže si viete predstaviť, koľko asi pršalo. Pre slimákov to bol ale signál, aby povyliezali zo svojich domčekov.

DSCN2398

DSCN2222

Z lesa som vyšla a obišla som celú dostihovú dráhu, potom som znovu vošla do lesíka. Cez plot a medzi kríky som zazrela aj zopár koníkov.

DSCN2268

Okrem bazy čiernej kvitne už aj agát. Vonku to stále krásne vonia (ale len tam, kde neboli blízko kone).

DSCN2289

DSCN2336

Nielen pri našom dome, ale aj v lese boli na viacerých miestach také divné veci. Najprv som si myslela, že je to azda nejaké meranie peľu. No keď som videla po lese pobehovať desiatky detí s mapami, spýtala som sa ich, či majú branný pretek. Vraj majú orientačné preteky. A tie veci boli orientačné body.

DSCN2467

Poslednou fotografiou slnkom presvieteného lesa sa dnes s vami lúčim. Ďakujem, že ste sa dorolovali až sem 🙂

DSCN2462

Práve nám v predpovedi počasia sľubujú na zajtra zrážky, dúfajme teda, že meteorológom tá predpoveď vyjde.

P. S.

Predpoveď vyšla už v noci. Zobudila som sa na poriadny rachot hromov a dúfam, že tak, ako hrmelo, aj pršalo. Spalo sa dobre.

14. mája 6,35

3 thoughts on “Májový dážď padá – zlato padá

  1. Nám v noci taky zapršelo, ještě ráno jsme vstávali do deště, ale teď už znovu svítí sluníčko. Myslím, že u nás prší trochu víc, jak u tebe, ale protože nemáme zahrádku a nemůžu kopnout do hlíny tak nevím, jak je na tom půda s vláhou. Musela jsem se smát, jak jsi napsala, že tě netrefila ani jedna dešťová kapka. 😀 Je dobře, že jsi vyběhla s foťákem ven, nalovila jsi nejen plno hezkého kvítí, ale i veverku, šnečka a koníka. 😉

    Like

    1. Aj tu už svieti slnko, pôjdem sa pozrieť dolu a zakopnem trošku do zeme, aby som videla, koľko napršalo. Dúfam, že to zase ten vietor, ktorý duje, tak skoro nefúka. Najviac som sa včera potešila veveričke. Podľa jedného znaku na chrbte to je tá, ktorá chodila k nám na balkón.

      Like

  2. U nás pršelo včera i dnes v noci. Teď svítí sluníčko, ale vítr je dost silný a studený.
    Je prima, že jsi fotila v dešti, růže a pivoňka s dešťovými kapkami vypadají nádherně.
    Ostatní květiny jsou taky moc pěkné. Konvalinku už jsem dlouho neviděla, kokořík jen párkrát a černý bez ani akáty zatím nejsou rozkvetlé.
    Co ti ale opravdu závidím, je kamarádka-veverka. Ona tě určitě pozná. U nás nejsou rezavé veverky skoro vidět, většinou jen černé nebo takové neurčité barvy.
    Kůň je skvělý, jenom nepobral zrovna moc slušnosti! 😉
    Nafotila jsi opravdu krásné záběry, Danko. 🙂

    Like

Pridaj komentár

