Ježko na výlete

Ježka v “herbári” som za posledné roky videla viackrát, ale takého živého naposledy určite ešte ako dieťa v rodičovskej záhrade (čo je už teda dobrých pár rokov…)  Až do včera.

So synom sme sa vracali domov a už z diaľky sme si obaja všimli nejaký zvláštny kopček na trávniku pred naším domom. Keď som bola asi dvadsať metrov od “kopčeka”, už som vyťahovala z kabelky môjho neodmysliteľného spoločníka. Fotoaparát. Veď také čosi sa mi na fotenie neponúka každý deň. Foteniu neodolal ani syn.

DSCN4561j

DSCN4563j

DSCN4560j

DSCN4565j

Na stránke pre školákov som o ježkovi našla toto:

Obýva suché rúbane a okraje lesov, rôzne nížinné biotopy, ako napríklad riedke lesy, lúky, polia, ale aj urbanizované oblasti, ako parky a cintoríny.

Odkiaľ sa zatúlal na trávnik k nášmu domu? Ktovie. Suseda, ktorá tiež išla okolo, nám povedala, že to nie je prvý ježko, ktorého tu vidí. Šťastie veľké, že som na neho nenatrafila niekde v hustom poraste kvetov môjho záhona. Asi by som zinfarktovala 🙂

DSCN4568j

DSCN4576j

DSCN4577j

DSCN4572j

Pofotili sme si ho (ja, keďže som toto zvieratko ešte nemala šťastie nikdy fotiť, som si ho nasnímala naozaj zo všetkých strán) a  pobrali sme sa domov. Ježka sme tiež nechali ísť svojou cestou. Dúfam, že sa mu nestalo to, čo najčastejšie ježkom hrozí. A to je, zrazenie autom, keď prechádzajú cez cestu.

8 thoughts on “Ježko na výlete

  1. Hm, já právě vídám jen ty ježky přejeté na silnici. 😦 Měli jste se synem štěstí a zdá se, že ježek ani nikam nepospíchal a dal se hezky vyfotit. Tvůj syn má nádherné vlasy, které by mu mohla leckterá holka závidět. 😉

    Like

    1. Ježko by aj bol rád odišiel skôr, ale keďže sme ho obstáli viacerí, nemal ani šancu ujsť 🙂 Jarka, veď aj v tvojej rodine majú muži dlhé vlasy, že sa nemýlim? Vlasy môjho syna sú pekné, ale niekedy ma poriadne štvú (keď sa mi motajú pri umývaní podláh okolo prstov). Už som sa syna pýtala, že či si to “háro” mieni držať až do dôchodku.

      Like

  2. Witaj Danielko!
    Zdjęcia jeża sa fantastyczne. Jednak swoją uwagę skierowałam na Twojego bardzo przystojnego syna. Wow, jego włosy są przepiękne. Myślę, że nie jedna dziewczyna mu ich zazdrości.
    Jeże to bardzo symatyczne stworzenia. Smutno mi, kiedy widzę tak dużo przejechanych przez samochody.
    Pozdrawiam Ciebie i Syna bardzo serdecznie:)*

    Like

  3. Živého ježka už jsem neviděla spoustu let, Dani. Tenhle je nádherný, je to opravdu kouzelné zvířátko, měli jste velké štěstí.
    Taky bych ježečka fotila ze všech stran.
    Stejně, jako Jarka, jsem si všimla vlasů tvého syna, ne abys ho nutila, aby si tu nádheru nechal ostříhat! 😉
    Přeji hezký den. ☼

    Like

Pridaj komentár

