Takto som si to predstavovala

Keď som sa rozhodla, že sa pustím do vytvorenia záhona pri našom obytnom dome, mala som predstavu o pestrofarebne rozkvitnutom kúsku zeme. Po dvoch daždivých dňoch  som sa dnes dopoludnia išla pozrieť dole, ako to na záhone vyzerá. Pohľad naň ma naozaj veľmi potešil, pretože to tam už vyzerá skoro tak, ako v tých mojich predstavách pred viac ako štyrmi rokmi, keď som postupne začala premieňať trávnik na záhon s kvetmi.

Okrem toho, že dokvitajú orlíčky, v týchto dňoch rozkvitli modré a biele zvončeky a náprstník. Vlani kvitol len v jednom odtieni, dnes som už fotila tri rôzne farby.

DSCN4427z

DSCN4448z

DSCN4430z

DSCN4460z

DSCN4469z

DSCN4457z

DSCN4481z

Dažde posledných dní veľmi prospeli koreňom kvetov, pretože vodu už veľmi potrebovali, ale naopak neprospeli jemným kvetom kosatcov. Tie už dokvitajú.

Konečne mi rozkvitla biela pivónia. Na červenú si ešte nejaký čas počkám.

DSCN4440z

Černušku som na záhone mala už aj vlani. Jej tobolky plné semien sa postarali o to, že ich mám aj tento rok.

DSCN4426z

Naozaj je radosť pozerať sa na množstvo rozkvitnutých kvetov.

Na záver by som sa chcela poradiť so skúsenými záhradníčkami. Čo mám robiť s jesennými chryzantémami, ktoré sú už teraz, keď ešte nie je ani koniec mája, dosť vysoké? Vlani mi vyrástli do takej výšky, že keď kvitli, neuniesli kvety a ich váha ich povalila na zem. To isté mi vlastne robili aj kosatce. Tie asi budem musieť posadiť hlbšie do zeme, ale to až v jeseni.

Stále sa mi nedarí vypestovať do kvitnutia levanduľu, lupina mi vôbec nechce vyrásť zo semena. Chcela by som mať viac pivoniek, srdcovku a ešte mnoho a mnoho iných kvetov, ale to by som musela postupne skultivovať ďalší kus trávnika.

DSCN4488z

Je pravda, že som pri premene trávnika na záhon strávila už nespočetné množstvo hodín, stratila som tam veľa potu a dokonca som po jednom rýľovaní aj ochorela. No ten dnešný pohľad stál za to všetko. Možno som trošku dúfala, že susedia, vidiac, že niečo pekné pribudlo pod oknami našich bytov, sa zastavia, spýtajú sa, či nemôžu tiež pridať ruku k dielu, ale za to obdobie sa to nestalo ani raz 😦  Dokonca som sa raz cestou domov vo výťahu dozvedela, že aké pekné SA TO stalo pod tými našimi oknami. Áno, okrem SAMO máme aj SATO 🙂

DSCN4428z

DSCN4447z

Ďalšie fotografie májových kvetov na záhone môžete vidieť aj TU – klik.

 

 

7 thoughts on “Takto som si to predstavovala

  1. Musím pochválit tvůj výběr kytiček, jsou jak z babiččiny zahrádky a připomínají mi rozkvetlou louku. S pěstováním ti ale neporadím, nemám s tím vůbec žádné zkušenosti.
    Taky máme u domu záhonek a taky se o něj stará jedna paní z baráku sama. Netroufám si do záhonu zasahovat, abych neudělala něco, co by se jí nelíbilo. Tak aspoň, když ji potkám, nešetřím chválou…

    Like

  2. Krása! Mnohým ľuďom vyhovuje, keď sa veci dejú bez ich pričinenia. Aspoň pokiaľ neničia, to by naštvalo už úplne (videla som, že aj také sa udialo, škoda).
    K tým padajúcim kvetom: nepomôže nič iné, len podpery. Buď hotové kovové zo záhradníctva, alebo do takejto rozvoľnenej výsadby dobre zapadnú i drevené, prútené alebo bambusové tyčky + povrázok. Používajú to i Angličania vo svojich chýrnych trvalkových záhonoch.
    Kosatce by mali mať podzemok čiastočne nad povrchom, pokiaľ padajú radšej podoprieť. Pri hlbšej výsadbe pravdepodobne odhnijú. A môže to padanie byť spôsobené i škodcami, čo vyhrýzajú pletivá, alebo hubovou chorobou.
    Držím palce a prajem veľa radosti zo záhona. Snáď sa ďalší prebudia a pridajú ruku k dielu.
    Lusikka

    Like

    1. Áno, je to tak. Ľudia vedia skritizovať, v akom prostredí žijú, ale aby pohli prstom, to už nie 😦 Mám radosť z toho, že to pod našimi oknami tak pekne kvitne, aj keď ja bývam dosť vysoko na to, aby som mohla mať z toho väčšiu radosť. Dnešné dopoludnie som strávila prácou na záhone, dobre ma bolia kríže, moje staré kosti to už dosť cítia. Dnes už orezala listy kosatcom, aby som urobila miesto zase ďalším kvetom. O tom, že ich treba sadiť tak, aby mali čiastočne hľuzy vonku, mi už písala na facebooku jedna záhradkárka. Takže ich hlbšie sadiť nebudem, asi fakt pomôže len to, že ich pred kvitnutím zviažem špagátom. Už vlani koncom sezóny som chcela urobiť poriadnu reorganizáciu, dať tomu nejaký systém, ale akosi som to nestihla. Dúfam, že túto jeseň sa už do toho pustím. Na to by som ale fakt potrebovala ešte aspoň jeden až dva páry ochotných pracovitých rúk navyše 🙂

      Like

Pridaj komentár

