Motýlí dom

Nečakajte, že tento príspevok bude o dome plnom motýľov. Vlastne ani netuším, prečo sa volá Motýlí (asi kvôli tým farbám na jeho fasáde). Po dlhom čase sa vraciam k téme, na ktorú som tu už zopár príspevkov mala. Prostredníctvom dnešných fotografií sa zoznámite s jedným domom v našom meste. Tentoraz to nebude žiadna historická budova, aj keď už aj táto  nejakých pár rokov v ulici nad bratislavskou hlavnou stanicou stojí.

Tou časťou mesta vôbec nechodievam a dom som videla prvý raz a vlastne aj naposledy vtedy, keď bol iba rozostavaný. A to je už pekných pár rokov. No nezabudla som naň a bola som zvedavá, ako vyzerá dnes. Z internetu som sa dozvedela, že budova, o ktorej je reč, slúži hotelovým službám už od roku 1990.  Ach, ako ten čas letí!

Budova je svojím rozprávkovým vzhľadom a avantgardným architektonickým a farebným riešením raritou nielen v našom meste, ale dovolím si tvrdiť, že aj na Slovensku.  V zozname unikátnych stavieb sveta sa umiestnila na 45. mieste.

DSCN1780g

IMG_0567g

IMG_0568g

DSCN1754g

Keďže stojí na rohu dvoch ulíc, kúsok som vošla aj do Vančurovej ulice, aby som dom videla aj z iného pohľadu.

IMG_0571g

IMG_0572g

IMG_0576g

IMG_0578g

DSCN1775g

DSCN1770g

DSCN1690g

Nafotila som a odchádzam smerom k hlavnej stanici preč.

IMG_0577g

Dom je zdobený rôznymi maľbami nielen zvonku, ale aj jeho interiéry sú podobného štýlu. Fotografie z interiéru vám nemôžem ukázať, pretože som vo vnútri nebola. Neviem povedať ani to, či sa mi dom páči, či nepáči. No každopádne je zaujímavý.

5 thoughts on “Motýlí dom

  1. No, páni, to je stavba, Danko! Vypadá to, jako kdyby byl dům postavený z toho, co kdosi našel na smetišti nebo vrakovišti.
    Zajímavý rozhodně je, ale můžu říci s naprostou jistotou, že se mi ani trochu nelíbí.
    Je to prostě kuriozita. Fotky jsou ovšem zdařilé. 🙂

    Like

  2. Ten interiér by mě moc zajímal. Možná má ta divočina nalákat zvědavce ke vstupu a ubytování. Ale asi nestojí na moc frekventovaném, ani pěkném místě tak kdo ví, jak prosperuje. 🙂

    Like

    1. Link, kde si ho môžeš pozrieť, som ti dala na blogu Na krásnom modrom Dunaji. Miesto, aj keď je to mimo centra, je frakventované dosť, lebo som mala problém prejsť z jednej strany cesty na druhú.

      Like

Pridaj komentár

