Tulipánovník

alebo ľaliovník tulipánokvetý (liriodendron tulipifera). V nedávnom článku zo Sadu Janka Kráľa som sľúbila, že sa v parku zanedlho znovu stretneme. Dnes ten sľub plním.

Pred časom som sa v jednom článku na internete dozvedela, že aj v Sade Janka Kráľa sú tulipánovníky. Stromy, ktoré som do istého času obdivovala len na iných blogoch, prípadne som ich videla v televízii.  Jeden článok,  v ktorom som okrem iného napísala aj niekoľko základných informácií o strome, som na tomto blogu publikovala už minulý rok vo februári.

IMG_7867t

V článku na internete som sa dočítala, že v parku sú tulipánovníky dva. Preto som dlho neváhala a čo najskôr som sa do Sadu Janka Kráľa vybrala. Jeden, nádherný veľký stromisko, som dlho hľadať nemusela. No prišla som tam včas, ešte len začínal kvitnúť a kvety, ktoré boli rozvité, boli poriadne vysoko. Preto som sa kvôli nemu vybrala do parku o niekoľko dní neskôr. Táto výprava už stála zato 🙂 Našla som ich oba, jeden bol nádherne obsypaný kvetmi, na tom druhom, podstatne menšom, ktorý rastie opodiaľ toho veľkého, boli kvety len sem-tam.

IMG_7850t

DSCN3390t

DSCN3412t

DSCN3404t

DSCN3410t

DSCN3385t

Najlepšie sa mi fotili kvety, ktoré boli na koncoch konárov, aj keď boli pomerne vysoko.

DSCN3433t

DSCN3413t

Spomínaný článok z februára minulého roku som končila slovami, že tulipánovník, ktorý rastie neďaleko môjho bydliska, sa budem snažiť odfotiť v čase, keď bude kvitnúť.  Hoci som kvety tulipánovníka nafotila a nielen toho, ale pri májovej cyklistike aj ďalšieho, ktorý som objavila v zámockom parku v Marcheggu, fotky som doteraz na blogu nezverejnila.

V jeseni som objavila ďalšie dva tulipánovníky v lese nad mestom. Uvidím, či sa mi v dohľadnej dobe podarí vybehnúť hore do kopcov, aby som sa pozrela, ako kvitnú tie, ktoré lemujú cestu na Železnú studničku.

13 thoughts on “Tulipánovník

  1. V našem městě jsem našla dva Liliovníky tulipánokvěté. Jeden mladý, je v botanické zahradě a druhý mohutný a letitý, roste v parku u nádraží. Zatím nekvete ani jeden, ale už jsem jeho květy na blogu taky měla. Ovšem ne tak krásné, jako jsou ty u vás. Pokud si dobře pamatuji, tak nemají to oranžové zdobení. 😉 Musím si letos na jeho kvetení počíhat a ty květy zkontrolovat a popřípadě i vyfotit. 🙂

    Like

  2. Liliovník tulipánokvětý jsem taky viděla poprvé nejspíš u Jarky a pak jsem ho fotila v jednom zámeckém parku. Kdybych si tak jen vzpomněla ve kterém!
    Přijde mi, že květy měly kratší okvětní lístky a nebyly tak oranžové, ale jistá si tím nejsem.
    Tobě se podařily skvělé fotky. Liliovník je zajímavý strom a jeho květy mají na slunci krásnou barvu. 🙂

    Like

    1. Buchlovice 🙂 Dnes doobeda som už u teba na blogu kvôli tomu bola. Možno aj inde. Tie moje kvety boli na strome veľmi vysoko, ale farba na fotkách myslím zodpovedá tej skutočnej.

      Like

  3. Veľmi zaujímave a krásne kvety. Na strome by som ich nečakala, ani som si ten strom v parku nikdy nevšimla. Musím mať lepšie otvorené oči.

    Like

    1. Ani ja som si ho nikdy predtým nevšimla, možno som tam nikdy v čase jeho kvitnutia ani nebola. Ale keď neviete, čo máte hľadať a kde, tak veľa vecí ujde pozornosti. Ešte jeden strom zo Sadu JK mám nachystaný, tiež som okolo neho roky chodila a nevidela, o aký strom sa jedná. Až vlani začiatkom zimy, keď boli na zemi jeho listy. Tulipánovník hľadajte na tom konci parku, kde je tá vežička.

      Like

  4. Och Danielo,
    pokazałaś przepiękne okazy tulipanowca amerykańskiuego. Pierwszy raz widzę aby to egzotyczne drzewo było tak mocno obsypane kwiatami. Faktycznie, ich piękne, duże kwiaty przypominające tulipany. Efektowne kwiaty i liście czynią z tulipanowców jedne z najatrakcyjniejszych drzew ozdobnych, spotykanych w parkach i ogrodach całego niemal świata.
    Danielo, bardzo dziękuję za piękne komentarze.
    Przesyłam Ci moc serdeczności.
    Lucia

    Like

  5. Ten tulipánovník jsem poprvé viděla, když jsme jezdili s mým Jirkou na kole naši oblíbenou cestu ven z Plzně , na okraji
    v poslední zahradě a tak jsme ho každý rok kontrolovali jak kvete. Zajímavý a krásný strom – tedy hlavně ty květy.

    Like

    1. Príroda nás obdarovala naozaj mnohými krásami. Ako píšem v článku, ja poznám tento strom len posledných niekoľko rokov. Najprv z telky, potom som ho videla na českých blogoch a konečne aj naživo. Pritom jeden rastie úplne blízko môjho bydliska (dokonca teraz, keď už viem, kde je, vidím na neho z okna mojej spálne) a tento v Sade Janka Kráľa tiež nie je ďaleko.

      Like

Pridaj komentár

