Kvety zo záhonu urobili radosť zlodejovi

M ô ž e   m a ť   v ô b e c   n i e k t o   z   t a k ý ch   k v e t o v   r a d o s ť ?

Z takých, ktoré ukradne? Záhon pri dome som budovala a starám sa oň hlavne preto, aby jeho kvety okrášľovali prostredie, v ktorom žijem ja a moji susedia. Už vlani som si všimla, že sem-tam som našla stopy po odtrhnutom kvete, ale to, čo som našla včera, to mi skoro vyrazilo dych. Aj preto, že ja som si nikdy počas tých pár rokov, čo záhon s kvetmi existuje, neodrezala nič domov do vázy. Chcela som, aby z pohľadu na kvety mali radosť viacerí, nielen ja doma. Párkrát som si vzala hore kvet, ktorý sa mi pri práci na záhone nešťastnou náhodou podarilo zlomiť. Väčšinou to boli kosatce, ktoré vietor zvalil na zem a keď som ich chcela zodvihnúť, zlomili sa.

V posledných dňoch som chodila polievať kvety, ktoré som nedávno zasadila a už deň predtým som si všimla, že na jednom koreni klinčekov, ktoré ja volám tureckými hrebíčkami, je stopa po odtrhnutí kvetu. Jedna. Zaujímavé, že aj vlani to bolo na tom istom koreni.Včera som tam však nenašla ani jediný kvietok. Niekto potreboval veľkú kyticu? Buď išiel gratulovať alebo si ich priniesol domov do vázy. Neviem, či sa mám hnevať, alebo mám byť rada, že pestujem také kvety, ktoré stoja niekomu za to, aby kradol.

Čo by ste odkázali tomu človekovi?

DSCN0071z

DSCN6203z

DSCN1329z

DSCN0059z

DSCN1332z

Mala som pripravené pokračovanie o Veľkom Draždiaku, ale dnes som dala prednosť zlodejovi 😦

DSCN1315x

15 thoughts on “Kvety zo záhonu urobili radosť zlodejovi

  1. Dani, ja sa čudujem, že sa čuduješ. Neviem prečo mám pocit, že zlodej nebol mladý človek . Turecké hrebíčky vo mne vzbudzujú nostalgiu z detstva (do mojich 10 rokov). ….. ale prisahám, že som to nebola ja !!!

    Like

  2. Vlastně ani nevím, jak se této květině říká v češtině, ale vím, že některé krásně voní a stejně, jako Juditu i mě vracejí do dětství a to, do babiččiny předzahrádky.
    Vzkaz pro zloděje nemám. Snad jen, aby mu ty květiny dělaly radost… 😦

    Like

  3. Ja viem, že sa už opakujem, keď poviem, že ma to neprekvapuje 😦 skôr ma prekvapuje to, že záhon tak dlho vydržal. Ja mám v predzáhradke hrantíky zavesené na plote a pod oknami. Pod okná sadím ťahavé muškáty a do tých na plote som zvykla sadiť begonky v kombinácii s inou kvetinkou. Dva krát mi odtiaľ begonky ukradli – a neboli to cigáni z kolonie, ktorí chodia okolo nášho domu. Odvtedy sadím aksamietnice, ktoré mám veľmi rada, ale mnohým smrdia 🙂 a odvtedy mám pokoj. Ak zlodej len odtrhol zopár kvietkov, tak nech sa teší, ale ak ti okmásal záhon tak v tom prípade by som mu nasrala do rúk a nepustila ho dva dni k vode !

    Like

  4. Witaj Danielo w niedziely poranek.
    Witasz wszystkich cudwnymi kwiatami. Przed chwilą wróciłam z ogrodu.
    Też zrobiłam kilka zdjęć. Niestety, marnej jakości. Chyba nie zamieszczę ich na blogu.
    Danielo, życzę miłej niedzieli.
    Pozdrawiam serdecznie:)*

    Like

Pridaj komentár

