Ženích, nevesta a ostatní svadobčania

Dúfam, že mi prepáčite, že som vás v titulku trošku mystifikovala. Tí, ktorí očakávajú, že dnes, v sobotu, ktorá je zvyčajne svadobným dňom, tu uvidia nevestu v krásnych bielych šatách, elegantného ženícha a rovnako tak aj ich svadobných hostí, budú sklamaní. Ani jedno z toho sa tu dnes konať nebude. Ale ako iste mnohí  viete, kvetu, ktorý vidíte na fotkách, sa tak hovorí.

Fialový zvonček je ženích a biely nevesta. Tí, ktorí ste to nevedeli, nič si z toho nerobte, veď aj ja som sa to dozvedela len túto jar. Už som tu tento kvet pred necelým mesiacom mala, ale keďže som ho počas jeho kvitnutia fotila často a veľa, som tu znova s jeho fotkami.

IMG_8503b

DSCN5766b

DSCN5767b

DSCN5765

Teraz k nemu pridávam aj ďalšie kvety,  ktoré mám na balkóne (svadobčanov). Možno vyhoviem aj tým, ktorí sa v komentároch zaujímali o to, koľkože tých kvetov na mojom balkóne mám. A to nie je konečné štádium, lebo aj včera som na trhu pokukovala po ďalších kvetoch, ktoré by som si bola kúpila, keby som odtiaľ nebola išla na pohreb.

Fotografie kvetov z balkóna sú približne z celého mesiaca máj, takže uvidíte kvety v jednotlivých fázach rastu. Aj ženíchovi a neveste som často menila miesto podľa toho, aké bolo počasie. Či pršalo, či fúkalo alebo veľmi pálilo slnko. Dnes, po niekoľkých horúcih dňoch už nevyzerá veľmi pekne, väčšina kvetov odkvitla. Ale aj napriek tomu, radosť mi robili dosť dlho. Tak sa teda na tie moje balkónovky pozrite.

DSCN5757b

IMG_9449b

IMG_8502b

DSCN2532b

DSCN5786b

IMG_8509b

A že nezabúdam ani na bylinky, dôkazom toho je, že tam mám petržlen a bazalku.

O tom, že na mojom balkóne rastú aj malé cherry rajčinky, ste sa už dozvedeli skôr. Rajčinka ma trošku hnevá, lebo po tom, ako som ju presadila do väčšieho kvetináča, pričom som ju vôbec neporušila, zhodila všetky kvety, ktoré v tom čase mala a ďalšie viac nemá 😦

IMG_7989b

DSCN5773b

Prajem vám všetkým krásnu sobotu, dnes bude naozaj horúca. Tým, ktorí budú nevestami a ženíchmi, či hosťami na svadbách to ani trošku závidieť nebudem. Pri vode bude dnes asi najlepšie.

 

16 thoughts on “Ženích, nevesta a ostatní svadobčania

  1. Jsem ráda, že se nejedná o skutečnou svatbu, Danko, květiny jsou mnohem lepší! 😉
    Vůbec jsem netušila, že se zvonečkům říká ženich a nevěsta, ale je to trefný název.
    Máš na balkoně překrásnou zahrádku, zvonečky se mi moc líbí, i fuchsie jsou krásné.
    Škoda, že keřík s rajčátky stávkuje, ale třeba se ještě vzpamatuje a nasadí na další květy.
    Dnes je vedro na padnutí, na výlet jsem nejela, protože onemocněla mamka. Abych pravdu řekla, vůbec mi nevadí, že budu doma, venku je jako v pekle! 😦
    Měj se hezky a neuvař se!!! 😉

    Like

  2. Prześliczny balkon. Bardzo ukwiecony.
    Piękne są te dzwonki. To -Campanula isophylla. Kokietują subtelnym fioletem, pastelowym różem bądź szlachetną bielą. Mają bardzo dużo, pięknych kwiatów.
    Danielko, kiedy przekwitną, przytnij je na okolo 10 cm. Podlewaj. Zakwitną kolejny raz. Mam trzy dzoniczki Campanuli.
    Pozdrawiam:)*

    Like

  3. Myslím, že jsi několikrát říkala, že už nebudeš pěstovat to či ono…..a ono to člověku nedá a zase si něco pořídí a pozorováním se baví…..Máš na balkoně pěknou minizahrádku. Vzpoura cherry rajčátka mě překvapila. Nevděčník je to.

    Like

    1. Áno, povedala, ale nedodržala. Ale tento rok som kúpila iba tie fuchsie. V Lidli ich po pár dňoch zlacneli a už som na viacerých blogoch čítala, že babenky kúpia aj také zlacnené kvety a darí sa im. Tak som to vyskúšala. Trošku im trvalo dlhšie, kým rozkvitli, po presadení veľa pukov odpadlo, ale teraz krásne kvitnú. Ostatné veci – okrem tej jednej rajčinky – mám z minulého roku. A to som ešte nefotila nekvitnúce oleandre a ibišteky, ktoré mám popri ďalšej stene 🙂 To zase inokedy, ak ovšem rozkvitnú. Tie oleandre sa mi akosi nepozdávajú. Tých som mala kedysi asi desať, možno aj viac. Kvety na balkóne robia neporiadok a je s tým dosť roboty, denne ich musím polievať, v horúčavách aj dvakrát. Keď fúka vietor, čo u nás fúka skoro vždy, tak rozfúkava zem.

      Like

  4. Ty zvonečky jsou nádherné a když jsi fotila kvítky v detailu a pozadí jim dělaly zvonky ostatní, tak jim to fakt slušelo, jak načančané nevěstě a ženichovi. 😉 Všimla jsem si, jakou máš bezvadnou lodžii. Je celá vykachlíčkovaná a prima je i ten široký venkovní sokl, kde my máme jen obyčejné balkonové zábradlí. Taky bych s tou naší lodžií měla něco podniknout, ta tvá je úplná květinová oáza.

    Like

    1. Jarka, ja by som mala radšej takú lodžiu, ktorá by nemala tú prednú stenu z panelu, ale zo skla, aby dostávali svetlo aj kvety, ktoré sú položené dole. Kvetov mám veľa a od prvého roku, ako sme sa do tohto bytu nasťahovali, mám aj kvety na lodžii. Bez nich si to ani neviem predstaviť.

      Like

      1. Naše lodžie je na západ a v létě do ní pere slunce až do pozdního večera. Vedle v domě, na ní mají taky spoustu rostlinek a aby zabránili tomu slunečnímu žáru, mají na balkoně pořád rozevřený slunečník. Takže příliš sluníčka je taky nevýhoda…

        Like

        1. Aj naša lodžia je obrátená na juhozápad a slnko tam praží od obeda až do západu. Ani tie stromy veľmi nepomáhajú, lebo sme na 7. poschodí. No je pravda, že odkedy sú stromy také vysoké, kvetom sa už na našej lodžii nedarí tak, ako kedysi.

          Like

Pridaj komentár

