Pijeme bazovú limonádu

Vyrobenú doma z vlastnoručne natrhaných kvetov bazy čiernej, ktoré som nosila domov z mojich cyklopotuliek prírodou. Väčšinou už doma čakala na kvety prevarená a vychladnutá voda s cukrom. Prvú dávku som zmiešala aj s lístkami medovky, ktorú som dopestovala na záhone. Keďže bolo vtedy čerstvo po daždi, nebála som sa ju otrhať a priniesť hore na spracovanie.

Receptov na limonádu je na nete spústu, vybrala som si taký, ktorý bol zverejnený v jednom ženskom časopise. Dúfala som, že tam by mali byť recepty preverené. No asi  to tak vždy nie je. Aj v jednom z časopisov som našla recept, o ktorom si myslím svoje. Najprv tam napíšu, že zbierajte kvety, ktoré majú peľ, lebo ten zabezpečí sirupom a limonádam vôňu a chuť a potom v tom istom recepte napíšu aj to, že bazové kvety pred spracovaním premyte. A čo s tým peľom? Na to autori nepomysleli? Čo si o tom myslíte vy?

DSCN4555

DSCN4556

DSCN4514

DSCN4611

V poslednom období mám veľmi zvýšenú návštevnosť na jednom starom blogu, kde už tri roky nič nové nepridávam. Pozerala som sa, že prečo to je tak. Zistila som, že všetky návštevy prišli cez vyhľadávače a hľadali buď sirup z bazy alebo z agátových kvetov. Mám tam články o oboch. O tom z agátu som písala, ako mi nechutil a že ho nikdy viac robiť nebudem. Keď som videla, aký záujem je o agátový sirup, uvažovala som, či ho znovu predsa len nevyskúšam. Nakoniec agáty odkvitli skôr, ako som sa na to podujala. Tak zase možno až o rok.

DSCN4632

DSCN4656

Limonáda mi veľmi chutí. V jeseni by som chcela prvý raz vyskúšať niečo aj z plodov bazy čiernej.

12 thoughts on “Pijeme bazovú limonádu

  1. Zrovna včera jsem si fotila bezové květy u nás na sídlišti. Máme tady dva veliké, bohatě kvetoucí keře, ale nejsem si jistá, jestli je zrovna sídliště vhodné pro jejich sběr. Abych řekla pravdu, tak jsem ještě tento bezový nápoj nikdy neochutnala a jak se tak dívám na ten citron a představím si limonádu pěkně vychlazenou, tak mě velice láká. 😛

    Like

    1. Jarka, aj tu som videla ľudí zbierať na sídlisku. Možno v tom, či je to niekde za mestom alebo rovno na sídlisku, žiaden rozdiel nie je. Veď tam, kam chodím ja do prírody na bicykli, jazdia všade aj autá, napr. k hausbótom. Snažila som sa zbierať vtedy, keď predtým v noci pršalo, hoci aj tu sa naskytne otázka, čo všetko v tom daždi spadlo na zem…. Nevyberieš si.

      Like

  2. Dělávala jsem z černého bezu limonádu a med, Danko, ale květy jsem vždycky sbírala ve volné přírodě a před zpracováním je proplachovala studenou vodou.
    Limonáda je vynikající, vychlazená skvěle osvěží. Teď by se mi hodila. 😉
    Přeji krásné odpoledne. 🙂

    Like

    1. Aj ja som zbierala vo voľnej prírod, len som Jarke písala, že to môže byť v podstate jedno. Tu v okolí veľkého mesta s priemyslom je možno rovnako ako niekde inde priamo v meste. Ak ťa mýli fotka, na ktorej vidíš bazu a za ňou budovu, tak to som už fotila cestou domov v areáli ekonomickej univerzity. Tam rastie jedna nadivoko medzi ostatnými stromami v parku a pri fotení sa k nej dá dostať pekne zo všetkých strán 🙂 Jednu bazu máme dokonca aj kúsok od nášho domu, ale odtiaľ som nikdy kvety nebrala.

      Like

    1. Jetzt mir ist schon klar, warum du in deinem Kommentar nur von der Zitronenlimonade schreibst. Gestern und heute kein Besuch auf meinem Blog aus Österreich war 😦 Es ist nicht genug, nur die Bilder in “Reader” zu sehen.

      Like

        1. Bohužiaľ, pre viacerých ľudí je práve takéto správanie bežné. Bez toho, aby navštívili blog a prečítali si článok, dajú like alebo napíšu komentár, z ktorého je často jasné, že článok nevideli. Nikdy som to tak neurobila a ani to nemienim robiť. Keby som vedela ako, tak zabránim tomu, aby môj blog ten wordpress reader načítaval.
          Ďakujem za stránku s receptami.

          Like

Pridaj komentár

