… a čo som ja horšia od Laury?

🙂 🙂 🙂



Pýtate sa, že ktorej? No tej, ktorá nielen dobre varí a pečie, ona to všetko perfektne aj nafotí. A okrem fotiek jedál, uvidíte u nej na blogu aj nádherné fotografie kvetov. To však nie je všetko. Na článok s fotografiami, ktorými ma vyprovokovala k nafoteniu týchto mojich, si môžete kliknúť TU. Ona, ktorá žije na strednom Slovensku, ukázala čitateľom svojho blogu miesta, kde žijem (a kde žije aj jej syn), teda bratislavskú Petržalku, konkrétne Veľký a Malý Draždiak.

Odvtedy uplynuli už nejaké tie týždne, dokonca pomaly aj mesiac. Nie, že by som miesta, ktoré ukázala Laura na svojom blogu, na tom mojom nemala, naopak, článkov s fotografiami Veľkého Draždiaku je na tomto blogu dosť, o čom svedčí môj archív a ten zároveň prezrádza aj to, že posledný príspevok z tohto miesta som zverejnila ešte začiatkom roka, počas zimy. Je teda najvyšší čas, aby som vám tento kus Petržalky ukázala znovu.

Malý Draždiak ste tu mohli vidieť ešte dávnejšie.  Pritom novších fotografií mám v archíve plno. Uvažovala som, či vyberiem niečo z archívu, ale nakoniec som sa rozhodla nafotiť nové. Na Veľký Draždiak som sa vybrala v čase, kedy mrholilo, s fotkami som nebola veľmi spokojná, zostali zatiaľ len v mojom domácom archíve. Pôjdem tam znovu, ale to si budem musieť nejaký čas počkať, kedy sa ochladí a kedy nebudú brehy obsadené kúpania chtivými a opaľujúcimi sa ľuďmi. Pretŕčať sa medzi nimi s fotoaparátom by asi nebol ten  najlepší nápad. Dnes teda začnem s Malým Draždiakom, alebo iným menom, so Štrkoviskom U horára. 

IMG_0082md

IMG_0096md

IMG_0055md

IMG_0101md

IMG_0257md

IMG_0256md

IMG_0213md

IMG_0195md

IMG_0270md

IMG_0276md

IMG_0299md

IMG_0245md

IMG_0231md

IMG_0206md

IMG_0263md

IMG_0236md

Dovidenia niekedy neskôr na Veľkom Draždiaku.

12 thoughts on “… a čo som ja horšia od Laury?

  1. Je to možné, že je v přírodě tak nádherně čistá voda? Ryby v ní, měl tvůj foťák jak na dlani! A jsou zde nejen ryby, ale i vážky, žabky a vodní ptactvo. A když se přidá pěkné počasí, je to dokonalé místo pro procházky a relax.

    Like

  2. Nám staropetržalčanom sa pri názvoch Malý a Veľký Draždiak robí husia koža. Naši lingvisti to pomenovali podľa bývalého horára p.Draždáka, ale ešte to aj gramaticky upravili na Draždiak, čo sa potomkom vôbec nepáči. My sme tieto jazerá volali Stará a Nová šutrovka, keďže to boli bagroviská a kde sme ako deti trávili celé prázdniny. Tým nechcem Vám niečo vyčítať kvôli názvom ktoré platia v súčasnosti. Fotky nám aspoň pripomínajú naše detstvo, za čo Vám ďakujem.

    Like

    1. Tak toto je pre mňa úplne nová informácia a priznám sa, ani som nikdy nepátrala, dokonca ani nerozmýšľala nad tým, prečo sa tie jazerá tak volajú. Ďakujem za info 🙂

      Like

    2. Ešte mi čosi napadlo. V tej knižke o Petržalke sa o názvoch týchto jazier píše? Ešte som si ju neprečítala. Ak nie, kde sa dajú o tom nájsť informácie? Ak sa nedajú, čo keby ste to niekde napísali vy?

      Like

      1. V knižke o Petržalke, ten Konduktor sprievodca, sa o štrkoviskách píše na strane 139. Prečítala som to dnes. Malý Draždiak tam volá Štrkovisko U horára / bez mena/ a Veľký Draždiak ako Štrkovisko Zrkadlový háj. Kedy dostali mená Draždiak neviem, ale keď som na Starú Petržalku dala fotografiu horárne, tak sa ozval niekto z potomkov a pridal informácie.

        Like

  3. ..potom nech niekto ohŕňa nosom nad Petržalkou. Aj Malý Draždiak je kus romantickej prírody napriek tomu, že sú tu tzv. chatky (vraj stavať rodinné domy tam nebolo povolené !) Ako správny fotograf si sa im vyhla. Podvodný svet sa ti tiež vydaril

    Like

    1. Pozri si obrázok, v ktorom je nadpis článku. Tam ich máš. Našťastie sú teraz zarastené zeleňou, takže je z nich vidieť len veľmi málo. Stále pribúdajú nové. V zime som sa vybrala po tom brehu, kde sú domy, pretože som tak mala lepšie svetlo, no musela som sa z konca tej strany vrátiť, lebo to tam nejaký staviteľ úplne zahradil, vôbec sa tade nedá prejsť. Tu si fakt robí každý čo sa mu len zachce 😦

      Like

  4. Danko, to jsou tak nádherné záběry, až se tají dech! Jednak jsou z krásného místa, jednak úžasně osvěžující, protože je na nich voda a ještě k tomu průzračná.
    Hned ten první je pohádkový, moc se mi líbí i žabáci a labutě a … prostě všechny jsou skvělé.
    Dívala jsem se i na Lauřiny fotky, má je taky moc pěkné, zase trochu jiné.
    Přeji příjemné odpoledne. 🙂

    Like

Pridaj komentár

