Prvá júnová sobota

bola poriadne horúca. Ráno, kým ešte slnko nesvietilo do okien nášho bytu, “vyhodila” som na blog jeden príspevok a potom som plánovala ísť niekde von. K tomu príspevku sa ešte vrátim.

Bulvárne nadpisy, články zo súkromia, dokonca aj dosť intímneho, vulgárne texty a našlo by sa toho ešte aj viac, u čitateľov blogov dosť zaberajú. (Ale nielen u čitateľov blogov, veď preto majú takú čítanosť aj všetky bulvárne noviny.) O tom viem dávno a overila som si to včera aj na tomto blogu. A to som pustila čitateľov iba na náš balkón 🙂 Je mi jasné, že to nebolo v tom, že bol príspevok z balkóna, ale niekoľkonásobne väčšiu návštevnosť oproti iným príspevkom urobilo spomenutie slova svadba  v nadpise. Môj blog zrazu objavili aj tí, ktorí tu už veľmi dávno neboli. Budem rada, keď v takom hojnom počte navštívite aj moje ďalšie články.

V piatok som videla na trhu prvé marhule (kg po 5 €). Určite neboli z našich zemepisných šírok, ale aj tak mi to nedalo a chcela som sa o tom presvedčiť v Kittsee. Ale to, či marhule dozreli som nezistila, lebo aj napriek tomu, že som sa tam vybrala, do cieľa  som nedošla.

Niečo pred jedenástou hodinou som sadla na bicykel a vybrala som sa smerom Berg. Už po ceste som si uvedomila, že jedna pamäťová karta zostala v notebooku 😦 Nestalo sa mi to prvý raz. Raz zabudnem baterky, inokedy pamäťovú kartu a už som sa raz vybrala aj bez fotoaparátu, niesla som iba objektívy…. Asi sa v tomto nepolepším, ba naopak, bude to so mnou už len horšie 😦

Keďže som mala so sebou kompakt a v ňom aj kartu, aj keď nie veľmi veľkej kapacity, pomyslela som si, že marhule môžem nafotiť aj s ním. Po Most Lafranconi som išla so synom, ktorý sa tam oddelil a išiel na druhú stranu Dunaja do Malých Karpát. Iste už viete, že to nie sú terény pre mňa. Na chvíľu ma zdržala jedna nemecká cyklistka, ktorá sa nevedela vyznať v mape, pri ktorej stála (asi vie tie mapy čítať tak, ako aj ja –  hneď som si spomenula na situáciu len deň starú, kedy som sa nevedela vyznať v pláne cintorína hľadajúc najprv obradnú sieň a potom východ z neho) a pýtala sa ma na cestu do Rajky. Vysvetlila som jej, kade má ísť a mienila som pokračovať ďalej.

Keďže som sa nikde neponáhľala, nakoniec som aj ja vyšla na Most Lafranconi a prešla som  ním na druhú stranu Dunaja. Nezišla som však z neho, ale druhou stranou mosta som sa vrátila naspäť do Petržalky. Tu som videla, ako si nejakí chalani chystajú veci na bungee jumping. To mi skrslo myšlienku, že by nebolo zlé odfotiť si ich. Neviem, ako je to s legalizáciou tohto adrenalínového športu na Moste Lafranconi, ale ešte sa len chalani začali chystať, po Dunaji priplávala loď s policajtami, pristála kúsok od mosta a členovia posádky si prezerali ďalekohľadom nielen ich, ale aj mňa, fotiacu Dunaj a jeho brehy.

Po prejdení na petržalskú stranu som teda nešla ďalej do Bergu, ale popri rieke som hľadala miesto, odkiaľ by som na nich videla. Trvalo mi to dosť dlho, bolo to asi aj dosť nerozumné, lebo tam nikoho nebolo, les ako džungľa a ja sama. Nakoniec som si našla miesto, odkiaľ som na nich videla a zopár fotiek som si urobila. Lenže s pomalým kompaktom mi to veľmi nešlo. Vtedy mi napadlo, že kartu z neho preložím do zrkadlovky. No keďže mám v nej nastavené fotky na úplne najväčší rozmer, musela som dosť šetriť s cvakaním.

Keď mládenci a devy na moste videli, že ich niekto fotí, kričali na “slečnu”, či by tie fotky nemohla niekde sharovať. Slečna odpovedala, že by mohla, ale že nevie, kde. Pokúšali sme sa dohovoriť, ale môj hlas a aj ich zanikal a nepočuli sme sa. Nakoniec ich napadlo to, že mi zhodili papierik zaťažený perom a na ňom adresu. Ešte stále ju mám v taške a k fotkám som sa zatiaľ nedostala, vybrala som len týchto pár pre tento článok. Skákajúcich asi veľmi nepoteším, pretože fotky z kompaktu sú úplne nepoužiteľné. To, že ten fotoaparát nemá hľadáčik je jeho nesmierny nedostatok. Len za pomoci displeja to trvá istý čas, kým si človek nájde objekt, ktorý chce fotiť. V tomto prípade sa mi zaberal objekt fotenia zle aj so zrkadlovkou, pretože ľudí na tej gume hádzalo tak, ako som nemohla dopredu predpokladať. Bolo to pre mňa veľmi ťažké fotenie, neporovnateľné napríklad s fotením iných pohybových aktivít – dostihov, či napríklad kajakárov na divokej vode.

IMG_9567s

Potom som sa pobrala ďalej, ale zase som ďaleko neprišla. Prvý raz som sa z cyklistického chodníka rozhodla zísť dolu bližšie k bunkru. Videla som totiž, že neďaleko neho, do buriny, vletel krásny veľký bažant. Chcela som si ho odfotiť. No kým som k tomu miestu prišla, bažant asi odcupital niekde medzi stromy a mne zostali na fotenie len kvietky.

To už bola taká horúčava, že sa mi ďalej nechcelo ísť, tak som to tam otočila na cestu domov.

Prešla som po Tyršovom nábreží, pozrela som si, ako pokračujú práce na Starom moste a aj ja som pokračovala v ceste domov.

Od stavby Starého mosta sa už nejaký čas ide po novom. Cyklisti ani peší sa popod most nedostanú. Obchádzka ide aj pomedzi záhrady na Kočánkovej ulici v Petržalke. Dopoludnia som si všimla, že v burine popri ceste kvitnú na jednom mieste maky. Nie divé, ale mak siaty, ktorý sa tam dostal možno s nejakým odpadom. Krásne veľké fialové kvety. Zámerne som si nechávala nejaké miesto na pamäťovej karte, lebo som si ich chcela odfotiť. No aké veľké bolo moje sklamanie, keď som cestou domov ani jeden kvet nenašla. Všetky do jedného boli okmásané. Fakt netuším, načo komu boli. Žeby do vázy? Ešte šťastie, že ten, kto ich trhal, si nevšimol aj tohto.

Keď som sa už tesne pred príchodom domov motala v areáli ekonomickej univerzity, práve prichádzal syn, ktorý sa tiež vracal domov. Zašli sme spolu na jedno orosené a ním sme zakončili sobotňajšie bicyklovanie. Z Plzenskej sme to mali domov už len zopár metrov.

 

10 thoughts on “Prvá júnová sobota

  1. Pekná story o výprave za marhuľami. Ja som videla vypísané ma “Miletičke”, že španielske (za 7 eur). Netušila som, že kvet maku vie byť taký krásny….

    Like

    1. Ty si bola v sobotu aj na Miletičke, či to bola cena marhúľ na tom našom trhu? Ten je totiž drahší ako ten v meste. Alebo som si tú cenu pomýlila s višňami? Dosť možné. Tak či tak, tá cena je príliš vysoká. Mak, ktorý vidíš, je záhradný okrasný mak. Keby dozrel do semena, tak by som si ho tentoraz išla okmásať ja. Aj na mojom záhone by sa taký mak pekne vynímal 🙂

      Like

  2. Zdá se mi, že je Dunaj naplněný až po okraj. To u nás, jak dlouho nepršelo, jsou některé řeky poloprázné. Měla jsi smůlu s foťákem, ale nakonec si pořídila fotky pěkné a dokonce i z toho “bajdžingu” se něco zadařilo. 😉 S tím mákem mě napadlo, jestli ho nesklidili narkomani, nepoužívají nezralé makovice k výrově těch svých opiátů?

    Like

    1. Toto je obdobie, kedy sa topia snehy v Alpách, preto je v Dunaji veľa vody. Aj tu už dávno poriadne nepršalo. Najvyšší čas, aby prišiel dážď. Viem, že zo zelených makovíc sa vyrába opiát, ale makovičky tam zostali, zmizli iba kvety. Okrem tých pár kvetov popri ceste som tento rok žiadne makové pole nevidela.

      Like

  3. Myslela jsem, že první červnová sobota bude moje poslední, Danko. Vedro bylo opravdu nesnesitelné, ale přežila jsem. Včera bylo ještě hůř, až dnes se trošku ochladilo.

    Nafotila jsi v tom vedru prima snímky, ten skokan je parádní. Tohle jsem nikdy fotit nezkoušela. Jen jednou jsem se ke skákání z mostu nachomýtla, ale to zrovna končilo.
    Stejně se mi nejvíc líbí luční kobylka, květiny a makovice.
    Skvělá je poslední fotka, ta se ti tedy povedla! 🙂
    Přeji příjemné odpoledne. 🙂

    Like

    1. U nás horúčavy pretrvávajú, aj dnes boli tropické teploty. Otrasné. A mňa už nebaví chodiť ani k vode. Ďakujem za pochvalu fotky. Veď som to aj nejakú chvíľu štelovala – tie poháre, aby to tak vyšlo 🙂

      Like

Pridaj komentár

